De beste eenheid

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008

Bericht door Auke »

En waarom dat?
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Imme
Lid
Lid

Bericht door Imme »

Omdat ze onder slechte omstandigheden tegen een grote overmacht met weinig voorraden en materieel stand hebben gehouden.
Gertos45
Lid

Bericht door Gertos45 »

Imme schreef:Omdat ze onder slechte omstandigheden tegen een grote overmacht met weinig voorraden en materieel stand hebben gehouden.
Ik vraag me af hoeveel van de oorspronkelijke Russishce verdedigers in het centrum (van november 42) overbleven in februari 43.
Geen enkele waarschijnlijk. Ze hielden stand, maar slechts omdat er continue van over de Wolga manschappen in de strijd werden gegooid. Met of zonder wapens...
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Imme schreef:Omdat ze onder slechte omstandigheden tegen een grote overmacht met weinig voorraden en materieel stand hebben gehouden.
Er zijn tientallen eenheden te noemen die hetzelfde presteerden in WO2. Das waarom dan juist de verdedigers van Stalingrad?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008

Bericht door Auke »

Imme schreef:Omdat ze onder slechte omstandigheden ...
De Duitsers vochten onder dezelfde, misschien nog wel slechtere omstandigheden dan de Sovjets.
Imme schreef:... tegen een grote overmacht ...
Nou, alleen de troepen die daadwerkelijk in Stalingrad vochten vochten tegen een Duitse overmacht. De troepen van Operatie 'Uranus' waren veruit de meerderen van het VI. Armee.
Gertos45 schreef:Ik vraag me af hoeveel van de oorspronkelijke Russishce verdedigers in het centrum (van november 42) overbleven in februari 43.
Geen enkele waarschijnlijk. Ze hielden stand, maar slechts omdat er continue van over de Wolga manschappen in de strijd werden gegooid. Met of zonder wapens...
Waarschijnlijk niet nee.
De Sovjets stuurden gewoon zoveel soldaten de stad in als nodig was om de Duitsers bezig te houden, terwijl ze ondertussen een grote legermacht an het opbouwen waren voor Operatie 'Uranus'.

Ironclad
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Jelle
Lid
Contacteer:

Bericht door Jelle »

Parachutisten van vrij frankrijk , die opereerden met engelse SaS
je moet zeker de boek 'wie durft , overwint' eens lezen :)
NUTS !
lee enfield
Lid

Bericht door lee enfield »

rangers die bij d-day geland zijn bij ponite du hoc
en de 1st airbrone uit arnhem
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Ik ga voor :
  • 1.SS LSSAH
    5.SS 'Wiking'
    11.SS 'Nordland'
    US 101st AB
    US 82nd AB
    UK 1st. AB
    UK 8th Army
    SAS
    Kampfgruppe Skorenzy
    12.SS 'HitlerJugend'
    2. Panzer
    s.SS.pz.Abt 101 --> s.SS.pz.Abt 501
Laatst gewijzigd door Opgeheven account 1427 op 09 mei 2005, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Wat was er goed aan "Kampfgruppe Skorzeny", als die eenheid al bestond? En hoe kun je de 2. Panzer-Division (Heer) vergeten, de beste Duitse eenheid van WO2?
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Opgeheven account 1427

Harro schreef:Wat was er goed aan "Kampfgruppe Skorzeny", als die eenheid al bestond? En hoe kun je de 2. Panzer-Division (Heer) vergeten, de beste Duitse eenheid van WO2?
Ten eerste gaat het hier om een mening, misschien vind ik de 2. Panzer gewoon minder boeiend. Maar in dit geval was ik het vergeten te noemen, zie lijst hierboven (aangepast)

Ken jij serieus Skorenzy niet? Otto Skorenzy? Lees dit dan ff door!
KLIK

Foutje van mijn kant: Ten eerste heeft hij in verschillende eenheden gevochten, ten tweede was zijn Gruppe in augustus '43 'EinsatzGruppe' ipv 'Kampfgruppe' .

Enne, Harro... doe ik iets verkeerd? Waarom zo'n toon? Andere topic doe je ook al beetje vreemd, met die AxisHistory-link...
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Welke toon?

Natuurlijk ken ik Otto Skorzeny, de grootste fantast van WO2. Ik ken zelfs een veteraan uit zijn Panzer-Brigade 150.

Persoonlijke mening, maar als je een top 10 geeft van "de beste eenheid (titel van de topic) dan mag ik toch vragen waarom je de divisie die van 1939 tot 1945 veruit het beste presteerde van allemaal niet in je lijstje hebt staan? Dat is geen toon maar gewoon een vraag.

Doe je de groetjes aan Cosette? 8)
Opgeheven account 1427

Harro schreef:Doe je de groetjes aan Cosette? 8)
Wie?

/Sbf.Koch
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

:mrgreen: grapje. Meisje uit Les Misérables

Maar, nu het misverstand over toon uit de weg is: waarom liet je de 2. Panzer Division (Heer) nou weg en wat is er zo bijzonder aan Skorzeny?
Opgeheven account 1427

Harro schreef::mrgreen: grapje. Meisje uit Les Misérables

Maar, nu het misverstand over toon uit de weg is: waarom liet je de 2. Panzer Division (Heer) nou weg en wat is er zo bijzonder aan Skorzeny?
Zoals ik in bovenstaande post al zei: Die was ik domweg vergeten te melden.
Skorenzy noem ik niet om zijn grote fantasie - die hij inderdaad had, maar then again, welke goede militair heeft dat niet- maar om zijn gedurfde acties ('bevrijding' van Mussolini, de acties achter amerikaanse linies tijdens 'wacht am rhein' enz.

Trouwens - als ik er meer zou gaan noemen zou de lijst te lang worden - ik noem hier slechts een aantal in het oog springende voorbeelden. Ik kan ook doorgaan: KG Peiper, de Commando's, 1. Inf.Div., 21. Pz.Div, enz. enz.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Kampfgruppe Peiper presteerde uiteindelijk helemaal niets. Een grote mislukking.

De bevrijding van Mussolini was een Luftwaffe actie waar Skorzeny onterecht de eer voor kreeg.
Plaats reactie