Zeltbahn tent maken
- VGD
- Lid
Zeltbahn tent maken
Hallo,
Ik ben opzoek naar info hoe je een tent (de vier persoons uitvoering)maakt van zeltbahns en wat je er voor nodig hebt. Mocht je een link hebben graag in het engels (of Nederlands)
alvast bedankt!
Ik ben opzoek naar info hoe je een tent (de vier persoons uitvoering)maakt van zeltbahns en wat je er voor nodig hebt. Mocht je een link hebben graag in het engels (of Nederlands)
alvast bedankt!
-
- Lid
Re: Zeltbahn tent maken
http://www.zeltbahn.com/
Benodigdheden voor de basistent: 4 zeltbahnen, tentharingen en de 4 tentstokken (kan evt ook met takken gedaan worden).
Het is zo simpel...
Benodigdheden voor de basistent: 4 zeltbahnen, tentharingen en de 4 tentstokken (kan evt ook met takken gedaan worden).
Het is zo simpel...
- VGD
- Lid
Erg bedankt Sander89,
deze site had ik al bekeken voor dat ik dit topic opende, de informatie is te algemeen op deze site.
deze site had ik al bekeken voor dat ik dit topic opende, de informatie is te algemeen op deze site.
-
- Lid
Veel meer dan dat is het niet. Je knoopt die dingen aan elkaar (kan iedereen met een IQ hoger dan 50), steekt de stok erin, maakt de hoeken vast in de grond en je bent klaar. Het stelt niks voor, wat wil je er meer over weten?
- VGD
- Lid
Hallo Sander89,
Ik heb op de beurs in Duiven het volgende gekocht om een tent te maken, mocht ik wat missen plaats dat dan je reactie.
4 zeltbahn stokken
4 zeltbahn harringen
gezien de repro zelbahns geen touwtjes hebben heb ik ook
4 korte kleine touwtjes en 4 lange touwtjes gekocht.
Ik neem aan dat ik de kleine stukjes aan de hoeken moet vast maken, maar waar moeten de langere stukken aan?
Ik heb op de beurs in Duiven het volgende gekocht om een tent te maken, mocht ik wat missen plaats dat dan je reactie.
4 zeltbahn stokken
4 zeltbahn harringen
gezien de repro zelbahns geen touwtjes hebben heb ik ook
4 korte kleine touwtjes en 4 lange touwtjes gekocht.
Ik neem aan dat ik de kleine stukjes aan de hoeken moet vast maken, maar waar moeten de langere stukken aan?
-
- Lid
Ik heb ook in het midden van elk tentzeil een touwtje door de 2 middelste gaatjes zitten, zodat hij ook op die punten vastgemaakt kan worden. Het ligt er een beetje aan wat voor tentstokken je hebt, wo2 duits, of de meer gebruikte (door reenactors en anderen), zwitserse (witte) tentstokken? Die zijn namelijk ietsje langer en daarvan heb je er 3,5 tentstokken voor nodig. Meet het anders even op met de maat van de originele hoogte.
-
- Lid
Die site is echt vet handig, staat alleen 1 fout op
'Tan water pattern''(sumpf tarn)
This pattern saw widespread use on smocks, padded winter jackets and trousers, toques, helmet covers, gloves, camouflage aprons and gas protection suits. However, it was not used for Zeltbahn shelter quarters.
Maar volgens bronnen bestaan er wel sumpf zeltbahns, zijn alleen rete zeldzaam, heeft iemand ze ooit weleens gezien en of foto's ervan?
This pattern saw widespread use on smocks, padded winter jackets and trousers, toques, helmet covers, gloves, camouflage aprons and gas protection suits. However, it was not used for Zeltbahn shelter quarters.
Maar volgens bronnen bestaan er wel sumpf zeltbahns, zijn alleen rete zeldzaam, heeft iemand ze ooit weleens gezien en of foto's ervan?
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
- VGD
- Lid
Sander89,
Ik heb Duitse paalstokken, originele. Tevens waar zijde lange stukken touw voor nodig?
gr vgd
Ik heb Duitse paalstokken, originele. Tevens waar zijde lange stukken touw voor nodig?
gr vgd
-
- Lid
Ongetwijfeld dat er een of 2 sumpf zeltbahnen hebben bestaan, maar de site doet er beter aan om te zeggen dat het niet bestond, dan die paar sumpf zeltbahnen op de miljoenen splinter zeltbahnen op te noemen.coco schreef:Die site is echt vet handig, staat alleen 1 fout op
Hierop zie je waar de touwtjes zitten, op de hoekpunten en in de midden van elke zelt. Kijk ook op deze site voor de afmetingen en dergelijke: http://www.mp44.nl/equipment/zelt.htm
- VGD
- Lid
-
- Lid
Ligt eraan wat je onder lang verstaat :p
Je hebt bv ook nog 1 lang stuk touw van ongeveer 1,5 meter, die je als een scheerlijn kan gebruiken als de tent open staat.
Je hebt bv ook nog 1 lang stuk touw van ongeveer 1,5 meter, die je als een scheerlijn kan gebruiken als de tent open staat.
-
- Lid
Ja oke dat is wel weer de andere kant, maar ze zouden ook kunnen vermelden: hebben bestaan maar is geen bewijs van oid.Sander89 schreef:Ongetwijfeld dat er een of 2 sumpf zeltbahnen hebben bestaan, maar de site doet er beter aan om te zeggen dat het niet bestond, dan die paar sumpf zeltbahnen op de miljoenen splinter zeltbahnen op te noemen.coco schreef:Die site is echt vet handig, staat alleen 1 fout op
Hierop zie je waar de touwtjes zitten, op de hoekpunten en in de midden van elke zelt. Kijk ook op deze site voor de afmetingen en dergelijke: http://www.mp44.nl/equipment/zelt.htm
Maarja aan hun de keus natuurlijk, bedankt voor de info als iemand verdere info heeft mag dat ook via Pb.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
- VGD
- Lid
Ja die bedoel ik sander89 die lange touwen, ik heb er daar 4 van iets teveel denk ik?
gr vgd
gr vgd
-
- Lid
Elk soldaat had daar 1 van. In theorie zou je dus als 4 soldaten samen een tent maken, ook 4 lange touwen hebben. Die werden ook overal voor gebruikt, zo zie je het ook soms als waslijnen tussen de verschillende tenten
- VGD
- Lid