Kriegsmarine Festungsbattalion??

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie
Delfzijlpocket1
Lid

Kriegsmarine Festungsbattalion??

Bericht door Delfzijlpocket1 »

Ik verzamel veel kriegsmarine materiaal, vooral wat uit het gebied van Delfzijl komt. Hier heeft nog een slag gewoed, die vrij onbekend is gebleven. Deze slag die ook wel bekend staat als de slag om de 'Delfzijl - Pocket' zoals de Geallieerden deze noemde.

Nu heb ik al een aantal Kriegsmarine Kustenartillerie poppen compleet. In veel boeken die over de regio gaan heb ik gelezen over Duitse Mariniers. Het schijnt dat deze Mariniers gekruisde ankers op hun eppauletten hadden staan. In Groningen hebben ze het de geallieerden nog knap lastig gemaakt. Nu kan ik nergens terug vinden wat de taak precies was van deze Mariniers. Hadden deze een elite taak, of moesten ze alleen de kriegsmarine Kusten Batterijen verdedigen? Zijn deze Eppauletten nog te krijgen? Eventueel heb ik nog wel een foto waarop een kriegsmarine ( Marinier ) soldaat staat.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen?
Naar alles op zoek over de slag om de 'Delfzijl- Pocket'
Tex
Lid
Contacteer:

Re: Kriegsmarine Festungsbattalion??

Bericht door Tex »

ik weet niet precies wat je vraag is, maar de km in Groningen had in eerste instantie de taak om de flak posten te bedienen in het hoge noorden. Met het einde inzicht werd de km ook ingezet om direct tegen de canadezen te vechten. Verder waren er een ook km eenheden gelegered in plaatsen in Groningen. Zo zat er in Appingedam een festungsbattalion gelegerd.

Kustenartillerie heeft zowel gekruisde ankers (marine artillerie) op de schouderstukken als een anker met daarin een gevleugelde granaat (kustenartillerie).

Mocht je nog specifieker of andere vragen hebben. PM me maar
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
PPL
Lid

Re: Kriegsmarine Festungsbattalion??

Bericht door PPL »

Verplaatst:
#Algemene Vragen -> #Eenheden & Uitrusting

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Plaats reactie