oval

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Airborne101
Lid

Re: oval

Bericht door Airborne101 »

volgens mij zelf gemonteerd.
wel allemaal origineel, en met de juiste correcte ribbons.
in peace sons bury their fathers,, in war fathers bury their sons,
coco
Lid

Bericht door coco »

zero schreef:
coco schreef:En misschien kunnen ze je hier Bannen?
Dan spreek ik vooraf al een bedankje uit naar de Mod's, bij deze; Bedankt :)

mvg,
Snap niet waar dit op slaat .
Coco als je toch bezig bent vraag voor alle leden hier een ban .
Zodat je nog meer van deze onnozele berichten kunt plaatsen :bonk:
Ik zal even wat uitleg geven, waar het opsloeg? Ik weet dat er meedere mensen op het forum zijn/waren die zich ergeren/ergerden aan ariborne101 omdat hij nogal hard leers is (te lezen in andere topics), en ik dit meer als waarschuwing bedoelde, maar viel beetje verkeerd dus bij deze: Sorry.

Maar dan mag jij me nu even gaan uitleggen waar het op slaat: voor alle leden een bann aanvragen om meer onnozele berichten te plaatsen, achter mijn bericht zat daadwerkelijk wel een idee maar zoals eerder vermeld het viel verkeerd.;)

mvg,
coco
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

Airborne101 schreef:volgens mij zelf gemonteerd.
Dus het is niet origineel gemonteerd.. Want Johan bedoeld of het origineel tijdens de oorlog gedaan is en niet na de oorlog.
Of te wel je oom heeft een origineel Class A Jacket maar met originele ribbons,patches en de rest wat er op zit zelf gedaan (home-made).
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Airborne101
Lid

omgitsme schreef:
Dus het is niet origineel gemonteerd.. Want Johan bedoeld of het origineel tijdens de oorlog gedaan is en niet na de oorlog.
Of te wel je oom heeft een origineel Class A Jacket maar met originele ribbons,patches en de rest wat er op zit zelf gedaan (home-made).

nee dat zeg ik ook, dat het zelf gemonteerd is.
ik weet niet wat je bedoelt met home made, origineel er zelf opgenaait of zelf wat in mekaar geflanst en dan erop genaait.

alles origineel gekocht, en zelf erop gezet/genaaid.
Laatst gewijzigd door Airborne101 op 15 apr 2010, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

Airborne101 schreef:
omgitsme schreef:

nee dat zeg ik ook, dat het zelf gemonteerd is.
ik weet niet wat je bedoelt met home made, origineel er zelf opgenaait of zelf wat in mekaar geflanst en dan erop genaait.

hij heeft alles origineel gekocht, en zelf erop gezet/genaaid.
Dus het jasje van de 501st PIR is niet een origineel oorlogse. Maar een oorlogs jasje met originele emblemen die er zelf zijn opgezet en dus NIET door een lid van de 501st PIR gedragen is geworden..
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Airborne101
Lid

omgitsme schreef: Dus het jasje van de 501st PIR is niet een origineel oorlogse. Maar een oorlogs jasje met originele emblemen die er zelf zijn opgezet en dus NIET door een lid van de 501st PIR gedragen is geworden..
yup,

maar maakt dat de Class A niet origineel?
zero
Lid

Bericht door zero »

coco schreef:
Ik zal even wat uitleg geven, waar het opsloeg? Ik weet dat er meedere mensen op het forum zijn/waren die zich ergeren/ergerden aan ariborne101 omdat hij nogal hard leers is (te lezen in andere topics), en ik dit meer als waarschuwing bedoelde, maar viel beetje verkeerd dus bij deze: Sorry.

Maar dan mag jij me nu even gaan uitleggen waar het op slaat: voor alle leden een bann aanvragen om meer onnozele berichten te plaatsen, achter mijn bericht zat daadwerkelijk wel een idee maar zoals eerder vermeld het viel verkeerd.;)

mvg,
coco
Als jij denkt dat iemand een ban moet hebben schrijf je een bericht naar de MODS
en niet in een bericht hier in een topic.
En als er meer mensen hier zich aan Airborne101 storen kunnen die zelf een bericht naar de MODS sturen daar hebben ze jou niet voor nodig lijkt mij.
Ook zullen hier wel mensen zijn die zich storen aan jou of mij
Maar die vragen hier ook niet voor ons in een topic een ban voor ons.
Als je je zo ergert aan Airborne101 kun je hem ook een PB sturen met daarin waarom je je ergert aan hem.

