Russisch Bevrijdingsleger
-
- Lid
Russisch Bevrijdingsleger
Was het Russisch Bevrijdingsleger een onderdeel van de Wehrmacht? Ik lees enkele tegenstrijdige berichten, maar volgens mij behoorde de eenheid (in ieder geval in het begin) tot de Wehrmacht. Later meen ik dat ze alleen operatief onder bevel van de Wehrmacht stonden. Kan iemand dit bevestigen, ontkennen of aanvullen? Alvast bedankt.
In the War, that changed the world, no one fought alone!
- panzer lehr
- Lid
Re: Russisch Bevrijdingsleger
Ja de poa diende onder de wehrmacht ik geloof dat alleen de kaminski brigade onder de ss diende.
Maar er waren verschillende russische eenheden die de duitsers dienden.
Of ze allemaal in het bevrijdingsleger zaten weet ik niet.
Maar er waren verschillende russische eenheden die de duitsers dienden.
Of ze allemaal in het bevrijdingsleger zaten weet ik niet.
-
- Lid
Re: Russisch Bevrijdingsleger
Oke bedankt. Iemand die nog meer informatie hierover heeft? En ook of de eenheid in de laatste maanden alleen operatief onder bevel van de Duitsers stonden?
DE-Wikipedia zegt:
Die ROA erhielt den Status der Armee eines verbündeten Staates und war der Wehrmacht in operativen Fragen unterstellt.
EN-Wikipedia zegt:
On the 28th of January 1945, it was officially declared that the Russian divisions no longer formed part of the German Army, but would directly be under the command of KONR.
Maargoed, iemand die dit kan bevestigen?
DE-Wikipedia zegt:
Die ROA erhielt den Status der Armee eines verbündeten Staates und war der Wehrmacht in operativen Fragen unterstellt.
EN-Wikipedia zegt:
On the 28th of January 1945, it was officially declared that the Russian divisions no longer formed part of the German Army, but would directly be under the command of KONR.
Maargoed, iemand die dit kan bevestigen?
In the War, that changed the world, no one fought alone!
-
- Lid