Wat is er mis met de 101st airborne division??

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
S1991
Lid
Contacteer:

Re: Wat is er mis met de 101st airborne division??

Bericht door S1991 »

Airborne101 schreef:
omgitsme schreef:
Airborne101 schreef: als ik dan zo'n knife met scabbard koop, vind ik het ten 1e al tof dat ik zo'n ding in huis heb, en ten 2e je kan hem altijd verkopen voor een mooi prijsje als je uiteindelijk voor een originele wilt gaan.
Wordt heel moeilijk om ze te verkopen voor een goed prijsje. Had het zelfde probleem ;)
Kreeg ze bijna niet kwijt.
mmm,, ok... ja dat zie ik wel,, heel veel repro's worden aangeboden... vaak voor 55,00
en dan worden ze steeds minder waard ja...

ik denk dat ik wel voor een originele ga ja :wink: later he :P ik moet eerst ff wat sparen zeg maar :wink:

gr dion _/-\o_
Ga inderdaad maar voor een originele, wordt later weer meer waard.
En een tip. Wil je a.u.b. niet zoveel emoticons gebruiken? Het is niet echt een MSN gesprek of iets dergelijks.
Af en toe een emoticon vind ik prima maar niet altijd.

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Airborne101
Lid

Bericht door Airborne101 »

ow ja sorry.....

gr dion
in peace sons bury their fathers,, in war fathers bury their sons,
Ivo Wilms
Lid

Bericht door Ivo Wilms »

omgitsme schreef:Ga inderdaad maar voor een originele, wordt later weer meer waard.
En een tip. Wil je a.u.b. niet zoveel emoticons gebruiken? Het is niet echt een MSN gesprek of iets dergelijks.

Grt
Ja, want dáár gaat het allemaal om hè? :?
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

Ivo Wilms schreef:
omgitsme schreef:Ga inderdaad maar voor een originele, wordt later weer meer waard.

Grt
Ja, want dáár gaat het allemaal om hè? :?
Nee daar gaat het niet om.
Ik wil alleen zeggen, als je een repro stuk koopt wordt het in de loop der tijd minder waard, iets wat origineel is wordt weer meer waard.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
david879
Lid

Bericht door david879 »

Erik S. schreef:Ik heb niks tegen mensen van 15 jaar. Ik vind het alleen zo jammer dat ze allemaal zo airborne geil zijn. :)
Gelukkig niet iedereen, ik ben ook 15 en heb met andere 15-jarigen (3 jongens). Veel boeken over de Wehrmacht Heer gekocht en zijn ze nu aan het doorspitten om (over een paar jaar) zo correct mogelijk te re-enacten.
Heideroos
Lid

Bericht door Heideroos »

Airborne101 schreef: maar volgens mij is mijn leeftijd ook een probleem, want ik denk iemand van 40 die 101st airborne wil verzamelen en gaan re-enacten, dat die geen gezeik krijgt....
Oh jawel, er word wat dat betreft totaal niet gediscrimineerd op leeftijd of wat dan ook.
En wat deze flames betreft, je bent AB all the way!, of AB no way!
Iets daar tussen in, mag geloof ik niet bestaan of die mensen mengen zich (zoals ik) normaliter niet in dit soort discussies.
Voor deze keer maak ik een uitzondering, niet omdat ik Dion steun, maar omdat ik die flames een beetje triest begin te vinden.

@Dion: Gewoon doen wat jij leuk vindt en probeer voor jezelf daarin iets unieks te vinden en werk dat verder uit. Ben niet zo thuis in US, maar bijv. een Medic 101 zie je niet veel! :wink:
Hancock. I've got lunatics laughing at me from the woods. My original plan has been scuppered now that the jeeps haven't arrived. My communications are completely broken down. Do you really believe any of that can be helped by a cup of tea?
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

En wat deze flames betreft, je bent AB all the way!, of AB no way!
Ik geloof niet dat hier iemand "airborne" is... Het enige wat jullie doen is een patch op een ouwe jas naaien en rondhobbelen. Dat is dus niets vergleken met een opleiding van ruim een half jaar waar je kapot gemaakt wordt, waarna je een paar tourtjes moet draaien aan de andere kant van de aardbol.
Kom op zeg..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Martijn95
Lid

Bericht door Martijn95 »

Yup, Re-Enactment zie ik zelfs mensen met overgewicht bij de Engelse Airborne Division. Ze zouden eigenlijk eerst een training moeten krijgen wat hun ook hadden vroeger. Dan is het pas echt Re-Enactment!
Airborne101
Lid

Bericht door Airborne101 »

