Hey,
Ik heb tijdens een bezoek aan een verlaten bunker in Frankrijk, welke ook in Duits bezit is geweest, een kapmes gevonden. Deze lag bij een hamer waar het getal 1907 op stond en nog een oude schep en schoffel.
Ik gok dat het mes zelf niet echt antiek zal zijn, maar ik vroeg me toch af of iemand misschien ongeveer kan vertellen uit welke tijd het komt. Het handvat is van leer, maar is helaas iets beschadigd omdat de vorige eigenaar er tape omheen heeft gedaan.
Groet, Bart
Kapmes
-
- Lid
Re: Kapmes
Hehehe, zou goed kunnen. Alleen is de bunker officieel niet meer toegankelijk en je komt er ook niet makkelijk meer in. Denk niet dat een boer heel moeilijk een bunker in gaat klimmenracefiets schreef:Ik denk dat je een lokale boer een beetje boos hebt gemaakt......
om daar zn gereedschap te stallen toch? Daar komt ook bij dat het mes ongeveer zo bot als mn reet is (en die is bot! )
Dat is een Frans kap/snoeimes wordt Serpe genoemd. Is ook door het Frans leger gebruikt. Maar of deze daadwerkelijk van het leger is weet ik niet het enige afbeelding van het leger dat ik ken heeft een houten handvat.
Deze zijn nog steeds nieuw te verkrijgen.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
-
- Lid
Jim schreef:Dat is een Frans kap/snoeimes wordt Serpe genoemd. Is ook door het Frans leger gebruikt. Maar of deze daadwerkelijk van het leger is weet ik niet het enige afbeelding van het leger dat ik ken heeft een houten handvat.
Bedankt voor je reactie. Ik heb het model inderdaad gevonden, een serpe italienne (http://www.provence-outillage.fr/verita ... -italienne)
Hoe oud het ding is komen we dan waarschijnlijk niet achter, maar het is wel een leuk souvenir uit die bunker