onderbemande tanks

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie
Gebruikersavatar
broeloe
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 mar 2005, 17:46

onderbemande tanks

Bericht door broeloe »

In de roman "barbara", dat gaat over een tankbemanning van een Sherman, komt naar voren dat veel tankbemanningen door nood gedwongen uit vier personen bestonden. (in het geval van een Sherman)
vraag is of dit ook daadwerkelijk een probleem was in zowel het As leger als in het geallieerde leger?
Wie vrede wil bereidt zich voor op oorlog
Sander89
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:51

Re: onderbemande tanks

Bericht door Sander89 »

Mocht dit kloppen is ook wel geheel in lijn met de overdadigheid aan materieel van de Amerikanen, voor elke Panzer stonden er een overmacht aan tanks klaar. De Duitsers hadden (aan het einde) juist een overbemanning. Teveel panzermannen, die ingezet werden als infanteristen, vanwege het tekort aan Panzers.
Gebruikersavatar
broeloe
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 mar 2005, 17:46

Re: onderbemande tanks

Bericht door broeloe »

Sander89 schreef:Mocht dit kloppen is ook wel geheel in lijn met de overdadigheid aan materieel van de Amerikanen,
Of door gevechtshandelingen. bijv. commandanten die in de koepel bloot staan aan geweervuur.
Wie vrede wil bereidt zich voor op oorlog
Gebruikersavatar
Mr_Flibble
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 nov 2004, 16:24
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: onderbemande tanks

Bericht door Mr_Flibble »

Als de Sherman niet in brand of door de koepelring geschoten was was deze vaak goed/simpel te herstellen zo meld Belton Cooper in 'Deathtraps',
Dus waren het niet altijd splinternieuwe Shermans die naar het front gingen, vaak ook gerepareerde tanks.

Ik verwacht eerder een geval van een tekort aan bemanningsleden doordat deze sneuvelden en gewond raakten en niet snel genoeg aangevuld werden met verse getrainde manschappen.

In geval van 4 bemanningsleden lijkt het me dat Commandant of de Schutter de taak van Lader deelt. Lijkt me niet prettig voor de werkdruk als je onder vuur ligt.
In Tabulas Argenteas Refero
Plaats reactie