De beste eenheid

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Gebruikersavatar
aKoni
Lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 20 nov 2003, 19:36
Locatie: Tilburg
Ontvangen: 1 keer

Bericht door aKoni »

hah, wat een topic, tgaat wel over een oorlog en niet over actionmen. Ik vind dat je geen onderscheid kunt en mag maken tussen eenheden, ze hebben allemaal net zoveel doodsangsten doorgemaakt...
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Bericht door symen »

Ja dat is denk zeker zo maar ik denk toch de een net iets meer dan de ander.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

aKoni schreef:hah, wat een topic, tgaat wel over een oorlog en niet over actionmen. Ik vind dat je geen onderscheid kunt en mag maken tussen eenheden, ze hebben allemaal net zoveel doodsangsten doorgemaakt...
dat met doodangsten ben ik met je eens, maar waar een bijv. Franse eenheid zou terugtrekken zou bijv. een SS eenheid terugtrekken dus ik vind wel dat er onderscheid gemaakt mag worden...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
aKoni
Lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 20 nov 2003, 19:36
Locatie: Tilburg
Ontvangen: 1 keer

Bericht door aKoni »

Ik vind nog steeds niet dat je daar onderscheid tussen kan en mag maken, jou voorbeeld heeft in ieder geval niks te maken met beste eenheid, een officier die terugtrekt heeft zijn besluit misschien gebaseerd op het feit dat ze slechter materiaal en minder manschappen hebben, zodat er vele levens gespaard worden in zijn eenheid, met het gevolg dat ze bijv. op een ander tijdstip weer terug kunnen slaan als de vijandelijke eenheid uitgedund is, of dat ze een tegenaanval kunnen doen met reenforcements. Je kan nou zeggen dat je dapper bent als je niet terugtrekt, maar dapper zijn is niet altijd het slimste wat je kan doen.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

aKoni schreef:Ik vind nog steeds niet dat je daar onderscheid tussen kan en mag maken, jou voorbeeld heeft in ieder geval niks te maken met beste eenheid, een officier die terugtrekt heeft zijn besluit misschien gebaseerd op het feit dat ze slechter materiaal en minder manschappen hebben, zodat er vele levens gespaard worden in zijn eenheid, met het gevolg dat ze bijv. op een ander tijdstip weer terug kunnen slaan als de vijandelijke eenheid uitgedund is, of dat ze een tegenaanval kunnen doen met reenforcements. Je kan nou zeggen dat je dapper bent als je niet terugtrekt, maar dapper zijn is niet altijd het slimste wat je kan doen.
OK... het ging mij er ook niet om dat ik jouw post bekritiseerde ofzo, maar ik zeg alleen dat ik het niet met je mening eens ben, omdat elke divisie weer anders is... dat de Korps Mariniers in WO2 slechter waren bewapend hoeft nog niet zo te zijn dat ze de Para's bij de Moerdijkbrug niet tegen hebben kunnen houden... het ligt toch niet aan de eenheid, maar aan de soldaten die in die eenheid dienen...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
aKoni
Lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 20 nov 2003, 19:36
Locatie: Tilburg
Ontvangen: 1 keer

Bericht door aKoni »

Daar heb je wel gelijk in, iedereen is verschillend, de mensen die in de eenheid dienen maken de eenheid inderdaad, maar ik vind de originele vraag in dit topic toch een beetje raar, en uit de meeste posts uit dit topic blijkt dat de mensen veel eenheden geweldig vinden, en iedere persoon vind weer andere eenheden geweldig, ligt er maar net aan waar je je in verdiept hebt en waar je over gelezen hebt, de meeste meningen vloeien ook voort uit de heldendaden waarover ze gelezen hebben van bepaalde eenheden, maar zoals meerdere mensen zeggen, in iedere eenheid aan het front in elke oorlog zit minstens 1 persoon die een heldendaad heeft verricht in sommige eenheden wordt iedereen als een held gezien, maar kan je daardoor echt zeggen dat de ene eenheid beter is als de andere? Naar mijn mening kan dit niet.