Nu zal ik jou uitleggen waarom ik dat schreef .
Omdat jij net doet of jij bepaalt wie hier een ban moet hebben om wat die gene schrijft in zijn topic
als je zon last van hem hebt waarom lees je dan zijn topic.
van zulke berichten die jij nu schreef krijg ik een rare smaak in mijn mond :r
Lieve mensen ga ook eens naar de site van onze engeltje
http://www.bieuwkjemaaike.vlindersite.nl
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Airborne101 schreef:maar maakt dat de Class A niet origineel?
Het maakt het tot een originele class A + ribbons + patches, dat is een recreatie met al dan niet originele onderdelen en een heel ander verhaal dan een Class A in z,n originele toestand.
Daar is 'ie weer!
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Een jasje dat gemaakt is tijdens WW2 en bedoeld was om de vele miljoenen GI's van allerlei eenheden te kleden, is geen origineel AB jasje omdat een re-enactor er anno 2008 een patch opnaait (zelfs al is die patch EN het naaigaren originele WW2 aanmaak). Dit geldt voor Service Coats, M41 Field Jackets, M43 Field Jackets enz en alle andere uniform- en uitrustingsstukken die tijdens WW2 gemaakt zijn.
Een M1 Helm wordt geen originele AB helm omdat een verzamelaar er twee hartjes op schildert......

Een WW2 gemaakt (M42) Jump Jacket is en blijft een origineel AB jasje, met of zonder, origineel of later opgenaaid insigne, want het is een item dat speciaal tijdens WW2 voor AB eenheden werd gemaakt. Natuurlijk is de waarde van datzelfde jasje hoger wanneer het origineel WW2 gemonteerd en/of geïdentificeerd is.

Een M43 broek waar één of andere verzamelaar grote zakken opnaait, wordt niet automatisch een originele M43 parabroek, zelfs al is die broek tijdens WW2 gemaakt...

Een jasje van 50Euro, met 100Euro insignes om dat jasje te doen lijken op een 101AB jasje is nog steeds maar 150Euro waard....
Een zelfde jasje, maar origineel gemonteerd, gedocumenteerd en gedragen door een trooper van de 101AB Div in de verkoop, is voor veel verzamelaars vele honderden Euros waard...
Laatst gewijzigd door johan willaert op 17 jan 2009, 20:51, 2 keer totaal gewijzigd.
29th Let's Go!!!!!
JimK
Lid
Contacteer:

Bericht door JimK »

SPEARHEAD schreef:
omgitsme schreef:
omgitsme schreef:En neem maar van me aan dat je oom je niet een originele 506th PIR Oval gaat geven gratis...
Mgschutze schreef: Waarom niet dan???
Hij is niet origineel, maar stel dat dat wel zo was geweest kan zijn oom hem toch op weg willen helpen door hem echt iets aparts te geven.

Ja dat klopt. Maar als je kijkt naar de prijzen van vandaag. Lijkt het me redelijk onwaarschijnlijk dat zijn oom dat dan zou willen geven.

Grt
het mag dan nog familie ik denk dat er maar weinig mensen zijn die zo iets waardevols zo maar weggeven aan een famlielid om hem wat verder te helpen met zen verzameling
Ik wil jullie niet ziek maken, maar het lijkt mij best wel kunnen dat iemand dat doet.

Ik heb ook van alles gekregen van mensen toen ik net begon. En zelfs twee jaar terug kreeg ik van een goede kennis (een verzamelaar die dus ook de prijzen kent) een originele BEVO wuppertal theodor eicke mouwband. Hij gaf mij dat, hij had hem zelf ook ooit gekregen dus maakte het hem niets uit. Mocht ik ook wel een mazzeltje van hem hebben.

Kan dus zekers wel :wink:

Gr. Jim
Airborne101
Lid

zero schreef:
coco schreef:

mvg,
coco
Als jij denkt dat iemand een ban moet hebben schrijf je een bericht naar de MODS
en niet in een bericht hier in een topic.
En als er meer mensen hier zich aan Airborne101 storen kunnen die zelf een bericht naar de MODS sturen daar hebben ze jou niet voor nodig lijkt mij.
Ook zullen hier wel mensen zijn die zich storen aan jou of mij
Maar die vragen hier ook niet voor ons in een topic een ban voor ons.
Als je je zo ergert aan Airborne101 kun je hem ook een PB sturen met daarin waarom je je ergert aan hem.

