Luftwaffe '46
Luftwaffe '46
Beste WOII-liefhebbers.
Ik heb een filmpje gevonden op youtube.
Maar ik zit hiermee met vragen;
Waren ze dit echt van plan?
En zou dat de Duitsers overwinningen opleveren?
Sommige zijn toch wel iets overdreven vind ik...
Wat vinden jullie?
Hier het filmpje:
Ik heb een filmpje gevonden op youtube.
Maar ik zit hiermee met vragen;
Waren ze dit echt van plan?
En zou dat de Duitsers overwinningen opleveren?
Sommige zijn toch wel iets overdreven vind ik...
Wat vinden jullie?
Hier het filmpje:
- LordChaos
- Lid
Re: Luftwaffe '46
Dat de Duitsers vreemde plannen hadden is bekend. Maar wat ik in dit filmpje zie slaat werkelijk alles. Kan me trouwens niet goed voorstellen hoe je in die tijd zo'n machine's bouwde. Lijkt me zonder de uitrusting van vandaag de dag niet echt handig met al die G-krachten
"Quand les riches se font la guerre, ce sont les pauvres qui meurent." - Jean Paul Sartre
- Jan Klaassen
- Lid
Inderdaad ja... Bekend is wel dat de Duitsers de M262 Schwalbe hadden met straalaandrijving. Daarmee waren ze de eerste. Maar dit wat hier te zien is is toch echt een heel eind verder. En of ze de oorlog er mee hadden gewonnen? Dat denk ik niet; de geallieerden liepen maar heel kort achter op de Duitsers (ze hadden ook al bijna straalaangedreven vliegtuigen) en zouden ook deze (volstrekt maffe) ideeen hebben ingehaald.
Laatst gewijzigd door Jan Klaassen op 02 mei 2010, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
- sniper snoop
- Beste Signature 2010
- Contacteer:
Raket of straal aangedreven? Want ik denk dat de Geallieerden geen raketaangedreven toestellen in ontwikkeling had. Wel straalaangedreven (beiden zijn dat ook één groot verschil).Jan Klaassen schreef:Inderdaad ja... Bekend is wel dat de Duitsers de M262 Schwalbe hadden met raketaandrijving. Daarmee waren ze de eerste. Maar dit wat hier te zien is is toch echt een heel eind verder. En of ze de oorlog er mee hadden gewonnen? Dat denk ik niet; de geallieerden liepen maar heel kort achter op de Duitsers (ze hadden ook al bijna raketaangedreven vliegtuigen) en zouden ook deze (volstrekt maffe) ideeen hebben ingehaald.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008
Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
- LordChaos
- Lid
De Geallieerden hadden zelfs al straalvliegtuigen in gebruik...
"Quand les riches se font la guerre, ce sont les pauvres qui meurent." - Jean Paul Sartre
- Jan Klaassen
- Lid
Ja sorry...dacht al iets verkeerd te typen; is natuurlijk straalaandrijving. En de geallieerden waren ook al in een vergevorderd stadium wat betreft dat soort vliegtuigen.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
- Jurrie
- Moderator
- Andre1983nl
- Lid
Toch zijn er modellen in het filmpje die veel lijken op bestaande straaljagers en vooral de periode van de koude oorlog.
Ik verzamel Repro ... omdat ik dan zeker weet dat het echt NEP is!
Regiment Huzaren!
Ik zoek info, foto's en items over Huzaren/Cavalerie.
Soldiers wins the war & Generals gets the the Credits
Regiment Huzaren!
Ik zoek info, foto's en items over Huzaren/Cavalerie.
Soldiers wins the war & Generals gets the the Credits
- Bolt Action
- Lid
Dat is waarschijnlijk gewoon toeval. Als je maar lang genoeg kijkt zie je altijd wel overeenkomsten.Andre1983nl schreef:Toch zijn er modellen in het filmpje die veel lijken op bestaande straaljagers en vooral de periode van de koude oorlog.
-
- Lid
De Amerikaanse F-86, Russische MIG-15, Zweedse Saab Tunnan waren anders allen doorontwikkeling van Duitse ontwerpen.
Er was zeer zeker geen toeval in het spel!
Er was zeer zeker geen toeval in het spel!
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Geen toeval hoor...Bolt Action schreef:Dat is waarschijnlijk gewoon toeval. Als je maar lang genoeg kijkt zie je altijd wel overeenkomsten.Andre1983nl schreef:Toch zijn er modellen in het filmpje die veel lijken op bestaande straaljagers en vooral de periode van de koude oorlog.
Want de Duitse Horten Ho-229 ontworpen door de Horten broers is later voorbeeld geworden van de Amerikaanse luchtmacht en is daarop verder ontwikkeld geworden. Veel van die ontwerpen van de vliegtuigen zijn door Amerikanen en Russen buitgemaakt en hebben ze zelf aangepast en gebouwd.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton