Lijst handwapens per natie in WO2

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Lijst handwapens per natie in WO2

Bericht door iknowdintoo »

Naar aanleiding van het topic http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?f=40&t=19813 leek het me wel handig om een topic te hebben welke een mooi duidelijk lijstje maakt van alle wapens per natie in WO2. Bovendien vind ik 't gewoon erg interessant O-) .
Ben nu even bezig, maar zal dit topic later aanvullen.
De wapens staan er op deze manier:
volledige naam wapen> afkorting> andere benamingen/versies of informatie


Duitsland

Karabiner 98 Kurz> Kar98K: Gewehr 98> G98, WO1-geweer waarop de Kar werd gebaseerd

Maschinenpistole 40> MP40: Maschinenpistole 38> MP38, vroegere versie. MP40 was goedkoper en betrouwbaarder. Maschinenpistole 41> MP41, MP40 met houten kolf, voor gebruik voor de infanterie. Maschinenpistole 40/ Zwei> MP40/II, MP40 met dubbele magazijn invoer, 64 patronen.

Maschinenpistole 44> MP44: Maschinenkarabiner 42 (Haenel)> MKB42 (H), testversie, hierop is de StG gebaseerd. Maschinenkarabiner 42 (Walther)> MKB42 (W), andere, minder succesvolle prototype voor een aanvalsgeweer. Maschinenpistole 43> MP43, verbetering van de MKB42 (H). Sturmgewehr 44> StG44, hernoeming van de MP44 voor propagandaredenen.

Pistole 08 Parabellum> P08 'Luger': 'Marine' model met een langere loop van 152mm, en soms een 32-patronen 'slakkenhuis' magazijn. Verder teveel versies om op te noemen.
ss colector
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2012, 12:34

Re: Lijst handwapens per natie in WO2

Bericht door ss colector »

beste heb het houwt werk van een kar98k gekocht ben op zoek naar ales van de kar inclusief on granaaten af te schieten
heb aleen nog maar het houwd werk zouw u me kune voort helpen alvast bedankt
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Lijst handwapens per natie in WO2

Bericht door Kugelblitz »

ss colector schreef:beste heb het houwt werk van een kar98k gekocht ben op zoek naar ales van de kar inclusief on granaaten af te schieten
heb aleen nog maar het houwd werk zouw u me kune voort helpen alvast bedankt
Beste, dit is niet het juiste onderdeel om te vragen naar eventuele onderdelen. Daarvoor moet je in het Marktplaats onderdeel bij 'Gezocht' zijn, maar om daar te kunnen plaatsen moet je eerst een tijdje meedraaien op het forum. Voor toegang tot het Marktplaats onderdeel kun je een verzoek sturen naar moderator 'Sobel'.

Hier dus gaarne geen posts meer met de vraag naar onderdelen! :)

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Lijst handwapens per natie in WO2

Bericht door Haplo »

ss colector schreef: inclusief on granaaten af te schieten
Je weet dat je dit zonder de juiste papieren niet mag bezitten?
Kortom, verboden om te hebben.
Mvg/Best regards, Sipke
Plaats reactie