Nu zal ik jou uitleggen waarom ik dat schreef .
Omdat jij net doet of jij bepaalt wie hier een ban moet hebben om wat die gene schrijft in zijn topic
als je zon last van hem hebt waarom lees je dan zijn topic.
van zulke berichten die jij nu schreef krijg ik een rare smaak in mijn mond :r
jongens, laten we geen ruzie maken om mij...
ik bedoel,, ik geef toe dat ik erg storend was als ik al mijn berichten terug lees, hoewel het niet storend bedoelt was.

johan willaert schreef:Een jasje dat gemaakt is tijdens WW2 en bedoeld was om de vele miljoenen GI's van allerlei eenheden te kleden, is geen origineel AB jasje omdat een re-enactor er anno 2008 een patch opnaait (zelfs al is die patch EN het naaigaren originele WW2 aanmaak). Dit geldt voor Service Coats, M41 Field Jackets, M43 Field Jackets enz en alle andere uniform- en uitrustingsstukken die tijdens WW2 gemaakt zijn.
Een M1 Helm wordt geen originele AB helm omdat een verzamelaar er twee hartjes op schildert......

Een WW2 gemaakt (M42) Jump Jacket is en blijft een origineel AB jasje, met of zonder, origineel of later opgenaaid insigne, want het is een item dat speciaal tijdens WW2 voor AB eenheden werd gemaakt. Natuurlijk is de waarde van datzelfde jasje hoger wanneer het origineel WW2 gemonteerd en/of geïdentificeerd is.

Een M43 broek waar één of andere verzamelaar grote zakken opnaait, wordt niet automatisch een originele M43 parabroek, zelfs al is die broek tijdens WW2 gemaakt...

Een jasje van 50Euro, met 100Euro insignes om dat jasje te doen lijken op een 101AB jasje is nog steeds maar 150Euro waard....
Een zelfde jasje, maar origineel gemonteerd, gedocumenteerd en gedragen door een trooper van de 101AB Div in de verkoop, is voor veel verzamelaars vele honderden Euros waard...

hey johan ik snap wat je bedoelt!
maar als je echt alles! echt alles! origineel hebt,
b.v je wilt een originele m43 jacket, en je kan er eentje kopen, waar geen patch op zit.
maar het jacket is wel origineel ww2, en je naait daar met originele naaigaren en een originele naald een originele ab patch op, kan je dan zeggen:
mijn m43 is origineel. of moet je dan zeggen mijn m43 is origineel zelf gemonteerd o.i.d?

en als iemand een origineel jasje aanbied, origineel gemonteerd, gedocumenteerd en gedragen door een trooper van 101AB hoe kan je dan zien, dat hij echt origineel gemonteerd is?
hij kan toch ook op de precieze manier een originele patch op het jasje naaien.

gr dion.

bedankt allemaal voor jullie reacties! (heb er van geleerd :wink: )
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

mgschutze schreef:Ik wil jullie niet ziek maken, maar het lijkt mij best wel kunnen dat iemand dat doet.

Ik heb ook van alles gekregen van mensen toen ik net begon. En zelfs twee jaar terug kreeg ik van een goede kennis (een verzamelaar die dus ook de prijzen kent) een originele BEVO wuppertal theodor eicke mouwband. Hij gaf mij dat, hij had hem zelf ook ooit gekregen dus maakte het hem niets uit. Mocht ik ook wel een mazzeltje van hem hebben.

Kan dus zekers wel :wink:

Gr. Jim
Klopt, ik geef je er zeker gelijk in dat het wel kan. Maar tot nu toe heb ik nog niks gekregen van familieleden,vrienden,kenissen of iets dergelijks. En mij maakt dat ook niet zoveel uit. Dat is inderdaad wel een mazzeltje, dat je die BEVO Wuppertal Theodor Eicke mouwband van die kennis gekregen hebt.

Grt,
Silvano
rutger
Lid

Bericht door rutger »

Je moest eens weten wat ik allemaal van mijn familie heb gekregen... Alles is mogelijk.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
coco
Lid

Bericht door coco »

@ zero ik pb wel even om dit topic niet te vervuilen ;)
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Plaats reactie