De beste eenheid
- Narcolepticus
- Lid
- Harro
- Lid
- Jeeper704
- Lid
Wel, dat is heel triestig nieuws.
Hij was één van de betere en openere officieren én een goed mens.
Ik ben er wel trots op dat ik hem kende.
Stuurde me een foto van zichzelf in zwart Panzertenue en gesigneerd.

Hij was één van de betere en openere officieren én een goed mens.
Ik ben er wel trots op dat ik hem kende.
Stuurde me een foto van zichzelf in zwart Panzertenue en gesigneerd.

Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
- Harro
- Lid
Onlangs is Ralf Tiemann ook al gestorven, de auteur van de divisiegeschiedenis van de Leibstandarte (samen met de reeds lang overleden Rudolf Lehmann). Sturmbannführer Tiemann (Bad Salzelmen, 6 augustus 1918) was compagnie commandant in het Panzer-Regiment van deze divisie. Een bijzonder behulpzame man waar het het beantwoorden van vragen en brieven betrof.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
- Untergang of das Boot
- Lid
om toch even bij het onderwerp te blijven, ik vind de russen die bij stalingrad hebben gevochten ongetwijfeld de moedigste mannen van de oorlog.
er was zelfs een groepje van 50 russen die de Red October fabriek EEN MAAND lang heeft kunnen verdedigen tegen alle Duitse pantserdivisies!
ook de russische snipers hebben in een omgeving waar elke seconde je laatste kan zijn toch nog doorgevochten.
veel eerbied en een minuutje stilte aub
er was zelfs een groepje van 50 russen die de Red October fabriek EEN MAAND lang heeft kunnen verdedigen tegen alle Duitse pantserdivisies!
ook de russische snipers hebben in een omgeving waar elke seconde je laatste kan zijn toch nog doorgevochten.

veel eerbied en een minuutje stilte aub
"Het Duitse volk heeft dit over zichzelf afgeroepen. ik kan het niet helpen dat het niet beter is. Daarom heb ik ook geen medelijden."
-Adolf Hitler, tijdens slag om Berlijn.
- Untergang of das Boot
- Lid
Harro:
Ik blijf bij de mening dat de absoluut niet bijzondere prestaties van Kampfgruppe Peiper in de week van haar bestaan deze eenheid geen plaats heeft verworven in het rijtje "beste eenheden". Daarvoor waren er teveel veel succesvollere eenheden. Ik ben bang dat de Kampfgruppe Peiper vooral zovaak opduikt in dit soort rijtjes omdat mensen niet veel andere eenheden kennen.
Kamfgruppe Peiper heeft haar doel dan wel niet gehaald, en is compleet vernietigd, maar gezien de omstandigheden (kwaliteit materieel, tekort aan brandstof, een doel dat bij voorbaat nooit gehaald kan worden, slechte radioverbindingen enz. enz.) heeft kamfgruppe peiper zich heel dapper een baan gevochten door de geallieerde linies. dat de bruggen, toen hij bij de rivier kwam, al vernietigd waren, is per slot van rekening ook niet zijn schuld.
ik wil er wel bij zeggen dat kampfgruppe peiper honderden onschuldige burgers en ongewapende/krijgsgevangen amerikanen heeft gedood.
Ik blijf bij de mening dat de absoluut niet bijzondere prestaties van Kampfgruppe Peiper in de week van haar bestaan deze eenheid geen plaats heeft verworven in het rijtje "beste eenheden". Daarvoor waren er teveel veel succesvollere eenheden. Ik ben bang dat de Kampfgruppe Peiper vooral zovaak opduikt in dit soort rijtjes omdat mensen niet veel andere eenheden kennen.
Kamfgruppe Peiper heeft haar doel dan wel niet gehaald, en is compleet vernietigd, maar gezien de omstandigheden (kwaliteit materieel, tekort aan brandstof, een doel dat bij voorbaat nooit gehaald kan worden, slechte radioverbindingen enz. enz.) heeft kamfgruppe peiper zich heel dapper een baan gevochten door de geallieerde linies. dat de bruggen, toen hij bij de rivier kwam, al vernietigd waren, is per slot van rekening ook niet zijn schuld.
ik wil er wel bij zeggen dat kampfgruppe peiper honderden onschuldige burgers en ongewapende/krijgsgevangen amerikanen heeft gedood.
"Het Duitse volk heeft dit over zichzelf afgeroepen. ik kan het niet helpen dat het niet beter is. Daarom heb ik ook geen medelijden."
- Harro
- Lid
Tsjonge. Die Peiper toch.
Laatst gewijzigd door Harro op 19 jun 2005, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Harro
- Lid
Tegen ALLE Duitse pantserdivisies!!!Untergang of das Boot schreef:er was zelfs een groepje van 50 russen die de Red October fabriek EEN MAAND lang heeft kunnen verdedigen tegen alle Duitse pantserdivisies!

Kom nou toch
-
- Lid
- Jeeper704
- Lid
En wat dan met alle die andere Geallieerde piloten bij de RAF????? Amerikanen, Belgen, Polen, Tsjechen, ....????harvester schreef:wat een prestatie. Maa wrsl zal ie wel alle divisies die daar waren en die die fabriek effectief hebben aangevallen.
Ikzelf ga voor het Britse jagercommando. Het winnen van de Slag om GB tegen de Luftwaffe is een prestatie om U tegen te zeggen.
Die hebben toch ook een serieus steentje bijgedragen?

Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
- Harro
- Lid
Tsja, alsof de andere Russen, de Duitsers, Britten, Amerikanen, Japanners, Italianen, Polen, noem maar op, niet onder precies dezelfde omstandigheden vochten.
- Untergang of das Boot
- Lid
ik bedoelde natuurlijk tegen alle pantserdivisies die die fabriek hebben aangevallen.
verder wil ik zeggen dat een gemiddelde soldaat in een gemiddelde eenheid in, bijv, het amerikaanse leger, veel minder 'stress' om het zo te noemen, had dan de russen van stalingrad.
ook de overlevingskans van russen in stalingrad was gewoon veel kleiner (en klein ook) dan die van een soldaat in een andere situatie.
verder wil ik zeggen dat een gemiddelde soldaat in een gemiddelde eenheid in, bijv, het amerikaanse leger, veel minder 'stress' om het zo te noemen, had dan de russen van stalingrad.
ook de overlevingskans van russen in stalingrad was gewoon veel kleiner (en klein ook) dan die van een soldaat in een andere situatie.
Laatst gewijzigd door Untergang of das Boot op 20 jun 2005, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.