Klopt dit..?

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie
vernon15
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 dec 2009, 22:36
Locatie: Dalfsen

Klopt dit..?

Bericht door vernon15 »

ik heb gehoord dat de nazi een ufo had ontworpen klopt dit...?
ik heb wel foto's gevonden maar weet niet wat allemaal van waar is...
een soort van bel achtige ufo..
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Klopt dit..?

Bericht door sniper snoop »

Ontworpen? Mss wel.... Maar nooit gebouwd. In mijn opinie, gewoon fantasie. Men kan niks bewijzen.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Klopt dit..?

Bericht door zjopske »

Ik heb er wel eens een filmpje van gezien, maar me er niet in verdiept.

ronde vliegtuigen vliegen niet goed dus het is allemaal de prullenbak in gegaan.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: Klopt dit..?

Bericht door fritz derochebrune »

Hier gaat het om een complottheorie, die gebruik maakt van feiten om fictie aannemelijk te maken. Psychologisch gezien is het begrijpbaar dat mensen denken dat Nazi-Duitsland UFO's had. Kijkende naar de 20e eeuw zijn er drie landen die qua macht groot genoeg en qua technologie ver genoeg zijn/waren om zulk een theorie te laten ontspruiten: de VS, de SU en Nazi Duitsland. Voor de laatste echter geld dat er algemeen wordt aangenomen dat ze technologisch veel verder waren gevorderd dan de rest van de wereld. Als je bijvoorbeeld eens gaat kijken naar vliegtuigen als de Messerschmitt Me 163, Me 262, Heinkel He 162, Dornier Do 335(bv. Do 335V11), Bachem Ba 349 of Blohm und Voss Bv141, die soms erg ongebruikelijke vormen (voor toen en nu) aannamen, kun je begrijpen dat er mensen gaan denken dat dit UFO's zijn, of dat Duitsland nog veel betere vliegtuigen ontworpen zou kunnen hebben.

Daarnaast zorgt angst ook voor stimulatie, angst is de grootste voeder van complottheorieën. Adolf Hitler is de grootste boogieman uit de 20e eeuw en omdat hij nooit berecht is geworden, is dat hoofdstuk nooit echt 'afgesloten'. Al maar het idee dat hij niet dood zou zijn, of dat hij nakomelingen zou hebben (natuurlijk ook een van de theorieën), schokt genoeg mensen.

En zo ontstaan er dan complottheorieën. Hieronder een paar die ik de laatste jaren heb gehoord:
- Aliens zouden Nazi-Duitsland geholpen hebben in de laatste jaren van de oorlog, en ook daarna met het verbergen van Nazi's (o.a. Hitler)
- Nazi-Duitsland zou UFO-achtige vliegtuigen hebben ontworpen, maar verloor de oorlog. De regering van de VS nam de ontwerpen over en liet ze zelf bouwen. Nu wachten ze tot de volgende grote oorlog om ze te gebruiken.
- Nazi-Duitsland had een zeer geheim speciaal genootschap: De Zwarte Zon. Zij hielden zich bezig met het maken van UFO's, en waren zeer succesvol. In Neu Swabenland op Antartica hebben de Nazi's een geheime UFO-basis waar Hitler nog steeds rondloopt en de leiding geeft aan Duizenden Arische SS'ers. Daar wachten ze totdat het tijd is om de wereld over te nemen, en voeren af en toe verkenningsmissies uit.

En zo verder. De basislijn is echter: Duitsland had tijdens de oorlog enkele mooie stukjes technologie tot haar beschikking, die na de oorlog over is genomen door de geallieerden. Dit waren echter geen UFO's.

Oja, wat ook leuk is: Die Volkswaffe!
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Uk52tDKELdQ&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Uk52tDKELdQ&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Klopt dit..?

Bericht door Kugelblitz »

Mooi gezegd! :)
Laten we het vooral gezellig houden! :)
vernon15
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 dec 2009, 22:36
Locatie: Dalfsen

Re: Klopt dit..?

Bericht door vernon15 »

dat is een hele mond vol tanden bedankt voor de informatie..

hier wat foto's
Afbeelding
dit was ook 1 van de ontwerpen waar meerdere mensen over praatde als UFO.
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: Klopt dit..?

