Na oorlogse KL helm?
Na oorlogse KL helm?
Nadat ik het topic van mauserkurz las dacht ik, hé, ik moet ook nog ergens zo'n soort helm hebben liggen. Ik heb zelf het vermoeden dat het om een KL helm gaat, een vroege dan. Verder heb ik totaal geen verstand van us helmen. Weten jullie hier meer over?
- KNIL.
- Lid
Re: Na oorlogse KL helm?
martinus schreef:Nadat ik het topic van mauserkurz las dacht ik, hé, ik moet ook nog ergens zo'n soort helm hebben liggen. Ik heb zelf het vermoeden dat het om een KL helm gaat, een vroege dan. Verder heb ik totaal geen verstand van us helmen. Weten jullie hier meer over?
Is dat geen binnenhelm???
Jazeker, buitenhelm heb ik ook nog liggen, ik dacht dat men het ook al kon zien aan alleen het binnenwerk.
Bij deze dan:
Bij deze dan:
- dutchhelmets
- Lid
- Contacteer:
Het is inderdaad een na-oorlogse Nederlandse helm en wel een m53.
Zo te zien is het een vroege exemplaar, medio-eind jaren 50. Als het goed is, is de buiten helm gestempeld in de rand aan de voorzijde. Deze nummer begint met VB gevolgd door de laatste 2 cijfers van de productie jaar en een productiecode. De binnenhelm lijkt op een VB exemplaar. Is deze ook gestempeld aan de voorzijde? Het gaat dan om een ronde stancing met erin de jaar van productie met eronder de productie maand.
groet,
Zo te zien is het een vroege exemplaar, medio-eind jaren 50. Als het goed is, is de buiten helm gestempeld in de rand aan de voorzijde. Deze nummer begint met VB gevolgd door de laatste 2 cijfers van de productie jaar en een productiecode. De binnenhelm lijkt op een VB exemplaar. Is deze ook gestempeld aan de voorzijde? Het gaat dan om een ronde stancing met erin de jaar van productie met eronder de productie maand.
groet,
i'd rather die scared to death than die bored to death
- KNIL.
- Lid
Ik dacht al,dan werd je makkelijk door je hoofd geschoten!martinus schreef:Jazeker, buitenhelm heb ik ook nog liggen, ik dacht dat men het ook al kon zien aan alleen het binnenwerk.
Bij deze dan:

Ja het is inderdaad een na oorlogse Nederlandse helm.
Bedankt voor de info! Misschien dat hij in totaal nog 0,50 cent waard is. (ijzerprijs)
- Akko
- Lid
Nu is hij dat nog misschien waard.
Maar als iedereen deze begint weg te doen , dan zal de prijs wel een beetje stijgen
Maar als iedereen deze begint weg te doen , dan zal de prijs wel een beetje stijgen

Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
- Robin V
- Lid
Nah, is immers helemaal geen vraag naar
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.