Geallieerde

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
S1991
Lid
Contacteer:

Re: Geallieerde

Bericht door S1991 »

Waar gaat het toch heen met dit forum? Volgens mij wordt het gedrag van sommige op dit forum erg laag in geschat bij sommige en kan hun niet kwalijk nemen.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008

Bericht door Auke »

omgitsme schreef:Waar gaat het toch heen met dit forum? Volgens mij wordt het gedrag van sommige op dit forum erg laag in geschat bij sommige en kan hun niet kwalijk nemen.
Wat bedoel je nou? Je tweede zin mist een paar vitale woorden.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Maj.Cain
Lid
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

jobajaxXx schreef:Hallo,

Ik ben erg benieuwd hoe de Geallieerde zich nou organiseerde in de Tweede Wereldoorlog. Bijvoorbeeld algemene verklaringen en hoe ze te werk gingen als ze elkaar gingen helpen.

Kan iemand mij helpen?

MvG, Sjaak Oostdijk
Misschien kun je de vraag even anders formuleren/stellen...

Of zoek onder google b.v. Allied Command tijdens ww2 op en kijk ook naar de conferenties die gehouden werden tussen Churchill, Roosevelt en Stalin tijdens de oorlog...
Planning van de operaties etc in googlen...

Neem de Russen b.v. die drongen erop aan dat de Allies met een 2e front moesten komen om de druk die bij de Russen lag te verminderen.
Eerste wat de Allies konden doen is het luchtoffensief starten, en later de operatie in Italie en uiteindelijk Overlord.
Is dit een beetje wat je zoekt of zit ik er nu naast?

Cain
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
siggel
Lid

Bericht door siggel »

Auke schreef:
omgitsme schreef:Waar gaat het toch heen met dit forum? Volgens mij wordt het gedrag van sommige op dit forum erg laag in geschat bij sommige en kan hun niet kwalijk nemen.
@ Auke. Ik denk dat hij bedoelt dat er mensen op dit forum zitten die er niet tegen kunnen dat ze verbeterd worden, ze vatten dat als een persoonlijke aanval op. Zie wat er gebeurde toen Ruimteaapje(harro) mensen op hun fouten wees. In plaats er van te leren voelde men zich aangevallen. Ik persoonlijk denk dat zo veel kennis wat op dit forum zat verloren gaat. Men roept zo maar wat en als je diegene verbetert heb je weer hommelles. Maar ok, was een eind off-topic.
(\_/)
(o.o)
(><) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

siggel schreef:
Auke schreef:
@ Auke. Ik denk dat hij bedoelt dat er mensen op dit forum zitten die er niet tegen kunnen dat ze verbeterd worden, ze vatten dat als een persoonlijke aanval op. Zie wat er gebeurde toen Ruimteaapje(harro) mensen op hun fouten wees. In plaats er van te leren voelde men zich aangevallen. Ik persoonlijk denk dat zo veel kennis wat op dit forum zat verloren gaat. Men roept zo maar wat en als je diegene verbetert heb je weer hommelles. Maar ok, was een eind off-topic.
Ja zoiets bedoel ik. Maar ik bedoel dus meer dat men niet gericht ingaat op de vraag wat gesteld wordt door iemand. Dan beginnen maar een paar mensen wat onzinnigs te lullen waar niemand wat heeft.

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Dan kan je je afvragen of het om het ETO ( European Theatre of Operations ) of het PTO ( Pacific Theatre of Operations ) gaat. De geallieerde organisatie is erg complex, en het beantwoorden van die vraag is niet eenvoudig.. Om je enigzins op weg te helpen kun je deze link over de Supreme Headquarters Alied Expeditionary Force ( SHAEF ) eens lezen wat nog maar een klein deel is van het gehele verhaal... ;) Ook heb je ( zoals the good old Major al aangeeft ) nog de politieke kant van de Tweede Wereldoorlog, zoals de Conferentie van Jalta om maar eens wat te noemen. Kortom: een behoorlijk pittige vraag waarop geen eenduidig antwoord te geven is. In elk geval veel succes met het vinden van antwoorden! :)
Daar is 'ie weer!
jobajaxXx
Lid

Bericht door jobajaxXx »

WHAHAHAHA check deze boys :P:P ja leuke humor man, maar ik moet voor een werkstuk uitleggen wie de geallieerde waren en hoe ze zich organiseerde:P:P dus zoiets als verklaringen enz. lat0x
jobajaxXx
Lid

Bericht door jobajaxXx »

Peter schreef:Dan kan je je afvragen of het om het ETO ( European Theatre of Operations ) of het PTO ( Pacific Theatre of Operations ) gaat. De geallieerde organisatie is erg complex, en het beantwoorden van die vraag is niet eenvoudig.. Om je enigzins op weg te helpen kun je deze link over de Supreme Headquarters Alied Expeditionary Force ( SHAEF ) eens lezen wat nog maar een klein deel is van het gehele verhaal... ;) Ook heb je ( zoals the good old Major al aangeeft ) nog de politieke kant van de Tweede Wereldoorlog, zoals de Conferentie van Jalta om maar eens wat te noemen. Kortom: een behoorlijk pittige vraag waarop geen eenduidig antwoord te geven is. In elk geval veel succes met het vinden van antwoorden! :)
Bedankt man! hier heb ik wel wat aan!
Plaats reactie