COD schreef:Yup, Re-Enactment zie ik zelfs mensen met overgewicht bij de Engelse Airborne Division. Ze zouden eigenlijk eerst een training moeten krijgen wat hun ook hadden vroeger. Dan is het pas echt Re-Enactment!
ik ben het met je eens, maar ik denk niet dat vele re-enacters ook van de ab afgezien zo'n opleiding hebben gehad.
later als ik wat ouder ben zou ik (denk ik) graag zo'n opleiding mee willen maken, wat de soldaten in wo2 hebben moeten doorstaan. maar wie geeft in deze tijd zo'n opleiding?
ik bedoel we zijn wel ong 65 jaar verder...

gr dion
in peace sons bury their fathers,, in war fathers bury their sons,
Jim
Lid
Ontvangen: 25 keer

Bericht door Jim »

Airborne101 schreef:
COD schreef:Yup, Re-Enactment zie ik zelfs mensen met overgewicht bij de Engelse Airborne Division. Ze zouden eigenlijk eerst een training moeten krijgen wat hun ook hadden vroeger. Dan is het pas echt Re-Enactment!
ik ben het met je eens, maar ik denk niet dat vele re-enacters ook van de ab afgezien zo'n opleiding hebben gehad.
later als ik wat ouder ben zou ik (denk ik) graag zo'n opleiding mee willen maken, wat de soldaten in wo2 hebben moeten doorstaan. maar wie geeft in deze tijd zo'n opleiding?
ik bedoel we zijn wel ong 65 jaar verder...

gr dion
Als je van Nationaliteit veranderd (b.v. Engels) dan kan je je gewoon aanmelden bij P-troop. Dat is de opleiding tot parachutist in Engeland. Opleiding is niet heel veel veranderd met die uit WO2.
Maar allemaal te suf voor woorden (die reenactors zouden een training moeten krijgen). Als je geen beroeps militair wil of kan worden wordt het lastig om een aantal maanden vrij te nemen en een vergelijkbare training te volgen. leuke uitdaging maar ik wordt daar echt niet voor betaald.
De meesten hier hebben niet meer de conditie die een militair uit die tijd had. In het Britse leger moest je lange tijd eerst al een tijd soldaat zijn voor je naar de parachutisten opleiding kon gaan. (Is tegenwoordig veranderd)

En daarbij degene die airborne reenacten hebben ook niet allemaal parachute gesprongen of in een zweefvliegtuig gezeten. Of weten of ze wel de durf hebben om daadwerkelijk te springen. Dat merk je pas als je daadwerkelijk in een vliegtuig zit/staat met een parachute om en je krijgt de opdracht om te springen.

Als iemand het fysieke uiterlijk heeft dat niet past bij het fysieke beeld van een persoon uit die tijd is dat over het algemeen jammer voor het hele plaatje. Hoe goed je uniform en uitrusting er verder ook uitziet.

Als je aan alle reenactors de eis gaat stellen dat ze ook moeten kunnen wat ze uitbeelden dan blijven er maar weinig over. Hoe goed ze er verder ook uitzien. Je mag vinden dat ze behalve de fysieke look ook de fysieke inspanning moeten kunnen maar dat laatste is eigenlijk nauwlijks van belang als je toch maar rondloopt om aangegaapt te worden.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
luckysnuf
Lid

Bericht door luckysnuf »

:P gezellig hier
and when he gets to heaven,
to saint peter he will tell:
"Just another soldier reporting, sir
I've served my time in hell."
Mr Mojo Risin
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Bericht door Mr Mojo Risin »

luckysnuf schreef::P gezellig hier
1) Wat is de meerwaarde van deze post?
2) Waarom rakel je een topic van 2009 weer op? Deze discussie is al lang voorbij.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Jabnus
Lid
Lid

Bericht door Jabnus »

@Mr Mojo: dacht precies hetzelfde!

Even snel door dit topic heen gebladerd en ben het met velen eens dat het hele gedweep hiermee gebaseerd is op een luchtbel zonder inhoud, namelijk een hollywood productie draaiend om GELD. Hoewel er heus serieuze Airborne verzamelaars zullen zijn (wat elke halve zool van 15 nu weer zal claimen te zijn :bonk: ) is het bij de overgrote groep"verzamelaars" niet gebaseerd op enige historische achtergrond. Heer Luckysnuf heeft nog een heeeeele lange weg te gaan. Ben benieuwd hoe hij hier over 20 jaar op terugkijkt.
luckysnuf
Lid

Bericht door luckysnuf »

Mr Mojo Risin schreef:
luckysnuf schreef::P gezellig hier
1) Wat is de meerwaarde van deze post?
2) Waarom rakel je een topic van 2009 weer op? Deze discussie is al lang voorbij.
ja weet ik gewoon even lezen hier het porrah lied :P http://www.youtube.com/watch?v=a9QEqvGpxPk
and when he gets to heaven,
to saint peter he will tell:
"Just another soldier reporting, sir
I've served my time in hell."
Jabnus
Lid
Lid

Bericht door Jabnus »

is dit een slechte grap?
Plaats reactie