"In oktober 1944 vernietigde Rudel zijn 400e Russische tank hetgeen hem Duitsland's meest succesvolle bombardementspiloot maakte. Als beloning voor deze overwinning werd hij tot majoor benoemd en werden de eikenbladen en zwaarden van zijn Ridderkruis ingelegd met diamanten. Dit was de allerhoogste Duitse militaire onderscheiding.
Op 29 december 1944 vernietigde Hans Ulrich Rudel zijn 500e tank. Hitler was hiervan erg onder de indruk maar er was geen hogere onderscheiding meer. Hitler besloot hierop speciaal een nieuwe onderscheiding in het leven te roepen: de eikenbladen en zwaarden (die al ingelegd waren met diamanten) werden nu van 18 karaats goud gemaakt: het Ridderkruis met gouden eikenbladen, gouden zwaarden en diamanten. Na Rudel is er nooit meer een Duitse militair geweest die deze onderscheiding heeft gekregen.

Hier is een foto van Rudel met zijn Ridder Kruis.

Het Ridderkruis met gouden eikenbladen, gouden zwaarden en diamanten.
Nu vraag ik me af;
Wat zou er gebeurd zijn met dit Ridderkruis?
Ik weet, dat het bijna niet te achterhalen is.
Maar ik ben benieuwdt wat allemaal met deze zeer hoge onderscheidingen nou allemaal gebeurt is.
Zijn ze in de familie gebleven, of misschien verkocht aan een verzamelaar, zijn ze met de desbetreffende mee in het graf?
We zullen het denk ik nooit komen te weten.