Hallo,
Ik heb zelf een behoorlijke fascinatie voor Tiger II Tanks. Ik ben bijvoorbeeld in de vakantie ook in het Pantsermuseum in Saumur geweest, fantastisch daar!
Ik heb voor mij zelf op Google Maps een overzicht gemaakt waar ze te bewonderen zijn. Tiger I tanks mogen hier ook wel op aangegeven worden.
Als jullie nog aanvullingen hebben, dan hoor ik dit graag.
Link Google Maps: http://maps.google.nl/maps/ms?hl=nl&ie= ... e0390a&z=3
Groeten,
Martin
Locaties Tiger II Tanks
- panzer lehr
- Lid
-
leopard
- Lid
Re: Locaties Tiger II Tanks
Hij stond er al bij, ik heb de informatie wat uitgebreid.
Groeten
Martin
Groeten
Martin
- beno
- Lid
Bedankt 
Vanwaar komt de keuze voor je naam als je een tiger-obsessie hebt? Ooit tankcomandant geweest van een leopard misschien?
Vanwaar komt de keuze voor je naam als je een tiger-obsessie hebt? Ooit tankcomandant geweest van een leopard misschien?
-
leopard
- Lid
Ja dat is een goeie, je zit dichtbij. Ik probeerde eerst de voor de handliggende namen, maar die waren natuurlijk allemaal bezet.
Ik was in mijn dienstplichtige periode (1991), technicus koepelgeschut Leopard IV, derde echelon, Technische Dienst. Ik deed de electronica, de vuur en geleidings middelen in de koepel, en mijn maat de hydrauliek.
De oorlog (voornamelijke WW2) heeft mij altijd al geinteresseerd en met name ook door mijn dienstplicht een bijzondere interesse in tanks. En waarom de Tiger II? Zo'n goede tank was het uiteindelijk niet, voornamelijk de afmetingen en specificaties, het had wel de potentie en als hij langer in dienst was geweest, hadden ze hem vast wel verbeterd.
De vraag komt trouwens precies volgens mijn verwachting.
Groeten
Martin
Ik was in mijn dienstplichtige periode (1991), technicus koepelgeschut Leopard IV, derde echelon, Technische Dienst. Ik deed de electronica, de vuur en geleidings middelen in de koepel, en mijn maat de hydrauliek.
De oorlog (voornamelijke WW2) heeft mij altijd al geinteresseerd en met name ook door mijn dienstplicht een bijzondere interesse in tanks. En waarom de Tiger II? Zo'n goede tank was het uiteindelijk niet, voornamelijk de afmetingen en specificaties, het had wel de potentie en als hij langer in dienst was geweest, hadden ze hem vast wel verbeterd.
De vraag komt trouwens precies volgens mijn verwachting.
Groeten
Martin
- beno
- Lid