Ampere meter Duits

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie
bosrand
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 aug 2008, 10:19

Ampere meter Duits

Bericht door bosrand »

Deze komt van een locatie waar de bovenlaag van een bos was verwijderd. Ik zag deze meter nota bene vanuit mijn auto al liggen. Met de detector twee helmen en héééél veel klein spul zoals knopen, munten en bajonetten weten te vinden. Gek genoeg waren alle munten van zink en Nederlands. Achteraf bleek dat er bepaalde concentratie´s met vondstmateriaal waren aan te wijzen. Vrijwel bij iedere concentratie was een klein gat aanwezig waarin de resten van blikjes, flessen, ontsmettingsmiddeldoosjes, lege tubes tandpasta en patronen in lagen. Ook lagen in enkele kuilen tientallen volle K98 tasjes. Dat is het meest opvallend. Deze lijken wel planmatig te zijn weggegooid. Het verhaal gaat dat er in de omgeving wel Duitsers krijgsgevangen zijn gemaakt. Voorlopig ben ik daar nog niet uitgezocht en hoop het mysterie eens te kunnen verkaren.
Bijlagen
amperemeter detreek  .jpg
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Re: Ampere meter Duits

Bericht door rood »

Lijkt me leuk als je ook foto's van je vondsten plaatst. Ben heel nieuwsgierig nu.

Gr. Marcel
bosrand
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 aug 2008, 10:19

Re: Ampere meter Duits

Bericht door bosrand »

Bij deze twee helmen. Zitten in elkaar met daartussen enkel clips patronen en huidontsmettingsmiddel.
Bijlagen
helmen De Treek.jpg
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Re: Ampere meter Duits

Bericht door rood »

Heb je ze al geprobeerd schoon te maken? Of mag dat niet meer baten?

Foto's van de andere items wordt ook op prijs gesteld :)
bosrand
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 aug 2008, 10:19

Re: Ampere meter Duits

Bericht door bosrand »

De bovenste helm was redelijk en heb ik kunnen behouden. Zit wel een deuk in de zijkant. Geen spatje verf meer over aan de buitenkant.
Laatst gewijzigd door bosrand op 01 dec 2009, 08:19, 1 keer totaal gewijzigd.
bosrand
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 aug 2008, 10:19

Re: Ampere meter Duits

Bericht door bosrand »

Bij deze één van de vele bajonetten. Allen comleet met schede, sommige met leren foedraal. Deze heeft beide. Helaas is de kwaliteit van de ijzer vondsten bedroevend.
Bijlagen
bajonet De Treek.jpg
bosrand
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 aug 2008, 10:19

Re: Ampere meter Duits

Bericht door bosrand »

Bij deze twee mooie tubes tandpasta. Helaas geen borstels gevonden.
Bijlagen
tandpasta de treek.jpg
bosrand
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 aug 2008, 10:19

Re: Ampere meter Duits

Bericht door bosrand »

Bij deze één van de vele tasjes. Twee exemplaren liggen in de polyethyleenglucol om het leer te conserveren. Doe je dit niet dan droogt het onmiddelijk uit en gaat het scheuren en verpulveren.
Bijlagen
k98 tasjes treek 2.jpg
Plaats reactie