Boordgeschut bommenwerper?

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
ammo
Lid
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 47 keer

Re: Boordgeschut bommenwerper?

Bericht door ammo »

merkloos schreef:mischien moet je van voren de tekst er boven lezen voordat je
kritiek gaat geven op alleen het onderste. Direct citaat :

het lijkt niet op een .50 browining mitrailleur/M1919 Browning machine gun

nooit beweerd dat het een ander wapen was. 8)
Ik de tekst van jou goed gelezen, hoe kom bij het gelul dat er een .30-06 in een spitfire heeft gezeten
Nemo Me Impune Lacessit
Charly1975
Lid

Bericht door Charly1975 »

ammo schreef:
merkloos schreef:mischien moet je van voren de tekst er boven lezen voordat je
kritiek gaat geven op alleen het onderste. Direct citaat :

het lijkt niet op een .50 browining mitrailleur/M1919 Browning machine gun

nooit beweerd dat het een ander wapen was. 8)
Ik de tekst van jou goed gelezen, hoe kom bij het gelul dat er een .30-06 in een spitfire heeft gezeten
Ik wil het geen gelul noemen b.t.w. maar ik zit in mijn boeken te snuffelen om te kijken wie van jullie twee nu gelijk heeft (om me er toch maar even mee te bemoeien) en in geen van mijn naslagwerken tot nu toe heb ik bovenstaande bewapening tegengekomen bij de Supermarine Spitfire.

Op de eerdere modellen was : 8x 0.303 inch (7.7 mm) Browning machine guns, 350 rounds per gun het standaard

Op latere modellen: 2× 20 mm (0.787 in) Hispano Mk II cannon, 60 (later 120 (Mk VC)) shells per gun +
4× 0.303 inch (7.7 mm) Browning machine guns, 350 rounds per gun

Geraadpleegde naslagen: http://www.en.wikipedia.org
http://www.aviastar.org/air/england/vic ... itfire.php
Boeken: Geïllustreerde encyclopedie van de luchtvaart 1939-1945 (blz. 56-59 + 238-239)
The illustrated directory of Fighters (blz. 446-455)
De beroemdste vliegtuigen ter wereld (blz. 27)
We're fools to make war
On our brothers in arms

(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
merkloos
Lid

Bericht door merkloos »

en welke browning gun zat er in?
ammo
Lid

Bericht door ammo »

merkloos schreef:en welke browning gun zat er in?
In de Spitfire werden de .303 en .50 gebruikt.

http://www.arga-nl.nl
Nemo Me Impune Lacessit
Charly1975
Lid

merkloos schreef:en welke browning gun zat er in?
Charly1975 schreef: Op de eerdere modellen was : 8x 0.303 inch (7.7 mm) Browning machine guns, 350 rounds per gun het standaard

Op latere modellen: 2× 20 mm (0.787 in) Hispano Mk II cannon, 60 (later 120 (Mk VC)) shells per gun +
4× 0.303 inch (7.7 mm) Browning machine guns, 350 rounds per gun
Om het nog wat makkelijker te maken, er staat dus (in het Nederlands)
Eerdere modellen: 8x Browning 0.303 inch (7.7 mm) machine geweren, 350 stuks ammunitie per geweer (dus 2800 stuks ammunitie in totaal (8x350))

Latere modellen: 2x Hispano Mk II kanon 20 mm (0.787 inch) 60 granaten (vanaf Spitfire Mk VC 120 granaten) per kanon + Browning 0.303 inch (7.7 mm) machine geweren, 350 stuks ammunitie per geweer (dus 1400 stuks ammunitie in totaal (4x350))

Op welk type Spitfire zat volgens jou de door jou genoemde bewapening ?
We're fools to make war
On our brothers in arms

ammo
Lid

Bericht door ammo »

Bewapening Spitfire.
A vleugel met A bewapening 8 .303 Browning Mg,s werd gebruikt in Spitfire Mk IA, MkIIA en MK VA
Tijdens de slag om engeland, werden de tekortkomingen van de A bewapening al gauw duidelijk.
en zo zag men de noodzak van zwaardere wapens in.
B vleugel(gemodificeerde a vleugel) B bewapening 2 Hispano,s en .4, .303 browning MG,s werd gebruikt in Spitfire MkIB ,MKIIB,MKVB, en MKVI.
C vleugel( universele vleugel , deze vleugel was voorzien vor het dragen van A, B, C en E bewapening) C bewapening 4 Hispano,s.
werd gebruikt in de spitfire MKVC , MKVII, MKVIII, MKIXC, MKXII ,MKIV
E vleugel E bewapening 2 Hispano,s en 2 .50 Cal,s werd gebruikt in Spitfire MKXVI, en de late MKIX, MK XVIII.

Voorbeeld wat wij gevonden hebben Spitfire LF MK IXe met een Merlin 66 engine (LF = Low Flight)

ik denk dat het zo wel duidelijk is wat betreft de bewapening van een Spitfire.

