Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jurryt schreef:394th Infantry Regiment, 99th Infantry Division, Lyle Bouck zijn 18 man peleton. (US)
Wanneer dringt nu eindelijk eens tot de mensen door dat Lyle Bouck en zijn mannen een clubje fantasten was
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Datum staat er boven. Rest van de brief is "clasified". Deze brief kreeg ik van een bevriende onderzoeker die over Peiper schrijft. Ik mocht de info uit de brief die te uniek is hier niet publiceren. Vandaar het "knippen en plakken" en de "tippex"
Laatst gewijzigd door Harro op 05 feb 2005, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Dat over het eindwerk van het ardennenoffensief, zodat ik al de info over boucks peleton een beetje in vraag kan stellen (dat in Stephen E. Ambrose's boek staat en dat van John Toland)
Hoi Jelle,
Het is inderdaad een beetje zielig gesteld, overal hoor je tegenwoordig
BOB, ach het is niet anders.
Op sommige forums wordt BOB als Historical reference schaamteloos genoemd.
Zo van........Ja maar, bij Band of Brothers heb ik gezien.......
hilbillyspeak : ah is sure ah doesn't knows whut yer talkin' about.
Klopt. Ik heb weleens in een discussie op een ander forum het argument om mijn oren gekregen dat die en die officier van E comp geen goede leider was want "dat zag je heel goed in die en die aflevering van BoB"
Narcolepticus schreef:Je zou kunenn zeggen dat de beste eenheid (dit is dan theoretisch gezien) degene is die het allemaal plant (als het dan ookuitloopt zoals hij wil hé)
ik denk dat de beste eenheid alleen maar te meten is door verschillende eenheden op hetzelfde moment dezelfde missie uit te laten voeren wat dus onmogelijk is.
Precies. De verschillende externe factoren zijn te divers om eenheden objectief te kunnen vergelijken. Frontsector, terrein, weer, opdracht(en) support units, bevoorrading, sterkte van de tegenstander, uitrusting van de tegenstander, bevelvoering van de tegenstander, psychologie van de tegenstander, enz., enz.