Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hallo allemaal,
Is dit een embleem van de Nederlandse Landwacht of Landwacht Nederland (hetgeen verschillende organisaties waren)
Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
Was van de Landwacht Nederland, later kwam ook nog een versie met Landstorm erop. Dit was in de vroege periode van de eenheid in '43 en begin '44. Hij werd op de linkeronderarm gedragen, grofweg waar later de bekende mouwband kwam met "Landstorm Nederland" erop. De Landwacht als in de 'Jan Hagel' hulppolitie had enkel -als ze het hadden- een standaard mouwband met daarop met zilververf gedrukt (ipv geborduurd) "Landwacht".
Op deze foto zie je vaagjes de contouren van bovenstaande insigne op hun linkeronderarmen (foto = Landwacht Nederland):
Maar natuurlijk stom ik heb nog geen 24 uur geleden met je gesproken.
En je zegt nog wel “ Maar mijn geheugen is soms net een zeef ”
Dan is het van mijn een vergiet
arie schreef:Maar natuurlijk stom ik heb nog geen 24 uur geleden met je gesproken.
En je zegt nog wel “ Maar mijn geheugen is soms net een zeef ”
Dan is het van mijn een vergiet
Dank voor de bijdrages.
Inmiddels is het embleem door twee kenners getaxeerd en hebben wij nu ook een relevante verzekeringswaarde.
In principe kan dit topic op slot.
Dit embleem past niet langer in onze collectie en zal tegen taxatiewaarde ter verkoop worden aangeboden.
Zeer zeldzaam stuk dus we weten nog niet of het via het internet of via een veilinghuis zal geschieden.
arie schreef:Past wel mooi in mijn verzameling Marinus.
In 2010 hebben we ook al eens contact gehad.
Weet ik Arie.
We weten nog even niet hoe we dit zeldzame embleem in de markt gaan zetten. Er is al lange tijd interesse van enkele Amerikanen die de voorlopers van SS eenheden ook erg interessant blijken te vinden.
Blijf anders even in contact via PB.