Favoriete Duitse handwapen

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
jeroenius
Lid

Re: Favoriete Duitse handwapen

Bericht door jeroenius »

Best ruimteaapje,

Ja aardgas.... de vijanden uit de koude oorlog zijn nu verwarmend. :frownno:
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 47 keer
Ontvangen: 90 keer

AK-47

Bericht door asjemenou »

jeroenius schreef:Je mag vinden wat je wil, maar uit alle ontwikkelingen uit WO I en WO II werd inderdaad uiteindelijk het Stg44 /MK44 tot favourite wapen gekozen.

De AK47, russisch enige echt succesvolle exportproduct, is hiet van afgeleid, en ze hebben dezelfde eigenschappen:
gasdruklader boven, middelsterke patroon in haast ontwikkeld. , goedkoop en snel te maken, weinig freeshandelingen, sterk tegen verwaarlozing bestand, stanstechnieken, enz. Kortom de combinatie van geweer en machinepistool; aanvalswapen.
Een recentelijk exemplaar van de duitse DWJ (wapenblad) heeft het ook gekozen als meest revolutionaire, baanbrekende ontwerp van de eeuw, en dat is het ook. Regelmatig duiken exemplaren op, zoals tijdens de burgeroorlog in voormalig Joegoslavije, in Irak, enz.

Het hele duitse leger zou er mee uitgerust gaan worden, m.u.v. de scherpschutters van ieder peloton, die een geselecteerde G3 of Mauser 98 met de ouderwetse langere 7.92 patroon zouden blijven voeren.
Het voordeel van de AK-47 is dat het een goedkoop wapen is en makkelijk aan te komen. Een groot voordeel voor terroristen en misdadigers maar maakt dit het wapen dan ook zo goed? Dit is de hoofdreden waarom het wapen door zoveel georganiseerde en ongeorganiseerde strijdmachten wordt gebruikt.
Dat het wapen in Joegoslavië te vinden is, is ook niet zo vreemd. Het wapen werd/wordt zelfs in Joegoslavië gemaakt bij Zastava (M70/M72). Sterker nog er bestaan meer dan honderd varianten van dit wapen en er wordt geschat dat er meer dan 70 miljoen "Kalasjnikovs" zijn geproduceerd. Het wapen op zich zal dus voorlopig niet zeldzaam worden.
Vaak wordt er beweerd dat het een perfect wapen zou zijn maar het heeft wel degelijk ook nadelen. Zo is de spangreep aan de rechterzijde naar huidige maatstaven sterk verouderd. Het lange uitstekende patroonmagazijn is bij liggend schieten bijzonder hinderlijk. De schutter moet zich hierdoor meer vrij geven waardoor hij een groter doelwit vormt. Ook de korte vizierlijn en het traditionele keep/korrel systeem dragen niet bij tot een nauwkeurig enkel schot. Ook de terugslag bij het afvuren komt het richten niet ten goede. Bij het afgeven van vuurstoten is het wapen geneigd te klimmen waardoor het munitieverspillend is. Het wapen wordt keer op keer gemoderniseerd (AK74/AK101) maar het blijft hetzelfde wapen (werking) uit 1947. (Bron; Kalasjnikov, geweer zonder grenzen)
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
panzer lehr
Lid

Bericht door panzer lehr »

mijn favoriet duits wapen is een g43 een prachtig sluipschutters wapen
LordChaos
Lid

Bericht door LordChaos »

K98, vind dat ie zo mooi herlaad. :bonk:
"Quand les riches se font la guerre, ce sont les pauvres qui meurent." - Jean Paul Sartre
panzer lehr
Lid

je hebt 2of 3 soorten k98 geloof ik de standaard en een korte versie geef mij maar de korte :yes:
Stefan
Lid

Bericht door Stefan »

Afbeelding

Doe mij zo maar eentje, een Fallschirmjägergewehr 42,

Afgekort, de FG42.

Afbeelding

Lijkt me een fijn wapen omdat je ermee op korte, maar ook lange afstanden mee kan schieten.
Deze kun je semi-automatisch zetten, maar ook gewoon 1 schots.
iknowdintoo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door iknowdintoo »

semi-automatisch en éénschots is hetzelfde.
Wapen was een teleurstelling omdat door het grote kaliber de functie voor automatisch vuur in principe nutteloos was. Teveel terugslag.
Akko
Lid

Bericht door Akko »

Mijn lievelings duits geweer is de Gewehr 43.
:)
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
panzer lehr
Lid

Stefan schreef:Afbeelding

Doe mij zo maar eentje, een Fallschirmjägergewehr 42,

Afgekort, de FG42.

Afbeelding

Lijkt me een fijn wapen omdat je ermee op korte, maar ook lange afstanden mee kan schieten.
Deze kun je semi-automatisch zetten, maar ook gewoon 1 schots.
de fg 42 is een mooi maar duur wapen origineel dantoch voor een blanc vurende repro betaal je nog geen 1000€ :)
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

Geef mij maar de STG 44. Perfect wapen, heeft de karartistieken van een submachine pistool voor korte afstand en voor lange afstand.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
panzer lehr
Lid

ja ja een prachtwapen de stg 44 er zijn toen niet zoveel gemaakt maar ik heb ergens gelezen dat ze nu terug in productie zijn onder een andere naam _/-\o_
racefiets
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Voor de sport en verzamelmarkt worden ze inderdaad weer gemaakt. Net zoals beide types FG-42, G43, MP38/40 en ga zo maar door.
502
Lid

Bericht door 502 »

Doe mij maar een Flak Vierling en een MG42 _/-\o_
Westwall
Lid

Bericht door Westwall »

Flak vierling handwapen? :P
petertje35
Lid

Bericht door petertje35 »

Flak vierling: duidelijk rambo

Geef mij maar een luger en een gewehr 43

Afbeelding
Afbeelding
''Tijdens de Blitzkrieg in Frankrijk opereerde de 7e pantserdivisie zo snel, dat deze de bijnaam Spookdivisie kreeg.
Zelfs het Duitse opperbevel wist niet altijd waar de divisie zich bevond.....''
Plaats reactie