Uniform US paratrooper...

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Gebruikersavatar
US army
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 11 dec 2009, 16:41
Locatie: Belgium!

Uniform US paratrooper...

Bericht door US army »

Ik wil graag, als mijn budget het toe laat, een paratrooper neer zetten.
Een eentjes die vocht in Bastogne.
maar ik weet niet goed wat deze Gi's allemaal droegen.

Ik heb opzoek gegaan naar een goede foto, maar die heb ik niet echt gevonden, wel heb ik een stukje uit 'Band of Brothers' van youtube.
Het liefst heb ik het over Speirs. Maar dan met een M-1 and M-1 belt.
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/9kcqlvLXQ5I&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/9kcqlvLXQ5I&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

Bij 7:10 begint het stuk.

bedankt
"Nuts!" - General MacAuliffe
'Ik schreef mijn naam in een steen om zeker te weten dat ik nooit zou worden vergeten' - Harmen van Straaten

Opzoek naar BOB patched items
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Uniform US paratrooper...

Bericht door S1991 »

Ik denk dat Speirs het volgende draagt:
M1c of M2 D bale helm
M-43 field jacket
M-43 field trousers met extra zakken
M-1938 Map Case
M-1936 Suspenders
M-1936 Pistol belt (maar jij wilt dus een garand belt of te wel de M-1923 Cartridge belt)
Canteen set
First Aid pouch
Wool Scarf
Buckle boots
MK2 Frag Grenades (hangen aan suspenders)
Colt holster
En de rest kan ik niet zo goed zien.

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
US army
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 11 dec 2009, 16:41
Locatie: Belgium!

Re: Uniform US paratrooper...

Bericht door US army »

omgitsme schreef:Ik denk dat Speirs het volgende draagt:
M1c of M2 D bale helm
M-43 field jacket
M-43 field trousers met extra zakken
M-1938 Map Case
M-1936 Suspenders
M-1936 Pistol belt (maar jij wilt dus een garand belt of te wel de M-1923 Cartridge belt)
Canteen set
First Aid pouch
Wool Scarf
Buckle boots
MK2 Frag Grenades (hangen aan suspenders)
Colt holster
En de rest kan ik niet zo goed zien.

Grt
hartelijk dank.
Ja, ik vinde M-1 garand een mooier wapen, en ik heb de belt al vandaar.
"Nuts!" - General MacAuliffe
'Ik schreef mijn naam in een steen om zeker te weten dat ik nooit zou worden vergeten' - Harmen van Straaten

Opzoek naar BOB patched items
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Uniform US paratrooper...

Bericht door S1991 »

Ik hoop voor je dat je een goed betaalde baan hebt om alles 100% origineel en oorlogs te krijgen....
In ieder geval succes...
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
US army
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 11 dec 2009, 16:41
Locatie: Belgium!

Re: Uniform US paratrooper...

Bericht door US army »

ik heb nog een klein vraagje.

Is het een paratrooper helm of een infanterie helm?
"Nuts!" - General MacAuliffe
'Ik schreef mijn naam in een steen om zeker te weten dat ik nooit zou worden vergeten' - Harmen van Straaten

Opzoek naar BOB patched items
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Uniform US paratrooper...

Bericht door S1991 »

US army schreef:ik heb nog een klein vraagje.

Is het een paratrooper helm of een infanterie helm?
M1c en M2 D-bale helmen zijn paratroeper helmen. De normale M1 helm is infanterie, Navy etc.
Er is pas geleden nog een M1c paratrooper helm verkocht geworden voor 25.000 euro, dus begin maar alvast met sparen.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Akko
Lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:14
Locatie: den Belgique

Re: Uniform US paratrooper...

Bericht door Akko »

Omay,
Dat is niet niets.
Veel spaarplezier ;)
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Gebruikersavatar
US army
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 11 dec 2009, 16:41
Locatie: Belgium!

Re: Uniform US paratrooper...

Bericht door US army »

ja bedankt xD

ik zal het nodig hebben :)
"Nuts!" - General MacAuliffe
'Ik schreef mijn naam in een steen om zeker te weten dat ik nooit zou worden vergeten' - Harmen van Straaten

Opzoek naar BOB patched items
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: Uniform US paratrooper...

Bericht door Westwall »

Ik wil je absoluut niet ontmoedigen, maar bedenk wel dat een originele US paratrooper neerzetten, veel tijd en bovendien zeer veel geld zal gaan kosten... Reken maar op een paar duizend euro als het niet meer is.

groeten,

Westwall
Laatst gewijzigd door Westwall op 20 dec 2009, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
US army
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 11 dec 2009, 16:41
Locatie: Belgium!

