De beste eenheid

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Michael
Lid

De beste eenheid

Bericht door Michael »

Welke eenheid vinden jullie, de beste, de moedigste, de dapperste en de heldhaftigste eenheid uit de oorlog?
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Alle eenheden.

Ik kan zo wel bijv. 101 zeggen, maar die devisie is gewoon veel bekender dan alle andere eenheden..
Ik vind het een beetje oneerlijke strijd zo.. Wie zegt dat die andere eenheden niet minstens net zo heldhaftige dingen gedaan hebben? We hebben er alleen geen films over gezien..
Laatst gewijzigd door Miesjel op 04 mei 2004, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Yorick
Lid

Bericht door Yorick »

de Britse 1ste Airborne Divisie... wat die mannen hebben meegemaakt! met voorraden voor 3 dagen hebben ze 9 dagen tijdens de SLag om Arnhem-Oosterbeek lang stand weten te houden tegen de SS, tanks, rakettenwerpers alles!!
supply drops kwamen in handen van de vijand en toch bleven ze doorzetten!
"Arnhem bridge. And hold it!"
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

De Belgische Ardense jagers én de Division Azul én de twee Belgische vrijwilligerslegioenen én..... ('t kan nog een lange lijst worden, maar dat waren toch de belangrijkste :))
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

Alle mensen die gevochten hebben in de oorlog vind ik helden!
Ik denk dat wat de 101st in Bastogne hebben doorstaan de acties van de Britse Airborne toch wel overtreffen, omsingeld zijn, het bos uitgeblazen worden, zonder goede winterkleding in de gruwelijke kou, zonder munitie en weinig eten toch de alles of niets acties van de Duitsers met Tiger tanks tegen houden!
Ook de landingseenheden van D-Day moeten denk ik genoemd worden!
Maar nogmaals alle soldaten die gevochten hebben zijn helden.
robin.h
Lid

Bericht door robin.h »

Ik denk niet tot er speciaal 1 divisie uitgekozen kan worden,iedereen heeft erge dingen meegemaakt,soms allemaal even erg.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

De beste eenheid vind ik alle mensen die voor onze vrijheid hebben gestreden!
LHek
Lid

Bericht door LHek »

ironmarc schreef:De beste eenheid vind ik alle mensen die voor onze vrijheid hebben gestreden!
helemaal mee eens! Een beste,heldhafstigste eenheid is heeeeeel moeilijk te kiezen. Je kan wel zeegen de 101st vanwege wat ze in Bastogne hebben doorstaan maar als t bijv. de 1ste divisie was die daar zat was alles misschien hetzelfde afgelopen of misschien zelfs beter.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Timo
Lid

Bericht door Timo »

er is geen dapperste iedere divisie had dappere mannen ik vind dat we ze allemaal even dankbaar moeten zijn
Starting up again
Tim
Lid

Bericht door Tim »

Klopt, er zaten dappere mannen in elke divisie en niet zelden waren zij het die het leven gelaten hebben :(
Er zijn natuurlijk wel divisies die we bewonderen omdat ze iets belangrijks voor elkaar gespeeld hebben, zoals Big Red One op Omaha of 101st Airborne in Bastogne, maar echt kiezen kan en mag je niet.
Yorick
Lid

Bericht door Yorick »

iedereen is even dapper en heeft zich op zijn eigen manier onderscheiden van de rest ja....

en iedereen heeft wel zo z'n eigen favoriet ;)
Timo
Lid

Bericht door Timo »

favoriet vind ik beetje verkeerd woord eingelijk is zo als je favoriete idols kandidaat
Starting up again
Yorick
Lid

Bericht door Yorick »

en iedereen heeft wel zo z'n eigen voorkeur of voorliefde voor een bepaalde eenheid

;)
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

Ik denk dat de dapperste eenheden de eenheden zijn waar maar weinig van bekend is: de commando eenheden. (SAS etc.)
Ik heb echt diep respect voor mannen die in kleine groepjes achter de linies werden gedropt om een opdracht te vervullen.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Michael
Lid

Bericht door Michael »

De Leibstandarte Adolf Hitler vind ik wel een moedige divisie, elke SS-man keek op naar de mannen van de Leibstandarte, ze droegen de naam van hun Führer en ze zouden tot het uiterste gaan om voor hem te vechten, ze waren de hardste, gedisciplineerde, koelbloedigste, heldhaftigste mannen uit heel de SS, er waren maar liefste 58 Ritterkreuzträger.
De Ausländers waren ook zeer belangrijk voor de SS, zij bleven het laatste over om in de straten van Berlijn tegen de Goddeloos Bolsjewisme te vechten.