Laat ik het zo zeggen, de eerste infrarood apperatuur verscheen toen, en daar zijn de duitsers op ingesprongen.iknowdintoo schreef:Ik dacht dat dit alleen in de Pacific gebruikt was, of heb ik dit verkeerd?ammo schreef:De amerikanen hadden infrarood, mondjesmaat vandaar.
Sumpftarn & Liebermuster Zeltbahnen?
Re: Sumpftarn Zeltbahn.
Nemo Me Impune Lacessit
-
- Lid
Ja dat is Liebermuster splittertarn daar hadden we het al over, bedankt voor de uitleg erover ik wist niet dat dat niet te zien was 

Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
coco schreef:Ja dat is Liebermuster splittertarn daar hadden we het al over, bedankt voor de uitleg erover ik wist niet dat dat niet te zien was
Nee dit is geen liebermuster, bijschrift ff goed lezen

Nemo Me Impune Lacessit
-
- Lid
Het heet (volgens verschillende internet bronnen) Liebermuster proefdruk op splittertarn zeltbahn, dit was puur om te experimenteren van het nieuwe 'drukken' en 'kleuren' ik weet er verder natuurlijk ook niet het fijne van, maar beide verhalen (jouwe en internet) klinken aan-nemelijk dus ik sluit niets uit.
Verder iemand nog info gevonden over Sumpftarn of Liebermuster zeltbahnen?
Verder iemand nog info gevonden over Sumpftarn of Liebermuster zeltbahnen?
-
- Lid
Re: Sumpftarn & Liebermuster Zeltbahnen?
Dit is een reactie op mijn vraag op WAF van een zeltbahn verzamelaar/kenner:
Quote:
Originally Posted by coco bandy
Really, Really nice collection, but I have a burning question.
Do you know anything about the existing of Sumpftarn zeltbahns? or is it just a post-war fantasy?
So far we know, sumpftarn zeltbahns are a post war fantasy.
All kinds of wehrmacht zeltbahns will be included in the book and some of them are extremely rare and have never been published before.
So stay tuned and keep your eyes on the book release !
pw
-------
Ik denk dat het genoeg zegt, sumpftarn zeltbahnen zijn post-war of er zijn gewoon geen oorlogse bekend.
Quote:
Originally Posted by coco bandy
Really, Really nice collection, but I have a burning question.
Do you know anything about the existing of Sumpftarn zeltbahns? or is it just a post-war fantasy?
So far we know, sumpftarn zeltbahns are a post war fantasy.
All kinds of wehrmacht zeltbahns will be included in the book and some of them are extremely rare and have never been published before.
So stay tuned and keep your eyes on the book release !
pw
-------
Ik denk dat het genoeg zegt, sumpftarn zeltbahnen zijn post-war of er zijn gewoon geen oorlogse bekend.
- JimK
- Lid
- Contacteer:
Na-oorlogse sumpf zeilen die bedoeld worden zijn ook totaal andere sumpf. Bundes.
Maar het type van Han (ammo) is geen leibermuster, dit is nog daarvoor denk ik, alleen experimenteel?. Daarna krijg je de splitter met Leiber overprint, dat zijn zwarte vlekken, net uitdruipende verf, daar zijn er meerdere van bekend.
De hele Leibertentzeilen zijn dus geen overlevende van bekend, wel gemaakt.
Op WAF zit trouwens ook een verzamelaar die ze wel in de collectie heeft, de overprints dan he.
Gr. Jim
Maar het type van Han (ammo) is geen leibermuster, dit is nog daarvoor denk ik, alleen experimenteel?. Daarna krijg je de splitter met Leiber overprint, dat zijn zwarte vlekken, net uitdruipende verf, daar zijn er meerdere van bekend.
De hele Leibertentzeilen zijn dus geen overlevende van bekend, wel gemaakt.
Op WAF zit trouwens ook een verzamelaar die ze wel in de collectie heeft, de overprints dan he.
Gr. Jim
- VGD
- Lid
Het infra rood systeem is naast de Duitsers ook de Amerikanen gemaakt, maar pas eind 1945 en werd pas in Korea gebruikt. Dit systeem was gemonteerd on een M1 Carbine S, op google kun je nog genoeg vinden aan plaatjes.