De beste eenheid

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie
Narcolepticus
Lid

Bericht door Narcolepticus »

De beste eenheden stonden in de fabrieken :)
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Zover ik weet zijn dat gewoon nog steeds de besten/moedigsten voor mij. Ik heb iets met de periode 44/45 Westfront, en niet daarvoor/pacific.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Wie zijn "dat"? Bouck en de andere fantasten? Doe mij dan maar helden die hun daden niet verzonnen hebben.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Heb je het boek van Alex Kershaw "Het Ardennenoffensief" Al gelezen? Natuurlijk zijn er heel wat andere eenheden die vast wel beter e.d. waren, maar die zijn niet voor mij bekend. Deze zijn bekend voor mij en dus kan ik daar een keuze uit maken.

/EDIT: 'Dat' bedoel ik mee de peletons die ik eerder heb genoemd.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Kershaw: de verhalen van Lyle Bouck en zijn mannen zijn verzonnen. Dat is juist het hele probleem met hun "heldendaden". Wat ze daar deden was wel goed maar ze hebben het na de oorlog nog mooier gemaakt dan het al was en op basis daarvan die onderscheidingen gekregen.

Dit is wat de veteranenorganisatie van hun tegenstanders, de 3. Fallschirmjäger-Division erover denkt...

Afbeelding

Plus de duidelijke mening van de secretaris van hun Truppenkameradschaft. In hun ogen zijn Bouck en zijn mannen grote fantasten. In een telefoongesprek verwoordde hij het als volgt...
Afbeelding
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Heb dat stuk al gelezen. Maar dat is de beeld van de Duitsers, dus 1 kant. Ik heb het misschien bekeken van de US kant, maar toch, je weet niet wat war is denk ik.

Afijn, verder wil ik geen discussie, dat is mijn mening en punt uit :)
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Jurryt schreef:Heb dat stuk al gelezen. Maar dat is de beeld van de Duitsers, dus 1 kant. Ik heb het misschien bekeken van de US kant, maar toch, je weet niet wat war is denk ik.
Wat is war?
Ook aan de Amerikaanse kant zijn er steeds meer twijfels over het verhaal van Bouck. Gewoon omdat de feiten tegen hem spreken. Binnenkort verschijnt hierover een nieuw boek.
Afijn, verder wil ik geen discussie, dat is mijn mening en punt uit :)
Wat jij wil
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

war = waar. Ik was op school bel ging dus moest snel typen. Een discussie over zoiets dergelijks is toch zinloos.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Jurryt schreef:Een discussie over zoiets dergelijks is toch zinloos.
Nee. Niet met de juiste feitelijke onderbouwing. Maar dat krijg je vanzelf als je gaat studeren :mrgreen:
Narcolepticus
Lid

Eigenlijk had je dat het best aan de bewoners van Lanzerath gevraagd, als die er no waren
Jochen S.
Lid

Bericht door Jochen S. »

Eigenlijk had je dat het best aan de bewoners van Lanzerath gevraagd, als die er no waren
Leg eens uit :?
Narcolepticus
Lid

Over wat dan wel waar zou geweest zijn, Bouck of het FJ.
Jochen S.
Lid

Bericht door Jochen S. »

Denk je nu werkelijk dat de bewoners van Lanzerath getuige zijn geweest van hetgeen zich daar heeft afgespeeld? :roll:

Ik denk eerder dat ze, zeker tijdens de gevechten, een veilige onderkomen hebben gezocht.
Narcolepticus
Lid

Ja ik weet niet, ik zinspeelde maar wat.
Misschien waren er een paar burgers die net zoals bij de Melkerij bij Malmedy een gewonde soldaat wouden doen ontvluchten, of zelf wilden vluchten?
Imme
Lid
Lid

Bericht door Imme »

IK heb het meeste respect voor de russische verdedigers van stalingrad.
17th Engineers, We pave the way!
Plaats reactie