De beste eenheid
- Michael
- Lid
De beste eenheid
Welke eenheid vinden jullie, de beste, de moedigste, de dapperste en de heldhaftigste eenheid uit de oorlog?
- Miesjel
- Lid
Alle eenheden.
Ik kan zo wel bijv. 101 zeggen, maar die devisie is gewoon veel bekender dan alle andere eenheden..
Ik vind het een beetje oneerlijke strijd zo.. Wie zegt dat die andere eenheden niet minstens net zo heldhaftige dingen gedaan hebben? We hebben er alleen geen films over gezien..
Ik kan zo wel bijv. 101 zeggen, maar die devisie is gewoon veel bekender dan alle andere eenheden..
Ik vind het een beetje oneerlijke strijd zo.. Wie zegt dat die andere eenheden niet minstens net zo heldhaftige dingen gedaan hebben? We hebben er alleen geen films over gezien..
Laatst gewijzigd door Miesjel op 04 mei 2004, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
De oplossing, dat is het probleem.
-
- Lid
de Britse 1ste Airborne Divisie... wat die mannen hebben meegemaakt! met voorraden voor 3 dagen hebben ze 9 dagen tijdens de SLag om Arnhem-Oosterbeek lang stand weten te houden tegen de SS, tanks, rakettenwerpers alles!!
supply drops kwamen in handen van de vijand en toch bleven ze doorzetten!
supply drops kwamen in handen van de vijand en toch bleven ze doorzetten!
"Arnhem bridge. And hold it!"
-
- Lid
Alle mensen die gevochten hebben in de oorlog vind ik helden!
Ik denk dat wat de 101st in Bastogne hebben doorstaan de acties van de Britse Airborne toch wel overtreffen, omsingeld zijn, het bos uitgeblazen worden, zonder goede winterkleding in de gruwelijke kou, zonder munitie en weinig eten toch de alles of niets acties van de Duitsers met Tiger tanks tegen houden!
Ook de landingseenheden van D-Day moeten denk ik genoemd worden!
Maar nogmaals alle soldaten die gevochten hebben zijn helden.
Ik denk dat wat de 101st in Bastogne hebben doorstaan de acties van de Britse Airborne toch wel overtreffen, omsingeld zijn, het bos uitgeblazen worden, zonder goede winterkleding in de gruwelijke kou, zonder munitie en weinig eten toch de alles of niets acties van de Duitsers met Tiger tanks tegen houden!
Ook de landingseenheden van D-Day moeten denk ik genoemd worden!
Maar nogmaals alle soldaten die gevochten hebben zijn helden.
- robin.h
- Lid
Ik denk niet tot er speciaal 1 divisie uitgekozen kan worden,iedereen heeft erge dingen meegemaakt,soms allemaal even erg.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
- LHek
- Lid
helemaal mee eens! Een beste,heldhafstigste eenheid is heeeeeel moeilijk te kiezen. Je kan wel zeegen de 101st vanwege wat ze in Bastogne hebben doorstaan maar als t bijv. de 1ste divisie was die daar zat was alles misschien hetzelfde afgelopen of misschien zelfs beter.ironmarc schreef:De beste eenheid vind ik alle mensen die voor onze vrijheid hebben gestreden!
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
- Tim
- Lid
Klopt, er zaten dappere mannen in elke divisie en niet zelden waren zij het die het leven gelaten hebben
Er zijn natuurlijk wel divisies die we bewonderen omdat ze iets belangrijks voor elkaar gespeeld hebben, zoals Big Red One op Omaha of 101st Airborne in Bastogne, maar echt kiezen kan en mag je niet.

Er zijn natuurlijk wel divisies die we bewonderen omdat ze iets belangrijks voor elkaar gespeeld hebben, zoals Big Red One op Omaha of 101st Airborne in Bastogne, maar echt kiezen kan en mag je niet.
- Sjoerd
- Lid
Ik denk dat de dapperste eenheden de eenheden zijn waar maar weinig van bekend is: de commando eenheden. (SAS etc.)
Ik heb echt diep respect voor mannen die in kleine groepjes achter de linies werden gedropt om een opdracht te vervullen.
Ik heb echt diep respect voor mannen die in kleine groepjes achter de linies werden gedropt om een opdracht te vervullen.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Stephen E. Ambrose
- Michael
- Lid
De Leibstandarte Adolf Hitler vind ik wel een moedige divisie, elke SS-man keek op naar de mannen van de Leibstandarte, ze droegen de naam van hun Führer en ze zouden tot het uiterste gaan om voor hem te vechten, ze waren de hardste, gedisciplineerde, koelbloedigste, heldhaftigste mannen uit heel de SS, er waren maar liefste 58 Ritterkreuzträger.
De Ausländers waren ook zeer belangrijk voor de SS, zij bleven het laatste over om in de straten van Berlijn tegen de Goddeloos Bolsjewisme te vechten.
De Ausländers waren ook zeer belangrijk voor de SS, zij bleven het laatste over om in de straten van Berlijn tegen de Goddeloos Bolsjewisme te vechten.