Duitse m35/40

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie
Nick U
Lid

Duitse m35/40

Bericht door Nick U »

/
Laatst gewijzigd door Nick U op 27 okt 2009, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Duitse m35/40

Bericht door Kugelblitz »

Voor zover ik kan zien is het 100% een Heer helm en geen Kriegsmarine. Kriegsmarinedecals zijn echt goudkleurig, glinsteren en daarnaast staan de contouren van de adelaar iets op (reliëf). De decal op deze helm toont een witte adelaar, overduidelijk Heer dus...
Daarnaast was me inderdaad ook opgevallen dat het binnenwerk nog verrassend goed is, in vergelijking met de pot zelf. Je zou verwachten dat het binnenwerk vrijwel weggerot zou zijn, of in ieder geval veel droger. Dat dit ooit vervangen is lijkt me dus een realistische optie.
Verder wel een origineel helmpje, aan hand van deze foto's!

Groeten, Kugel!
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Nick U
Lid

Bericht door Nick U »

bedankt voor je reactie, is volgens jou wel een origineel duits binnenwerk? ookal hoort het misschienniet bij de helm? ( lijkt mij wel omdat er gewoon cijfers in de liner gedrukt staan)?
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

patrickh
Lid
Gegeven: 82 keer
Ontvangen: 58 keer

Bericht door patrickh »

Helm is een M40,te zien aan het ventilatiegat,dit is bij de M40 en M42 een geheel met de helm,bij de M35 een apart deel.Binnenwerk is naar mijn mening zeker ok.
Nick U
Lid

Bericht door Nick U »

Okey ik zal de titelnaam even veranderen in het verkooptopic van m35 naar m40, dankje voor je menign patrickh

JimK
Lid
Contacteer:

Bericht door JimK »

De binnenring is origineel, maar die zijn los genoeg te krijgen. Het leer zelf is zo smerig gemaakt dat je er niet veel van kunt zien. Zoals ik in je verkoop topic aangaf dat die niet bij de helm hoort. Ik denk wel dat Erik gelijk heeft met dat het een replica binnenwerk is. Het leer lijkt te dik en zit ook dik op de ring. Verder gaan mensen een origineel binnenwerk normaliter niet zo smerig maken...

Groet Jim
ammo
Lid
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 44 keer

Bericht door ammo »

Ik denk ook dat Erik gelijk heeft, liner is fake .
Nemo Me Impune Lacessit
Plaats reactie