techniek van de Flak 88
- broeloe
- Lid
techniek van de Flak 88
Kan iemand mij vertellen waar die buizen boven en onder de loop van een flak 88 voor dienen? (zie pijlen in de afbeelding)

Wie vrede wil bereidt zich voor op oorlog
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
Re: techniek van de Flak 88
Recoil Springs and buffers
Veren en geleiders om de terugslag van de loop na het schot op te vangen en de loop terug naar voor te begeleiden
Veren en geleiders om de terugslag van de loop na het schot op te vangen en de loop terug naar voor te begeleiden
29th Let's Go!!!!!
-
- Lid
In het oude militaire kamp Vogelzang (Duitsland) staat nog een goed bewaard Flak 88 kanon, echt een pracht exemplaar.
Ik ben daar vroeger dikwijls op oefening geweest en telkens liepen we voorbij dit machtig wapen.
Het kamp Vogelzang was tijdens en voor de oorlog een Junkerschool.
Na de oorlog werd het door de Engelsen omgebouwd tot een militair oefenkamp, later nam het Belgisch leger het kamp over.
Het FLAK 88 kanon was een stuk dat instond voor de luchtafweer van de toenmalige Junkerschool.
Ik ben daar vroeger dikwijls op oefening geweest en telkens liepen we voorbij dit machtig wapen.
Het kamp Vogelzang was tijdens en voor de oorlog een Junkerschool.
Na de oorlog werd het door de Engelsen omgebouwd tot een militair oefenkamp, later nam het Belgisch leger het kamp over.
Het FLAK 88 kanon was een stuk dat instond voor de luchtafweer van de toenmalige Junkerschool.
- JimK
- Lid
- Contacteer:
klopt, om de terugslag op te vangen.johan willaert schreef:Recoil Springs and buffers
Hier een foto van ons exemplaar. Helaas zijn de onderstwe buizen weg, maar die waren in 45 al eraf gestolen, we hebben de originele foto van deze na de bevrijding, hij was toen precies als nu. alles wat gestolen kon was er ook al af.

- sniper snoop
- Beste Signature 2010
- Contacteer:
Mooie Flak 38. Is die echt van jullie?
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008
Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
- broeloe
- Lid
Maar waarom zie ik dit alleen terug bij de Flak?
een Engelse 6 pounder bijvoorbeeld heeft niet dit mechanisme.
Wat voor techniek werd hierbij gebruikt? (veermechanisme, pneumatisch, hydraulisch)
En dient de buis onder de loop (zie pijl) ook voor de terugslag?
een Engelse 6 pounder bijvoorbeeld heeft niet dit mechanisme.
Wat voor techniek werd hierbij gebruikt? (veermechanisme, pneumatisch, hydraulisch)
En dient de buis onder de loop (zie pijl) ook voor de terugslag?
Wie vrede wil bereidt zich voor op oorlog
- sniper snoop
- Beste Signature 2010
- Contacteer:
Omdat de 6 Pounder zijn terug slag krijgt door de loop naar achteran te slaat en terug keert door hydraulisch systeem. Daarom mag je er niet achter staan of anders krijg je een enorme klap tagen u. De Flak serie (Bestaat uit 88mm, 105 mm en 125 mm) slaat zijn geschut naar achteren en het kanon gat terug op zijn positie door de cillinders. De 6 Pounder is het principe zoals de meeste Eerste Wereldoorlog kanonnen.
http://www.youtube.com/watch?v=8DBhto48bnM
http://www.youtube.com/watch?v=8DBhto48bnM
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008
- sturm tiger
- Lid
ik wist waar ze voor waren en alles maar ik heb toch wat nieuwe details geleerd
tja kan aleen bedenken dat de SS leuk spul heeft en dat ik het niet betalen kan duitse spullen onder 10 euro incl verzendsing geef ik koopgarantie russisch geef ik ook koopgarantie US en UK afhankelijk van object
Bij zowel de Flak - evenals welk ander kanon is het niet aan te raden om erachter te gaan staan. Vrijwel ieder kanon heeft een terugslag. Het systeem om die terugslag op te vangen en de loop weer in de oude positie te laten keren verschild.
Op deze film zie je verschilende FLAK konnen met hun terugslag.
http://nl.youtube.com/watch?v=VqzDpPXxN ... re=related
Op deze film zie je verschilende FLAK konnen met hun terugslag.
http://nl.youtube.com/watch?v=VqzDpPXxN ... re=related
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
-
- Lid
Hallo kan iemand mij ietsje helpen tot het vinden van de " flamische flak brigade 590 " ik heb er een documend van gevonden maar vind er nergens ietsje van terug ???