M1928 Haversack
- RobinGLD
- Lid
- rutger
- Lid
Re: M1928 Haversack
Infanterie.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''
Nelson Mandela
Nelson Mandela
- RobinGLD
- Lid
- rutger
- Lid
Kijk eens op de volgende site:
http://www.atthefront.com/
Op deze site staat veel uitgelegd over hoe en wat. Wel even bij de goede kopjes kijken.
En tevens raad ik je aan een paar goede boeken te kopen mocht je US gaan willen verzamelen.
Op deze site staat veel uitgelegd over hoe en wat. Wel even bij de goede kopjes kijken.
En tevens raad ik je aan een paar goede boeken te kopen mocht je US gaan willen verzamelen.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''
Nelson Mandela
Nelson Mandela
-
- Lid
Er bestaat geen M42 of M43 Haversack.. Mocht je de de uniformen M1942/M1943 bedoelen, dan is er een redelijk groot verschil. GI Collector's Guide biedt antwoord.RobinGLD schreef:Ok, en wat is het verschil tussen een M42 en M 43 ..
Just the year?
De airborne omvat parachutisten en glider infantrie.RobinGLD schreef:Werd de M1928 Haversack gebruikt door Airborne of alleen door infanterie?
Dank u
(Glider) infantry heeft de M1928 haversack de hele oorlog doorgebruikt.
De m1928 Haversack:

De m36 musettebag gebruikt door parachutisten en infantrie officieren (en iedere, (glider) infantrist die er een kon ritselen)

And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
Maar vanaf begin 1945 zie je reeds Glider Infantry troops van het 325GIR uitgerust met het M1944 Combat & Cargo Pack systeem...Jim schreef:(Glider) infantry heeft de M1928 haversack de hele oorlog doorgebruikt.
En een M42 uniform bestaat officieel niet. Dat is een term die verzamelaars hebben uitgevonden... Het zijn de Trousers, en Jacket, Parachute Jumper
Dit om de verwarring compleet te maken......
29th Let's Go!!!!!
-
- Lid
Kijk eens op de volgende site:
is dat ori
is dat ori
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Waarom oud topic omhoog halen?marb29 schreef:Kijk eens op de volgende site:
is dat ori
En nee atthefront verkoopt repro's maar wel goede kwaliteit repro's naar horen zeggen.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
-
- Lid
De m1928 haversack werd gebruikt door zowel airbrorne als infantry en usmc. bij airbrorne waren het glidertroepen en soms ook paratroepers. het was gawoon een kwestie van een musette bag weten te krijgen voor die para's. infantry droeg vrijwel altijd haversacks of assault vesten. en bepaalde eenheden mariniers droegen haversacks bij hun landing op guadalcanal. :p
-
- Lid
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
Een kenner?!?airborneandreas schreef:De m1928 haversack werd gebruikt door zowel airbrorne als infantry en usmc. bij airbrorne waren het glidertroepen en soms ook paratroepers. het was gawoon een kwestie van een musette bag weten te krijgen voor die para's. infantry droeg vrijwel altijd haversacks of assault vesten. en bepaalde eenheden mariniers droegen haversacks bij hun landing op guadalcanal. :p
29th Let's Go!!!!!
- Mr Mojo Risin
- Lid
- Ontvangen: 8 keer
Blijkbaar.johan willaert schreef:
Een kenner?!?

Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
- wo2maneke
- Lid
<moderatie/bewerking door Proos: alleen een krachtterm, vooral wanneer dat een nare ziekte betreft, is niet de juiste invulling van het reactieveld wat mij betreft>
<moderatie/bewerking door Proos: alleen een krachtterm, vooral wanneer dat een nare ziekte betreft, is niet de juiste invulling van het reactieveld wat mij betreft>
yo ik hou van bodem vonsten van de oorlog en ik verzaamel het ook graag ik vind wel de bodem vonsten mooi als ze uit de wo1 of wo2 komen dit is een coole site
- Mr Mojo Risin
- Lid
- Ontvangen: 8 keer
wo2maneke schreef:***

Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.