Gevonden met metaaldetector; maar wat is het?

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie
starter
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mar 2010, 21:28

Gevonden met metaaldetector; maar wat is het?

Bericht door starter »

Gister gezocht met een metaaldetector op privé terrein waar naar verluit 2 Canadeese tanks door Duits afweergeschut opgeblazen zijn.
Nu hebben we dit volgende gevonden, en willen we graag weten wat het is! En als iemand weet hoe ik het goed en snel schoonmaakt, graag hoor ik van je... Ik ben tot hier gekomen met veel Soda en hard schrobben!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb al van alles gehoord... van onderdeel van een Sherman Tank tot achterkant van een mortier, maar geen definitief antwoord gehad!

Om de foto's te bekijken moet je er op klikken; je wordt doorgestuurd, ik ben er nl nog niet helmaal uit hoe ik foto's moet posten
(ook tips hierover zijn welkom! )

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Gevonden met metaaldetector; maar wat is het?

Bericht door Jim »

Voor je een foto gaat zoeken en uploaden kan je een onder de woorden: image resize
een vakje aanklikken waar je de afbeelding aan kan laten passen. Ik kies altijd : 640x480 (for message boards)
Dat werkt perfect.

Ik kreeg de indruk dat het een messing voorwep betrof. Messing /koper onderdelen kan je heel goed schoonkrijgen door het in citroen zuur te leggen. Je ziet het voor je ogen schoonworden. Citroen zuur kan je in iedere supermarkt kopen in kleine plastic flesjes meestal in de vorm van een groene of gele citroen. Je hebt ook citroenzuur korrels lijkt op heel grove suiker. Deze moet je dan in water oplossen.
Er zijn zelfs mensen die frisdrank (Cola)gebruiken. In vrijwel iedere frisdrank zit citroenzuur maar ook zoetstoffen. En de andere stoffen zorgen ervoor dat het langzamer werkt (verdund).
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Plaats reactie