Dus geen .30-06 in een Spitfire.

http://www.arga-nl.nl
Laatst gewijzigd door ammo op 04 okt 2008, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Nemo Me Impune Lacessit
merkloos
Lid

Bericht door merkloos »

With assistance from firearms engineers at Fabrique Nationale de Herstal[2], Belgium, the Model 1919 was completely re-engineered into the .30 caliber M2 AN (Army-Navy) aircraft machine gun. The .30 M2 AN Browning was widely adopted as both a fixed (offensive) and flexible (defensive) weapon on aircraft. Aircraft machine guns required light weight, firepower, and reliability, and achieving all three goals proved a difficult challenge. The receiver walls and operating components of the M2 were made thinner and lighter, and with air cooling provided by the speed of the aircraft, designers were able to reduce the barrel's weight and profile. As a result, the M2 weighed two-thirds that of the 1919A4, and the lightened mechanism gave it a rate of fire approaching 1,200 rpm (some variants could achieve 1,500 rpm)[3], a necessity for engaging fast-moving aircraft. The M2's feed mechanism had to lift its own loaded belt out of the ammunition box and feed it into the the gun, equivalent to a weight of eleven pounds (5 kg).[4] In Ordnance circles, the .30 M2 AN Browning had the reputation of being the most difficult-to-repair weapon in the entire U.S. small arms inventory.[5]

The M2 also appeared in a twin-mount version which paired two M2 guns with opposing feed chutes in one unit for operation by a single gunner, with a combined rate of fire of 2,400 rpm. All of the various M2 models saw service in the early stages of World War II, but were phased out in 1943 as hand-trained defensive machine guns became obsolete for air warfare (the .50 M2 Browning and 20mm automatic cannon had replaced the .30 as offensive air armament as well). The .30 M2 aircraft gun was widely distributed to other U.S. allies during and after WWII, and in British and Commonwealth service saw limited use as a vehicle-mounted anti-aircraft or anti-personnel machine gun

staat er niet duidelijk in.

Engels is geen probleem neem ik aan.
Charly1975
Lid

Bron ?

Ik beweer niet dat je ongelijk hebt maar tot op heden heb ik nog geen type Spitfire gevonden met de bewapening die jij beweert. Het stuk dat je nu plaatst gaat niet over de Spitfire maar over de Browning die door de Belgen is aangepast. In dit stuk staat inderdaad niet duidelijk in dat het geschut ook geplaatst is in de Spitfire en zo ja in welk type Spitfire.
We're fools to make war
On our brothers in arms

ammo
Lid

Bericht door ammo »

Charly1975 schreef:Bron ?

Ik beweer niet dat je ongelijk hebt maar tot op heden heb ik nog geen type Spitfire gevonden met de bewapening die jij beweert. Het stuk dat je nu plaatst gaat niet over de Spitfire maar over de Browning die door de Belgen is aangepast. In dit stuk staat inderdaad niet duidelijk in dat het geschut ook geplaatst is in de Spitfire en zo ja in welk type Spitfire.
Nee ik heb het niet over de belgen aangepaste spitfire, maar over de engelse

Bronnen, http://www.luchtoorlog.be/spit_vl.htm . Eigen archief, ik heb ongeveer 10.000 copy,s van originele spitfire tekeningen.
Aero detail nr 8 Spitfire.

Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Supermarine_Spitfire , zie bij varianten . merlin
Nemo Me Impune Lacessit
Charly1975
Lid

?? Zijn Merkloos en Ammo dezelfde persoon ??? Ik vraag iets aan Merkloos en krijg antwoord van Ammo :bonk:
We're fools to make war
On our brothers in arms

ammo
Lid

Bericht door ammo »

Charly1975 schreef:?? Zijn Merkloos en Ammo dezelfde persoon ??? Ik vraag iets aan Merkloos en krijg antwoord van Ammo :bonk:
Nee .dat kun je toch wel aan de antwoorden zien.Maar nu weet iedereen hoe het zit met de spitfire bewapening .
Nemo Me Impune Lacessit
Charly1975
Lid

ammo schreef:Nee .dat kun je toch wel aan de antwoorden zien.Maar nu weet iedereen hoe het zit met de spitfire bewapening .
1) Ik reageer op het stuk van Merkloos en krijg antwoord van jou....vandaar mijn vraag.
2) Volgens mij is het al een paar berichten duidelijk hoe het met de bewapening zit.

Mijn simpele vraag aan Merkloos was alleen om het type te geven van de Spitfire waarvan hij zegt dat er andere bewapening op zit. Vervolgens een vaag antwoord over het wapen dat door de belgen is aangepast en als room op het toetje antwoord van Ammo dat het niet over het wapen maar over de Spitfire gaat. Ik vond de vraag van mezelf ook al te moeilijk. :yes:
We're fools to make war
On our brothers in arms

merkloos
Lid

Bericht door merkloos »

Charly1975 schreef:Bron ?

ik heb vaag in mijn hoofd supmarine type.

En nee ik ben niet de zelfde als ammo. :)
Jim
Lid
Ontvangen: 28 keer

Bericht door Jim »

Nou nee niet alleen staart schutter. Algemeen boordwapen. Dus ook rug en neus en buik.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
502
Lid

Bericht door 502 »

Ff tussendoor: Was het nou zo dat ALLE jagers/jachtbommenwerpers hun munitie loosden bij het schieten met 20mm kannonen? Weet wel dat dat zo gaat bij de P51 Mustang maar hoe zit dat met Typhoons, Thunderbolts ect?

Had geen zin om hier helemaal een topic voor aan temaken. Heeft geen nut denk ik.
Plaats reactie