Over de Airborne Jump Boots
-
- Lid
Over de Airborne Jump Boots
Hallo,
Ik heb een vraag over de Airborne Jump Boots:
Ik verzamel al een tijdje airborne spullen en heb nu orginele schoenen gekregen maar ik weet niet zeker dat het Airborne schoenen zijn. Aan de onderkant van de laarzen staan
BF G (=BF Goodrich). Omdat ik nog maar net op dit forum zit snap ik niet hoe je foto's er bij moet zetten dus voor foto's vraag me maar:D
Alvast bedankt
Ik heb een vraag over de Airborne Jump Boots:
Ik verzamel al een tijdje airborne spullen en heb nu orginele schoenen gekregen maar ik weet niet zeker dat het Airborne schoenen zijn. Aan de onderkant van de laarzen staan
BF G (=BF Goodrich). Omdat ik nog maar net op dit forum zit snap ik niet hoe je foto's er bij moet zetten dus voor foto's vraag me maar:D
Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door FryslânVerzamelaar op 26 nov 2010, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Lid
Re: Over de Airborne Jump Boots
Ik heb geen verstand ervan, maar het is niet echt slim om zomaar je email adres neer te zetten denk ik.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
Als ze er uit zien zoals op onderstaande foto (rubberen zolen over de volledige lengte van de schoen), zijn het geen WW2 Jump Boots, maar na-oorlogse (1948) schoenen

En wat voor Airborne spullen heb je zoal?

29th Let's Go!!!!!
-
- Lid
Ik heb een m42 broek en jas (repro), orginele schoenen dus, orgineel kompas, orginele broodtrommel, repro helm, embleem van het 101st, kikker, suspenders, draadtang, mussete bag, pistol belt en m1a1 carbine holster:Djohan willaert schreef:Als ze er uit zien zoals op onderstaande foto (rubberen zolen over de volledige lengte van de schoen), zijn het geen WW2 Jump Boots, maar na-oorlogse (1948) schoenen
Heb jij ook Airborne spullen?
-
- Lid
- Contacteer:
Een beetje, maar geen repro.... Heb je foto's van je jump boots?Hilmer97 schreef:Heb jij ook Airborne spullen?
Hier heb je wat referentiefoto's....

Mfr van het getoonde paar: Corcoran Shoe Company of Staughton, Massachusetts

Mfr van het getoonde paar: Herman Shoes and Boots

Mfr van het getoonde paar: International Shoe Company, Contract Date 05 March 1943

Mfr van het getoonde paar: Skymaster
29th Let's Go!!!!!
-
- Lid
Ik heb foto's van de jumpboots maar ik zit nog maar net op dit forum dus snap nog niet helemaal hoe je die bij de advertentie kunt plaatsen. Misschien kun je het uitleggen en anders wil ik je ze wel toesturen als dat kan.johan willaert schreef:Een beetje, maar geen repro.... Heb je foto's van je jump boots?Hilmer97 schreef:Heb jij ook Airborne spullen?
Hier heb je wat referentiefoto's....
Mfr van het getoonde paar: Corcoran Shoe Company of Staughton, Massachusetts
Mfr van het getoonde paar: Herman Shoes and Boots
Mfr van het getoonde paar: International Shoe Company, Contract Date 05 March 1943
Mfr van het getoonde paar: Skymaster
-
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
-
- Lid
- Contacteer:
Foto's van de Boots....

Zoals ik al vermoedde zijn het dus na-oorlogse Combat Boots, ingevoerd vanaf 1948.
Je paar is ooit gezwart geweest en de zwarte kleur is er later terug afgehaald. Deze schoenen werden vanaf de jaren 50 tot ver in de jaren 60 gedragen.
Wat anderen ook mogen beweren, deze zijn niet tijdens WW2 gemaakt. De meeste verzamelaars noemen deze boots 'Marching Boots'
Vergelijk met de echte jump boots hierboven, en je zal een massa details zien die je op jouw schoenen niet terug vindt!
Een goede raad: koop goede boeken over US AB spul en bestudeer ze.... Bespaart je straks een pak geld...
En onthou dat voor veel verkopers alles origineel en WW2 is....

Zoals ik al vermoedde zijn het dus na-oorlogse Combat Boots, ingevoerd vanaf 1948.
Je paar is ooit gezwart geweest en de zwarte kleur is er later terug afgehaald. Deze schoenen werden vanaf de jaren 50 tot ver in de jaren 60 gedragen.
Wat anderen ook mogen beweren, deze zijn niet tijdens WW2 gemaakt. De meeste verzamelaars noemen deze boots 'Marching Boots'
Vergelijk met de echte jump boots hierboven, en je zal een massa details zien die je op jouw schoenen niet terug vindt!
Een goede raad: koop goede boeken over US AB spul en bestudeer ze.... Bespaart je straks een pak geld...
En onthou dat voor veel verkopers alles origineel en WW2 is....
29th Let's Go!!!!!
-
- Lid
Oke jammer maar bedankt.
Mijn vader verzamelt zelf WO II spullen en had deze schoenen nog ergens staan. En zoals je al zei ze zijn inderdaad zwart geweest ik heb ze een week geleden bruin gepoetst.
En volgens andere verzamelaars hadden de echte jump boots uit WO II ook 12 vetergaten dat vond je hier ook niet terug. Maar het zijn dus wel Jump Boots alleen na oorlogs?
Mijn vader verzamelt zelf WO II spullen en had deze schoenen nog ergens staan. En zoals je al zei ze zijn inderdaad zwart geweest ik heb ze een week geleden bruin gepoetst.
En volgens andere verzamelaars hadden de echte jump boots uit WO II ook 12 vetergaten dat vond je hier ook niet terug. Maar het zijn dus wel Jump Boots alleen na oorlogs?
Laatst gewijzigd door FryslânVerzamelaar op 27 nov 2010, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Lid
Wat heb jij een onmogelijk leesbare woordenkeus..
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Lid
- Contacteer:
Neen, het zijn GEEN jump bootsHilmer97 schreef:Oke jammer maar bedankt.
Maar het zijn dus wel Jump Boots alleen na oorlogs?
29th Let's Go!!!!!
-
- Lid
Oke dan weet ik genoeg alleen vraag ik me nog 1 ding af zoals je weest zit ik nog maar net op dit forum. Ik weet al dus al hoe je advertenties moet plaatsen maar hoe moet je ze verwijderen??
- panzer lehr
- Lid
Topics worden niet verwijderd ze kunnen wel gesloten worden door een beheerder of moderator. 

-
- Lid
Deze lijken eerder op het Nederlandse model dan op het Amerikaanse. Als je kijkt naar de rechte hoek vooraan de hak, en de platte neus..
Master of Puppets - Custom Mannequins