PPSH-41 magazijn

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie
Westwall
Lid

PPSH-41 magazijn

Bericht door Westwall »

Hallo,

Is het zo dat een MP40 magazijn geplaatst kan worden in een Russische PPSH-41? En konden ook PPSH-41 magazijnen in een MP40?

mvg,

Jan
Gast

Re: PPSH-41 magazijn

Bericht door Gast »

Volgens mij ging dit niet. Wel hadden de Duitsers ppsh41's aangepast voor 9mm kogels en mp40 laders. De naam die ze hieraan gaven was de mp41 (r)
bekijk ook eens dit http://www.youtube.com/watch?v=V2OjPsg7ydY

de mp41 (r)
Afbeelding

gr
Toto22461
Westwall
Lid

Bericht door Westwall »

Gast schreef:Volgens mij ging dit niet. Wel hadden de Duitsers ppsh41's aangepast voor 9mm kogels en mp40 laders. De naam die ze hieraan gaven was de mp41 (r)
bekijk ook eens dit http://www.youtube.com/watch?v=V2OjPsg7ydY

de mp41 (r)
Afbeelding

gr
Toto22461
Hee,

bedankt voor de informatie!

mvg,

Jan
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 54 keer
Ontvangen: 96 keer

PPSh-41 patronenmagazijn

Bericht door asjemenou »

Volgens mij zijn de (platte) patroonmagazijnen van de Duitse MP-40 en de Sovjet PPSh-41 onderling niet te gebruiken. Wat ik uit boeken begrijp is dat de Duitsers de buitgemaakte PPSh-41 machinepistolen voorzagen van een 9 mm. loop en een magazijn adapter voor het gebruik van de MP-38/40 magazijnen. Deze aangepaste PPSh-41 werd door de Duitsers aangeduid als de MP-41(r).

Misschien komt het misverstand door het feit dat de Sovjets ook platte magazijnen voor de PPSh-41 gebruikten. Dit waren kromme magazijnen van 35 patronen. Het drummagazijn bevatte 71 patronen. De reden voor het vervaardigen van de platte magazijnen zou zijn omdat het drummagazijn nogal wat storingen zou geven. Dit platte magazijn moet men niet verwarren met het magazijn van de PPS-43. Onderling waren deze magazijnen dus ook niet te gebruiken.

Afbeelding

Ook heb ik wel eens vernomen dat de platte PPSh-41 magazijnen niet op elke PPSh-41 te gebruiken zouden zijn. Er zou onderling verschil bestaan tussen deze platte magazijnen. Om te zien welk magazijn op welke PPSh-41 paste zou er op het platte magazijn een soort van codenummer staan. Zie foto onder.

Afbeelding
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Westwall
Lid

Bericht door Westwall »

Hallo,

Bedankt voor de Informatie Asjemenou.

mvg,

Jan
Plaats reactie