Uitrusting US...

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie
Gebruikersavatar
US army
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 11 dec 2009, 16:41
Locatie: Belgium!

Uitrusting US...

Bericht door US army »

Ik heb nu al een hoopje US equipment.
En wil graag al deze stukjes aan mijn riem hangen.
Het enige wat er momenteel aan hangt zijn de suspenders. (het gaat om een M1-garand belt)
Maar in welke volgorde moeten de rest van de stukken,(drinkbus, bayonet, colt, firs-aid en schup) komen?

En wat mis ik nog? ik heb nu riem, drinkbus, first-aid, schup, Bayonet en colt (2 laatste nog niet in bezit)...

bedankt
"Nuts!" - General MacAuliffe
'Ik schreef mijn naam in een steen om zeker te weten dat ik nooit zou worden vergeten' - Harmen van Straaten

Opzoek naar BOB patched items
Gebruikersavatar
Gi collector
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 23 mar 2008, 15:39
Locatie: Z-Limburg

Re: Uitrusting US...

Bericht door Gi collector »

Er waren regels voor de volgorde maar die verwaarloosde de meeste soldaten. Het is maar net hoe jij het het mooiste uit vindt zien :wink: .
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Uitrusting US...

Bericht door S1991 »

Een soldaat met Garand had vrijwel nooit een Colt (officieël dan niet) zal vast en zeker voorgekomen zijn dat een soldaat zich een side arm gepakt had. Verder hoe het moet zitten wil ik je adviseren om een Basic Field Manual Soldier's Handbook aan te schaffen (originele boekjes van toen) daar staat alles in beschreven niet al te moeilijk te vinden.
Voor een soldaat met Garand kan dit:
M-1923 Cartridge Belt (Garand Belt)
M-1936 Suspenders of je pakt een M-1928 Haversack
M-1910 of M-1942 Canteen set
M-1 Garand Bayonet
M-1910, M-1924 of M-1942 First Aid Pouch
M-1943 Entrenching Tool
Mk-2 Frag Grenades (hangend aan de suspenders)

Verder zou ik niet echt weten wat er nog bij kan maar hier kom je al een heel eind mee. En zoals Kevin het al zei, verder kun je hem gewoon zo maken zoals jij het wilt. Of je kijkt naar originele foto's en maakt daar een soldaat van na (zoals ik dus nu mee bezig ben).

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
US army
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 11 dec 2009, 16:41
Locatie: Belgium!

Re: Uitrusting US...

Bericht door US army »

Jongens bedankt!
Hier kan ik al een hele eind mee verder!

Ik zal eens kijken naar van die boekjes in Ciney x) komt goed bedankt
"Nuts!" - General MacAuliffe
'Ik schreef mijn naam in een steen om zeker te weten dat ik nooit zou worden vergeten' - Harmen van Straaten

Opzoek naar BOB patched items
Gebruikersavatar
Akko
Lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:14
Locatie: den Belgique

Re: Uitrusting US...

Bericht door Akko »

Ja, zoals ze al zeggen,
de soldaten verwaarloosden de regel heel veel.

Als je naar diverse filmpjes en of foto's ziet, zal je opmerken dat bij de meeste, de spullen op verschillende plaatsen hangen.
Bv de medic pouch hangt bij sommige opzij, en bij andere dan weer boven hun zitvlak,
ook zo met de entrenching tool en de garand bayo.

Gewoon namaken is het beste
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Uitrusting US...

Bericht door S1991 »

Akko schreef:Ja, zoals ze al zeggen,
de soldaten verwaarloosden de regel heel veel.

Als je naar diverse filmpjes en of foto's ziet, zal je opmerken dat bij de meeste, de spullen op verschillende plaatsen hangen.
Bv de medic pouch hangt bij sommige opzij, en bij andere dan weer boven hun zitvlak,
ook zo met de entrenching tool en de garand bayo.

Gewoon namaken is het beste
Ik weet het niet zeker maar volgens mij hoorde de Medic Bag altijd op zij te hangen, zal vast en zeker wel iets te maken hebben met de snelheid om hulp te verlenen of iets dergelijks.

@ USarmy; kijk maar eens inderdaad naar de Field Manuals, de beste referentie wat je kunt hebben/krijgen over US GIs.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Gi collector
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 23 mar 2008, 15:39
Locatie: Z-Limburg

Re: Uitrusting US...

Bericht door Gi collector »

Medic bag hoorde niet opzij gedragen te worden hoor. Werden ook vaak aan de pistolbelt vastgemaakt en de bags werden ingekort. Met dit is het ook maar net weer wat de Medic zelf het fijnste vond.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Uitrusting US...

Bericht door S1991 »

Hmm inderdaad, wat je zelf fijner vond. Maar goed het kan zeker zo zijn geweest alleen wij kunnen alleen maar gissen en aannemen wat wij van foto's zien of van veteranen horen.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Akko
Lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:14
Locatie: den Belgique

Re: Uitrusting US...

Bericht door Akko »

Ja ik heb al dergelijke foto's gezien waar de medic pouch gewoon vanachter hing maarja.
Bij mijn pop hangt ze opzij.

Idd, kijk naar Field manuals ;)
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Shiftyfreak
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2009, 14:03

Re: Uitrusting US...

Bericht door Shiftyfreak »

Het is gewoon logisch nadenken, het is niet lekker om een schep voor te hebben. Drinkfles is ook niet lekker als je kruipt, daarom heb ik dingen zoals barjonet, drinkfles zover mogelijk naar achter, de medic pouch voor en entrenching tool bind ik altijd in de haversack of op de musette. Zo heb je de meeste bewegingsvrijheid en kan je het beste functioneren.
jaapvanleent
Lid
Berichten: 435
Lid geworden op: 28 dec 2010, 12:16
Locatie: Omstreeks R'dam

Re: Uitrusting US...

Bericht door jaapvanleent »

gewoon wat je lekker vind zitten en wat handig is.
mes moet je bvb snel kunnen pakken en moet niet in je been ofzo prikken (zijkant dus)
zelfde voor first aid pouch is volgens regels voorop, maar dat is volgens mij niet confortabel als je ermee gaat kruipen
Als je denkt dat je alles weet, is dit onjuist
Zonder de mensheid zou er nooit een god zijn
Met de mensheid zou god nooit geaccepteerd worden
Bestaat god nu? (voor meer info of leuke gesprekken; PM!)
Plaats reactie