ps. Ik dacht helemaal niet dat je m'n post bekritiseerde hoor :)
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

aKoni schreef:Daar heb je wel gelijk in, iedereen is verschillend, de mensen die in de eenheid dienen maken de eenheid inderdaad, maar ik vind de originele vraag in dit topic toch een beetje raar, en uit de meeste posts uit dit topic blijkt dat de mensen veel eenheden geweldig vinden, en iedere persoon vind weer andere eenheden geweldig, ligt er maar net aan waar je je in verdiept hebt en waar je over gelezen hebt, de meeste meningen vloeien ook voort uit de heldendaden waarover ze gelezen hebben van bepaalde eenheden, maar zoals meerdere mensen zeggen, in iedere eenheid aan het front in elke oorlog zit minstens 1 persoon die een heldendaad heeft verricht in sommige eenheden wordt iedereen als een held gezien, maar kan je daardoor echt zeggen dat de ene eenheid beter is als de andere? Naar mijn mening kan dit niet.

ps. Ik dacht helemaal niet dat je m'n post bekritiseerde hoor :)

idd... en valt me op dat het altijd de 101st airborne is.. komt gewoon omdat die het bekendst is... 82nd hoor je ook wel... het zijn altijd de bekende divisies... en pardon ik dacht dat je je aangevallen voelde... ;)
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
aKoni
Lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 20 nov 2003, 19:36
Locatie: Tilburg
Ontvangen: 1 keer

Bericht door aKoni »

Ik voel me niet snel aangevallen ;)
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

aKoni schreef:Ik voel me niet snel aangevallen ;)
gelukkig... je hebt soms van die mensen nadat je zegt dat je het niet eens bent met hun mening dat ze zich gelijk *aangevallen* voelen.. maargoed ik duik me bed maar eens in!

Groeten!
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Bericht door symen »

idd... en valt me op dat het altijd de 101st airborne is..
Ik ken die Eenheid eigenlijk ook maar sins kort naardat ik die film van de Band Brothers heb gekeken maar ik vind het tot nu toe wat ik weet wel de eenheid die het meeste meegemaakt heb, Trouwens ik weet niet meer precies hoe die eenheid daar in Indonesie heete Ieder geval onder leiding van Generaal MC Athur die vochten der eigen ook dood omdat ze moesten. Dus die valt ook wel onder meschien niet de beste maar wel moedige eenheid.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

symen schreef:
idd... en valt me op dat het altijd de 101st airborne is..
Ik ken die Eenheid eigenlijk ook maar sins kort naardat ik die film van de Band Brothers heb gekeken maar ik vind het tot nu toe wat ik weet wel de eenheid die het meeste meegemaakt heb, Trouwens ik weet niet meer precies hoe die eenheid daar in Indonesie heete Ieder geval onder leiding van Generaal MC Athur die vochten der eigen ook dood omdat ze moesten. Dus die valt ook wel onder meschien niet de beste maar wel moedige eenheid.
dat kan, maar de moedigste eenheid vind ik niet altijd gelijk de beste... als je het over moedig hebt dan zouden er ook een aantal SS divisies bij moeten zijn...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Bericht door symen »

Ja daar heb je zeker gelijk in maar ik zeg toch ook niet dat de moedigste eenheid ook de beste is?
Ik geloog dat de meeste eenheden streden evenhadstreden voor hun vaderland of het nou duits of gealieerd is.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

symen schreef:Ja daar heb je zeker gelijk in maar ik zeg toch ook niet dat de moedigste eenheid ook de beste is?
Ik geloog dat de meeste eenheden streden evenhadstreden voor hun vaderland of het nou duits of gealieerd is.
that's true... ;) en ik heb je nooit ergens van beschuldigd ofzo ;) ik vul het alleen aan :)
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Bericht door symen »

Nee je moet het ook niet opvatten als kritiek maar als positieve aanvulling.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

symen schreef:Nee je moet het ook niet opvatten als kritiek maar als positieve aanvulling.
:) zal ik doen!
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Plaats reactie