Favoriete Duitse handwapen
- iknowdintoo
- Lid
- Ontvangen: 1 keer
Re: Favoriete Duitse wapen
Als het gaat over hoe 'goed' het wapen was in termen van vuurkracht, terugslag etc. is er bijna geen twijfel over mogelijk: StG44 (of StG45 (M), voor de liefhebbers
), maar puur om de looks, ga ik toch voor de G41 (W). Erg origineel onderwerp trouwens (heb me er zelf ook al schuldig aan gemaakt.. Er zijn nu denk ik wel 20 topics met dit onderwerp..)

-
- Lid
Een lastige vraag als machinegeweer ook meetelt kies ik voor de mg 34 vanwege zijn compactheid en vuursnelheid. Maar de Mauser 98k is ook een van me lieveling wapen.

-
- Lid
Doe mij maar een MG42, betrouwbaar genoeg, licht, nauwkeurig met een hoge vuursnelheid, prima LMG. Als persoonlijk wapen hangt het er een beetje om... de MP44 vind ik wel wat om logische redenen, maar de K98 is wel heel erg simpel, betrouwbaar en nauwkeurig.... Ik denk dat voor mij het ideale wapen zou zijn, een K98 met uitneembare 30 schots patroonhouders! 

- iknowdintoo
- Lid
MG42 is geen LMG, het is een GPMG, HMG en wat al niet, maar geen LMG. En als je simpelheid belangrijk vind, probeer eens de StG45 (M) (da's een uitdrukking, de kans dat je een StG45 (M) vind is miniem, zeg maar onmogelijk).
Mg 42 nauwkeurig?, de hoge vuursnelheid kwam de nauwkeurigheid niet ten goedeWanneSchlamm schreef:Doe mij maar een MG42, betrouwbaar genoeg, licht, nauwkeurig met een hoge vuursnelheid, prima LMG. Als persoonlijk wapen hangt het er een beetje om... de MP44 vind ik wel wat om logische redenen, maar de K98 is wel heel erg simpel, betrouwbaar en nauwkeurig.... Ik denk dat voor mij het ideale wapen zou zijn, een K98 met uitneembare 30 schots patroonhouders!
Nemo Me Impune Lacessit
- sniper snoop
- Beste Signature 2010
- Contacteer:
Een machinegeweer is automatisch on-nauwkeuriger dan een andere soort handwapen. Daarom is dit zeer nuttig om hele divisie's vijanden neer te halen. Met als voorbeeld, de stranden van Normandië.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008
Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
- Ruimteaapje
- Lid
Hele divisies? Meervoud nog wel? Nou nou 

D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
- sniper snoop
- Beste Signature 2010
- Contacteer:
Het zou kunnen met een machinegeweer. Maar er waren altijd wel die eraan kon ontsnappen. Moet het ook altijd zo perfect zijn?Ruimteaapje schreef:Hele divisies? Meervoud nog wel? Nou nou
Voor Ruimteaapje wat tevreden te maken.

"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008
- Ruimteaapje
- Lid
Met één machinegeweer nog wel. Een divisie dat is tussen de 15 duizend en 30 duizend man afhankelijk van het type. Hele divisies (meervoud nog wel) met een machinegeweer uitschakelen is echt lariekoek 

D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
- iknowdintoo
- Lid
Dan kwam deze heer er nog het dichste bij http://en.wikipedia.org/wiki/Heinrich_Severloh .
- Petrikov
- Lid
ik vind de Gewehr 43 wel een mooi wapen.

waarschijnlijk ook omdat hij was afgeleid van mijn favoriete russische wapen de SVT-40

waarschijnlijk ook omdat hij was afgeleid van mijn favoriete russische wapen de SVT-40

its better to die on your feet, then live on your knees
- 502
- Lid
Er staat als titel wapen. De Panther tank vind ik het mooiste wapen van de Duitsers. handwapens: MG42 absoluut.
-
- Lid
Een machinegeweer is geschikt voor dekkingsvuur. Het schrikt de vijand af.sniper snoop schreef:Een machinegeweer is automatisch on-nauwkeuriger dan een andere soort handwapen. Daarom is dit zeer nuttig om hele divisie's vijanden neer te halen. Met als voorbeeld, de stranden van Normandië.
- Westwall
- Lid
Is al veranderd502 schreef:Er staat als titel wapen. De Panther tank vind ik het mooiste wapen van de Duitsers. handwapens: MG42 absoluut.

- Westwall
- Lid
Maar je kunt niet zeggen dat de machinegeweren op de stranden van Normandië alleen bestemd waren voor dekkingsvuur.Doornewaard schreef:Een machinegeweer is geschikt voor dekkingsvuur. Het schrikt de vijand af.sniper snoop schreef:Een machinegeweer is automatisch on-nauwkeuriger dan een andere soort handwapen. Daarom is dit zeer nuttig om hele divisie's vijanden neer te halen. Met als voorbeeld, de stranden van Normandië.