Bericht door fritz derochebrune »

Als de foto al echt is (wat helaas nog al eens niet zo wil zijn bij UFO's) kan dit best een prototype zijn. Ik denk echter niet dat het ooit productioneel is geworden, gezien de aerodynamische eigenschappen van dit ontwerp. De Me262 had een veel betere aerodynamica (zo ver ik weet ten minste), anders waren alle gevechtsvliegtuigen vandaag de dag wel van dit soort schotels.

Edit: ik zie trouwens dat dit een propellervliegtuig is, iets dat ook niet echt ervoor zorgt dat het als UFO gezien kan worden, het lijkt me niet dat dit toestel genoeg snelheid kon krijgen voor de normale 'UFO'.

Voor mensen die interesse hebben in dit soort 'speciale' vliegtuigen, raad ik de volgende pagina's aan:

Blohm und Voss wiki; hier staan de geproduceerde vliegtuigen mooi op een rijtje. Er zaten nog al wat 'specials' tussen.(vooral de Bv 141)
http://en.wikipedia.org/wiki/Blohm_%26_Voss
Focke Wulf Triebflügel wiki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Focke-Wulf ... l%C3%BCgel
Luftwaffe Helicopters wiki:(Ja, die hadden ze ook! Er zijn er wel maar drie op frontdienst geweest: Flettner Fl 282 'Kolibri', de Sikorsky R-4-serie en de Focke-Achgelis Fa223)
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Wo ... elicopters

Ook de volgende literatuur is interessant:

Geïllustreerde encyclopedie van de luchtvaart 1939-1945 2e druk, John Batchelor & Malcom V. Lowe. NL uitgave R&B, Lisse. ©2005
Pagina 148, 212, 242, 264,...
Grote Mysteries, Vliegende Schotels en andere Raadsels van het Heelal enlarged edition, Lekturama Rotterdam, ©1978
Pagina 141 - 143
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Klopt dit..?

Bericht door sniper snoop »

fritz derochebrune schreef:Edit: ik zie trouwens dat dit een propellervliegtuig is, iets dat ook niet echt ervoor zorgt dat het als UFO gezien kan worden, het lijkt me niet dat dit toestel genoeg snelheid kon krijgen voor de normale 'UFO'.
Zijn dit Ufo's?

Afbeelding
Afbeelding

Nee, dit zijn geen Ufo's. Je kent wellicht de Area 51 geschiedenis? Hoeveel mensen hebben toen geen Ufo's zien vliegen? Men kon niet ophouden van Ufo's. Raar dat er tijdens de periode van ontwikkeling van de bovenstaande toestellen plots zoveel Ufo's verschenen. Nu zijn beide toestellen bekend en wij zien plots geen Ufo's meer. Waarom? Het is iets nieuws, iets ongewoons. Voor ons klinken ze normaal. Maar toen, toen de technologie niet zo bekend was, leken ze verdacht. Zo ongewoon dat men het aanvaard als een onbekend toestel (Ufo). Met ziet plots een driehoek vliegen in de lucht of ene platte voorwerp zonder staart. Wel, de Sack As-6 zou en was dezelfde verhaal. Een schijf die doorheen de lucht vloog. En toen waren straalmotoren nog niet in dienst genomen in grote aantallen.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: Klopt dit..?

Bericht door fritz derochebrune »

sniper snoop schreef:
Zijn dit Ufo's?

Nee, dit zijn geen Ufo's. Je kent wellicht de Area 51 geschiedenis? Hoeveel mensen hebben toen geen Ufo's zien vliegen? Men kon niet ophouden van Ufo's. Raar dat er tijdens de periode van ontwikkeling van de bovenstaande toestellen plots zoveel Ufo's verschenen. Nu zijn beide toestellen bekend en wij zien plots geen Ufo's meer. Waarom? Het is iets nieuws, iets ongewoons. Voor ons klinken ze normaal. Maar toen, toen de technologie niet zo bekend was, leken ze verdacht. Zo ongewoon dat men het aanvaard als een onbekend toestel (Ufo). Met ziet plots een driehoek vliegen in de lucht of ene platte voorwerp zonder staart. Wel, de Sack As-6 zou en was dezelfde verhaal. Een schijf die doorheen de lucht vloog. En toen waren straalmotoren nog niet in dienst genomen in grote aantallen.
Je hebt gelijk, ik was even in verwarring met een ander 'UFO-incident', dat gedeelte over het propellorvliegtuig kun je schrappen! Zoals Sniper Snoop schrijft, komt het door het 'vreemde' uiterlijk.
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Plaats reactie