Toch is dat zo, dat blijkt ook uit de veldslagen die de Italianen hebben geleverd:Veltro schreef:Zielig die adoratie voor Rommel.
Lees eens wat over het beleg van Tobroek, Operation "Crusader", Alam Halfa, El Alamein, De slag om Malta..
Voor jullie info, deze veldslagen en op den duur de hele Afrika Campagne werden verloren door Rommel vanwege zijn kortzichtigheid.
En die opmerkingen over de Italianen....
"Of Erwin Rommel moest bij een aantal veldslagen rekenen op de Italiaanse bondgenoten (El Alamein)". Ooit weleens cijfers bekeken over hoeveel Italianen er in Afrika zaten en hoeveel Duitsers? Ooit wel eens strategische, taktische en logistieke verslagen gelezen over de strijd in NA? Rommel kon nog geen vlieg kwaad doen in Afrika zonder Italiaanse ondersteuning.
Je mag de man best een uitstekende bevelhebber vinden, maar kom niet met deze onzin aanzetten.
Veltro
- Invasie van Frankrijk. Het Franse leger was al bijna verslagen door de Duitsers en Italië besluit om een stukje mee te pikken. Het vermoeide Franse leger, met veel minder soldaten & materieel weten de Italiaanse aanval toch nog af te slaan en veel meer Italiaanse slachtoffers te maken dan de Italianen Franse.
- Italiaanse aanval op Albanië. Albanië had niet eens een eigen leger, maar het koste de Italianen drie dagen om de Albanezen te verslaan. De Italianen met hun moderne leger, veel manschappen, tanks & vliegtuigen tegenover een gendarmerie met vrijwel niets, op een aantal geweren na.. en nog duurt het 3 dagen. Leg mij dan eens uit waarom ik ongelijk heb, dat ik zeg dat de Italianen er niks van bakte?
- Italiaanse aanval op Ethiopië. Italiaanse leger kwam aanzetten met een machtige marine, duizenden soldaten, tanks, moderne wapens, ze gebruikten zelfs GIFGAS tegen de Ethiopiërs die niets hadden. Het enigste wat Ethiopië in kon zetten tegenover de Italianen was een sportvliegtuigje. Gifgas gebruikten tegen burgers... een leger laten uitrukken om tegenover een sportvliegtuigje te strijden... hoe zwak ben je dan? Héél zwak..
- Italië heeft maar één super klein mini overwinning behaald tijdens WO2. Dat was de verovering van Brits Somaliland. Toen Italië Egypte aanviel, werden de Italianen een voor een afgeslacht door de Britten, Italië maakte daar een enorme slachting mee.
Zeg mij dan eens waarom jij Italië zo goed vind en waarom jij vind dat mijn opmerking nergens op slaat?