hoeveel kost een originele M3 Knife + M6 Leather Scabbard?

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Airborne101
Lid

Bericht door Airborne101 »

hey jongens,

vraagie:

alvast bedankt voor reacties!

Mvg 101 Airborne Collector, Re-enactor
in peace sons bury their fathers,, in war fathers bury their sons,
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: hoeveel kost een originele M3 Knife + M6 Leather Scabbard?

Bericht door johan willaert »

650-1000 Euro, afhankelijk van staat en merk van mes en scabbard
Laatst gewijzigd door johan willaert op 20 dec 2008, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
29th Let's Go!!!!!
Airborne101
Lid

johan willaert schreef:650-1000 Euro, afhankelijk van staat en mark van mes en scabbard
damn,, das heel wat..

thx voor de info;)
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

29th Let's Go!!!!!
Airborne101
Lid

hey jongens,,

damn, ik ben naar duiven geweest, militaria beurs.. was super, heb een US m-1916 Colt .45 holster gekocht:) 75 euro;), origineel en in goed staat...

maar ik zag dus ook daar m3knife + m6 leather scabbard... 950 euro:P

dus ik denk dat ik eerst toch maar voor de repro ga van 55:P

gr dion:)
coco
Lid

Bericht door coco »

Waarom zou je voor iets fake gaan...kan je beter wat anders kopen,
en het is geen msn met je ;) :) :P..

mvg,
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Erik S.
Lid

Bericht door Erik S. »

coco schreef:Waarom zou je voor iets fake gaan...kan je beter wat anders kopen,

mvg,

Het is een échte Re-enactor dus hij moet natuurlijk wel een Echte m3 kopen, overigens heb ik daar geen problemen mee, dan is hij 25 eer hij zijn pak kompleet heeft, en dan is hij oud genoeg :lol:
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
coco
Lid

Bericht door coco »

Erik S. schreef:

mvg,

Het is een échte Re-enactor dus hij moet natuurlijk wel een Echte m3 kopen, overigens heb ik daar geen problemen mee, dan is hij 25 eer hij zijn pak kompleet heeft, en dan is hij oud genoeg :lol:
Ik wist niet dat hij wilde gaan re-enacten, maar dan kan je beter fake kopen ja, althans als je oud genoeg bent om te mogen re-enacten.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Airborne101
Lid

coco schreef:
Erik S. schreef:

mvg,

Ik wist niet dat hij wilde gaan re-enacten, maar dan kan je beter fake kopen ja, althans als je oud genoeg bent om te mogen re-enacten.
ja ik wil gewoon graag mijn collectie/verzameling voor mijn 18e compleet hebben, en als ik mag lopen enzo, mee mag doen in het re-enactors gebeuren, dan zou ik met origineel lopen en ook repro,, want 't is 'n beetje zonde om met origineel duur spul vies te maken.

wat doe je eigenlijk allemaal in zo'n groep/club.
mijn oom zit bij B.A.R groep, en nog wat andere verenigingen, maar kom je allemaal 1x per maand samen om te kletsen ofzo? of is het dan ook meteen parades lopen, enzovoort???

gr dion :)
Airborne101
Lid

hier mag btw een slotje op
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

Die groepen gaan dan naar bijeenkomsten en herdenkingen waar ze voor uitgenodigd zijn en lopen daar dan mee met bijv. een parade of iets dergelijks.
Of ze doen mock battles (het na doen van gevechten). Als je voor je 18e je verzameling compleet wilt hebben (origineel) moet je wel een heeeeel goed baantje hebben.. En ook als je repro wilt moet je toch wel een redelijk goed baantje hebben. Je hoeft het niet persee gelijk voor je 18de compleet te hebben, de tijd leert het je wel met wat je krijgt en wat je kan kopen als het geld er is. Zoals vele wel zullen zeggen, mocht je origineel gaan verzamelen, koop goede boeken ;) Ben ik zelf ook de mist in gegaan, ben nu ook aan het sparen voor de goede boeken zoals GI Collector's Guide Volume I en II, The Equipment of the US GI en dergelijke.

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Airborne101
Lid

omgitsme schreef:Die groepen gaan dan naar bijeenkomsten en herdenkingen waar ze voor uitgenodigd zijn en lopen daar dan mee met bijv. een parade of iets dergelijks.
Of ze doen mock battles (het na doen van gevechten). Als je voor je 18e je verzameling compleet wilt hebben (origineel) moet je wel een heeeeel goed baantje hebben.. En ook als je repro wilt moet je toch wel een redelijk goed baantje hebben. Je hoeft het niet persee gelijk voor je 18de compleet te hebben, de tijd leert het je wel met wat je krijgt en wat je kan kopen als het geld er is. Zoals vele wel zullen zeggen, mocht je origineel gaan verzamelen, koop goede boeken ;) Ben ik zelf ook de mist in gegaan, ben nu ook aan het sparen voor de goede boeken zoals GI Collector's Guide Volume I en II, The Equipment of the US GI en dergelijke.

Grt
hey,, mock battles dus,, weet ik dat ook weer...
ik heb een redelijk goed baantje,, en wil graag veel origineel hebben. een helm komt echt na me 18e wel!
maar de webbing hoop ik wel op helemaal origineel, en dat soort kleine dingen.
ik ben nu aan 't gaan voor een complete m43, dus T5 komt ook na me 18e, als ik na de m43 voor m42 wil gaan.
gewoon de webbing hoop ik origineel.
ik zoek ook GI Collector's Guide Volume I en II.
ik heb nu wat algemene boeken zoals het Ardennenoffensief, en dat soort boeken (heb je een hele collectie van), beetje geërfd zeg maar...
maar het mooiste boek wat ik nu heb ik dus D-Day US Paratroopers The Americans (101st en 82nd)

in die Mock battles word er geschoten met losse flodders he.
maar losse flodders hoe gaat dat precies? gewone kogels die wel afgaan, maar niet weg schieten zeg maar?
of iets anders :? hoe zit dat precies?

gr dion
gr dion
mtdr
Lid

Bericht door mtdr »

Airborne101 schreef: in die Mock battles word er geschoten met losse flodders he.
maar losse flodders hoe gaat dat precies? gewone kogels die wel afgaan, maar niet weg schieten zeg maar?
of iets anders :? hoe zit dat precies?
Volgens mij patronen met alleen een kruitlading dus zonder kogel als ik het goed heb.
Verzamel D-Day Soldbucher.
Airborne101
Lid

ok,, dus je hoort gewoon paf, en de huls springt er wel uit?
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

Airborne101 schreef:ok,, dus je hoort gewoon paf, en de huls springt er wel uit?
De huls springt er gewoon uit. Losse flodders hebben aan de voorkant een soort kruisje als een kruisschroevendraaier en dat zeg dan poef.

[

Ook al heb je een goed baantje, het duurt een lange tijd voordat je iets kunt kopen. Want dan is het niet te koop (weinig aanbod) en teveel vraag. Ga gewoon eerst voor een M-43 jacket. Als je 20 bent ofzo, dan zijn er allang geen M-42 jackets meer in omloop lijkt me, dan zijn ze zooo zeldzaam dat maar sommige ze bezitten. De webbing is wel origineel aan te komen ;) En GI Collector's Guide 1 en 2 kun je hier bestellen (http://www.paratrooper.fr). Dat zijn inderdaad algemene boeken niet echt referentiemateriaal, meer gewoon informatie over de gevechten zelf en dergelijke.

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Plaats reactie