Re: Uniform US paratrooper...

Bericht door US army »

Westwall schreef:Ik wil je absoluut niet ontmoedigen, maar bedenk wel dat een originele US paratrooper bij een te verzamelen, veel tijd en bovendien zeer veel geld zal gaan kosten... Reken maar op een paar duizend euro als het niet meer is.

groeten,

Westwall
ja, maakt mij niet uit. Ik heb het al vaak gehoort dat het me een bom geld gaat kosten, volgens sommigen 10.000€ met alles er op + wapen, en volgens anderen 15.000-20.000€.

Maar ooit kom ik er wel. Laten we hopen dat ik eens win met de lotto :D
"Nuts!" - General MacAuliffe
'Ik schreef mijn naam in een steen om zeker te weten dat ik nooit zou worden vergeten' - Harmen van Straaten

Opzoek naar BOB patched items
Gebruikersavatar
Akko
Lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:14
Locatie: den Belgique

Re: Uniform US paratrooper...

Bericht door Akko »

Dan moete nog effe wachten, alé als get legaal wilt houden :p
Ooit ga ge dat wel hebben.
Gewoon veel sparen en werken.
Dan komder altijd
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Re: Uniform US paratrooper...

Bericht door Robin V »

US army schreef:
Westwall schreef:Ik wil je absoluut niet ontmoedigen, maar bedenk wel dat een originele US paratrooper bij een te verzamelen, veel tijd en bovendien zeer veel geld zal gaan kosten... Reken maar op een paar duizend euro als het niet meer is.

groeten,

Westwall
ja, maakt mij niet uit. Ik heb het al vaak gehoort dat het me een bom geld gaat kosten, volgens sommigen 10.000€ met alles er op + wapen, en volgens anderen 15.000-20.000€.

Maar ooit kom ik er wel. Laten we hopen dat ik eens win met de lotto :D
En dan nog originele stukken vinden. Die rigger-modified M43 trousers zijn bv ook enorm moeilijk om alleen maar te vinden.
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
US army
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 11 dec 2009, 16:41
Locatie: Belgium!

Re: Uniform US paratrooper...

Bericht door US army »

Robin V schreef:
US army schreef:
Westwall schreef:Ik wil je absoluut niet ontmoedigen, maar bedenk wel dat een originele US paratrooper bij een te verzamelen, veel tijd en bovendien zeer veel geld zal gaan kosten... Reken maar op een paar duizend euro als het niet meer is.

groeten,

Westwall
ja, maakt mij niet uit. Ik heb het al vaak gehoort dat het me een bom geld gaat kosten, volgens sommigen 10.000€ met alles er op + wapen, en volgens anderen 15.000-20.000€.

Maar ooit kom ik er wel. Laten we hopen dat ik eens win met de lotto :D
En dan nog originele stukken vinden. Die rigger-modified M43 trousers zijn bv ook enorm moeilijk om alleen maar te vinden.
ja, dus kan best mijn ogen openhouden :)
"Nuts!" - General MacAuliffe
'Ik schreef mijn naam in een steen om zeker te weten dat ik nooit zou worden vergeten' - Harmen van Straaten

Opzoek naar BOB patched items
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Uniform US paratrooper...

Bericht door S1991 »

Gaat je niet lukken. De meeste van die trousers worden onderhands bij de verzamelaars verkocht. Zeker op beurzen zien ze nog niet eens de tafel.
Als sommige zeggen 10.000 + euro compleet kom je denk ik niet mee daar. Alleen al als je een M1c Para helm wilt kopen zoals die laatst over de toonbank ging voor 25.000 euro ben je wel eventjes zoet. Maar goed misschien zet je wel een mooie pop neer, of ook niet. Daar ik je vrij jong schat denk ik wel dat wanneer je genoeg geld/verstand hebt vrij weinig nog maar te vinden zal zijn van de Airborne. Maar dit is natuurlijk ook weer niet waar daar er geregeld wel weer wat opduikt uit schuren e.d. Ik zeg dit niet om je te ontmoedigen ofzo maar gewoon om je er op te attenderen dat het moeilijk word.

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Uniform US paratrooper...

Bericht door Mr Mojo Risin »

Investeer vooral in goeie literatuur. Veel boeken lezen is het beste begin. Die paar honderd euro die je aan boeken uitgeeft besparen later je misschien wel een paar duizend euro aan miskopen. En vooral goed luisteren naar en leren van andere verzamelaars.

Toch veel succes, maar het zal tijd en veel geld kosten.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Plaats reactie