Herkent iemand deze bril?

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie
LKP
Lid
Contacteer:

Herkent iemand deze bril?

Bericht door LKP »

Hoi allemaal,

ik heb van iemand deze bril ontvangen. Hij is door haar partner in de jaren 60 tot 80 gebruikt als bril tijdens het motorrijden. Maar als ik zo kijk heb ikzelf het idee dat deze wat ouder is als de jaren 60.

Ik kan geen tekst/stempels of iets dergelijks vinden op de bril zelf, dus misschien dat jullie mij kunnen helpen met het identificeren van deze bril!?

Groeten Gerard

foto's:

Afbeelding

Afbeelding
Jim
Lid
Ontvangen: 25 keer

Re: Herkent iemand deze bril?

Bericht door Jim »

Het is een Britse burger motorrijders bril. Lijkt bijna als 2 druppels water op een RAF piloten bril de MKVIII:
Afbeelding
Verschillende firma's hebben die geproduceerd, waarvan Halcyon wel de bekenste is.

Jou model is (o.a.?) geproduceerd door het merk Stadium. Het grote verschil met het model wat ik hier heb afgebeeld is "verbinding tussen de twee frames. Die van jouw is een staafje met aanweerszijden schroefdraad. Wat ik afgebeeld heb werkt door in en uitelkaar te schuiven.

Van jouw type bril wordt door verschillende RAF verzamelaars aangenomen dat die niet gebruikt is door de RAF en alleen burger gebruik is. (vandaar mijn antwoordt : burger motorrijders bril) De landmacht gebruikte andere type brillen. Ik heb ook een dergelijke bril als jouw maar van een duidelijk nieuwere aanmaak. Het leerwerk is bij mij als je het vastpakt duidelijk nep leer en mijn lenzen zijn van plastic en niet van glas. Ze worden redelijk vaak als RAF brillen aangeboden. Al dan niet met een grijs blauw kleurtje als op het plaatje.
Maar heel breed is mijn kennis van al die RAF gebruikte brillen ook niet dus heel misschien?
De mijne heb ik een jaar of 3 geleden om te gebruiken gekocht op marktplaats voor 25 euro.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Plaats reactie