Soort kanon?

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Contacteer:

Soort kanon?

Bericht door sniper snoop »

Ik heb hier een foto van een kanon uit Ieper. De persoon is overleden en ik weet niet aan wie hij nu behoord. Dit is zeer irritant omdat ik nu naam niet zomaar kan vragen. Wat zoekwerk, dacht ik aan een 15 cm Kanone 16, die tussen 1917 en 1945 werd gebruikt. Het werd ingezet door landen zoals België, Keizerrijk Duitsland en Nazi-Duitsland. Maar ik vind geen bronnen die dit kunnen bewijzen. Op Landships vind ik info. Maar ik vind nergens een foto van het kanon zoals die op mijn foto. Een andere mogelijkheid, is de 10.5 cm hrubý kanon vz. 35. Iemand een idee?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Twee andere foto's. De ene zal niet uit de Tweede Wereldoorlog afkomstig zijn.

Afbeelding

Afbeelding
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Contacteer:

Re: Soort kanon?

Eventjes naar boven laten wippen. Weet er niemand hoe het heet? :?
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

Even offtopic. Zijn die kanonnen bij iemand in de collectie? :shock: :shocked:
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Contacteer:

omgitsme schreef:Even offtopic. Zijn die kanonnen bij iemand in de collectie? :shock: :shocked:
Dit was van een oude meneer. Zeer gekend om zijn leger uniform en bommen en een grote snor. Helaas is hij overleden. Er staat maar een klein beetje meer. Dit behoord nu aan zijn zonen. Die ken ik helaas niet. Er staan dus zee mijnen, bommen, vliegtuigbommen 4 QF 25 Pounders en nog heel wat.

iknowdintoo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door iknowdintoo »

Zo te zien wordt het ook niet onderhouden. Is dit niet erg slecht voor de kanonnen/andere spullen?
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Contacteer:

iknowdintoo schreef:Zo te zien wordt het ook niet onderhouden. Is dit niet erg slecht voor de kanonnen/andere spullen?
De kanonnen vallen nog mee. Het is vooral aangetast door de bomen. Bruine kleur. De bommen roesten helaas. Maar als je wilt, mag je het kopen hoor. Het schijnt dat het de prijs is, voor metaal in België. Dus als je weet hoeveel 1 ton metaal kost, weet je dus ook ongeveer je zal betalen. :)

S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

Hmm, klinkt verleidelijk :bonk:
Alleen helaas, wij in Nederland mogen dat niet hebben, zonder verlof ...
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Contacteer:

omgitsme schreef:Hmm, klinkt verleidelijk :bonk:
Alleen helaas, wij in Nederland mogen dat niet hebben, zonder verlof ...
Als ik geld had en grond, dan was die grote zeker de mijne! :D
Maar dit zal een droom blijven. :(

asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 52 keer
Ontvangen: 95 keer

Kanonne...

Bericht door asjemenou »

sniper snoop schreef:Dit was van een oude meneer. Zeer gekend om zijn leger uniform en bommen en een grote snor. Helaas is hij overleden. Er staat maar een klein beetje meer. Dit behoord nu aan zijn zonen. Die ken ik helaas niet. Er staan dus zee mijnen, bommen, vliegtuigbommen 4 QF 25 Pounders en nog heel wat.
Zonde als het zo staat weg te roesten. Misschien maar goed dat die oude meneer hier geen weet meer van heeft. Als ik het zo zeggen mag. Waarschijnlijk heeft ie de kanonnen destijds gekoesterd. Dit is altijd iets om over na te denken als verzamelaar zijnde. Wat gebeurd er met de verzameling mocht je komen te overlijden? De kans bestaat dat je nabestaanden niet eens precies weten of wat je hebt. Met hetzelfde gemak gooien ze je zeldzame WOII legerjas in de voddenzak.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Plaats reactie