Geallieerde
-
- Lid
Geallieerde
Hallo,
Ik ben erg benieuwd hoe de Geallieerde zich nou organiseerde in de Tweede Wereldoorlog. Bijvoorbeeld algemene verklaringen en hoe ze te werk gingen als ze elkaar gingen helpen.
Kan iemand mij helpen?
MvG, Sjaak Oostdijk
Ik ben erg benieuwd hoe de Geallieerde zich nou organiseerde in de Tweede Wereldoorlog. Bijvoorbeeld algemene verklaringen en hoe ze te werk gingen als ze elkaar gingen helpen.
Kan iemand mij helpen?
MvG, Sjaak Oostdijk
-
- Lid
Re: Geallieerde
ik denk dat ze via de radio ff zeide van hulp nodig.
en ja.... dan komt de versterking. Dan bedenken ze een "plannetje" b.v flanken, en voeren ze het uit, en soms wonnen ze en soms niet...
volgens mij deden ze dit een beetje.
als ik verkeerd zit zeg 't maar....
en ja.... dan komt de versterking. Dan bedenken ze een "plannetje" b.v flanken, en voeren ze het uit, en soms wonnen ze en soms niet...
in peace sons bury their fathers,, in war fathers bury their sons,
- michiel01
- Lid

Sjaak,
Over welk niveau spreek je? militair strategisch, politiek stratisch, tactisch niveau (en dan op t niveau van Leger of sectie?)?
Mvg,
Michiel
-
- Lid
Airborne101 schreef:ik denk dat ze via de radio ff zeide van hulp nodig.

Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
- JimK
- Lid
- Contacteer:
Dit klinkt als Brothers in ArmsAirborne101 schreef:ik denk dat ze via de radio ff zeide van hulp nodig.

- Auke
- Beste Avatar 2007/2008
Sorry Airborne101, maar dit slaat nergens op.Airborne101 schreef:ik denk dat ze via de radio ff zeide van hulp nodig.
Zoals Michiel al schreef is de vraagstelling veel te vaag.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
- broeloe
- Lid
Dit slaat nergens op?????Auke schreef:Sorry Airborne101, maar dit slaat nergens op.Airborne101 schreef:ik denk dat ze via de radio ff zeide van hulp nodig.
Zoals Michiel al schreef is de vraagstelling veel te vaag.
Dit is tophumor!

in één woord briljant

Wie vrede wil bereidt zich voor op oorlog
- broeloe
- Lid
Kijk eerst vlogens ze met z'n allen het strand op, en dan volgde er een bloedbad van een 28:41 minuten zo as in saving ryan private. Nou dan gingen ze es kijken of er wat met ze allen wat te veroveren viel. Alleen die Engelse wilden alleen maar thee drinke.Nou dat pikten die Amerikanen niet dus torpodeerden ze alle theeschepen. Dan moest aussenouwer de boel weer suzzen. De amerikanen schoten alle Duitsers dood die ze maar tegenkwamen. vooral kapitein Speirs heeft er heel veel neergeknald. Hij bood ze dan eerst sigaretten aan. Dit was wel zonde van die sigaretten want die waren heel kostbaar. Later toen de Amerikanen de Duitsers enzo bij Stalingrad hadden omsingeld bedacht Hitler een meesterlijk plan. Hij besloot alle bomen in de Ardennen kapot te bombarderen, vooral de bomen waar eazy company onder lag. Nou die hadden het knap benauwd!gelukkig heeft Speirs toen het dorpje verovert waar die kanonnen stonden opgesteld enzo de oorlog op z'n eentje gewonne!jobajaxXx schreef:Hallo,
Kan iemand mij helpen?
MvG, Sjaak Oostdijk
Wie vrede wil bereidt zich voor op oorlog
- iknowdintoo
- Lid
- Ontvangen: 1 keer
Ik dacht dat die amerikane verkleet als indiane de engelse boten alle thee naar benede pleurden!?
- S1991
- Lid
- Contacteer:
broeloe schreef:Kijk eerst vlogens ze met z'n allen het strand op, en dan volgde er een bloedbad van een 28:41 minuten zo as in saving ryan private. Nou dan gingen ze es kijken of er wat met ze allen wat te veroveren viel. Alleen die Engelse wilden alleen maar thee drinke.Nou dat pikten die Amerikanen niet dus torpodeerden ze alle theeschepen. Dan moest aussenouwer de boel weer suzzen. De amerikanen schoten alle Duitsers dood die ze maar tegenkwamen. vooral kapitein Speirs heeft er heel veel neergeknald. Hij bood ze dan eerst sigaretten aan. Dit was wel zonde van die sigaretten want die waren heel kostbaar. Later toen de Amerikanen de Duitsers enzo bij Stalingrad hadden omsingeld bedacht Hitler een meesterlijk plan. Hij besloot alle bomen in de Ardennen kapot te bombarderen, vooral de bomen waar eazy company onder lag. Nou die hadden het knap benauwd!gelukkig heeft Speirs toen het dorpje verovert waar die kanonnen stonden opgesteld enzo de oorlog op z'n eentje gewonne!

“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
-
- Lid
Pas op jongens, zeg er niets van anders vatten sommige het weer persoonlijk op.
(\_/)
(o.o)
(><) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
(o.o)
(><) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Leg uit?siggel schreef:Pas op jongens, zeg er niets van anders vatten sommige het weer persoonlijk op.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
-
- Lid
lol
hij/zij wil toch antwoord
dus ik dacht,, tja kan op die manier
in 't begin voordat ik dat stukje schreef vond ik het ook hartstikke vaag die vraagstelling.
maar ik dacht, wie ben ik om dat te zeggen. dus ik dacht,, ik geef wel ff antwoord ofzo
maar het verhaaltje was niet echt serieus hoa
lol broeloe,, lijp verhaaltje haha
gr dion

hij/zij wil toch antwoord

dus ik dacht,, tja kan op die manier

in 't begin voordat ik dat stukje schreef vond ik het ook hartstikke vaag die vraagstelling.
maar ik dacht, wie ben ik om dat te zeggen. dus ik dacht,, ik geef wel ff antwoord ofzo

maar het verhaaltje was niet echt serieus hoa

lol broeloe,, lijp verhaaltje haha

gr dion

in peace sons bury their fathers,, in war fathers bury their sons,
- rutger
- Lid
Airborne101 schreef:lol![]()
hij/zij wil toch antwoord![]()
dus ik dacht,, tja kan op die manier![]()
maar ik dacht, wie ben ik om dat te zeggen. dus ik dacht,, ik geef wel ff antwoord ofzo![]()
maar het verhaaltje was niet echt serieus hoa![]()
lol broeloe,, lijp verhaaltje haha![]()
gr dion

'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''
Nelson Mandela
Nelson Mandela
-
- Lid