Mijn eigen verzameling

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Gesloten
rammsander
Lid
Gegeven: 12 keer
Ontvangen: 9 keer

Re: Mijn eigen verzameling

Bericht door rammsander »

Zet deze of die andere opslot ik vind dit een beetje waardeloos ,, want mensen die jouw verzameling willen zien kijken wel hoor. dus je heb niks aan 2 topics :/
Eripiendo victoriae prosum. "Al helpende dien ik de overwinning"

http://oorlogsleven.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
coco
Lid

Bericht door coco »

Ja 2 topics beetje overbodige plaats in name van de server, en dan nog dit repro verzamel je niet dat koop je!
Dus je koopt repro airborne spul en verzamelt af en toe wat origineel.
Nu weet ik de prijzen van us niet goed maar voor 50 euro (en de waarde van die mannequin) kon je echt wel wat beters origineel kopen dan een repro jas en broek, dat was IMO slimmer geweest.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
FryslânVerzamelaar
Lid

Bericht door FryslânVerzamelaar »

Najaah ik wil wel een topic verwijderen als ik HET KON. Dus moderators doe deze topic maar op slot. Maar die 50 euro kon ik natuurlijk ook wel voor iets orgineels uitgeven. Maar dat heb ik niet gedaan omdat ik de Airborne geweldig leuk vind.
coco
Lid

Bericht door coco »

Daar wil ik dan wel eens uitleg over.
Ik zelf heb helemaal niks met geallieerd of airborne spul, wat trekt jouw als beginnend verzamelaar daar zo erg aan dan?
Ik ben ook nog een beginner, verzamel pas jaar of 3,5 (ja dat vind ik beginnend).
FryslânVerzamelaar
Lid

coco schreef:Daar wil ik dan wel eens uitleg over.
Ik zelf heb helemaal niks met geallieerd of airborne spul, wat trekt jouw als beginnend verzamelaar daar zo erg aan dan?
Ik ben ook nog een beginner, verzamel pas jaar of 3,5 (ja dat vind ik beginnend).
Ik vind de Airborne zo leuk omdat ze veel tijdens de oorlog hebben betekent. En de aanvalstactiec vind ik erg intressant. Je weet wel met parachutes. Dat maakt het zeg maar spannend, zo ben ik begonnen met boeken erover te lezen. En het wordt als maar leuker.
coco
Lid

Bericht door coco »

Ze hebben tijdens de oorlog net zoveel betekend als de (ik noem wat don't blame me ben Duits verzamelaar) 3rd infantry, ow maar wacht daar is geen serie over gemaakt helemaal vergeten.
En als je aanvalt tactieken leuk vind kom je eerder uit bij de Blitzkrieg, of kreta, fallschirmjager ook parachutisten of voor de geallieerde verzamelaar de Sitzkrieg dat is naar mijn mening tacties best goed bedacht, uitwerking minder.
FryslânVerzamelaar
Lid

coco schreef:Ze hebben tijdens de oorlog net zoveel betekend als de (ik noem wat don't blame me ben Duits verzamelaar) 3rd infantry, ow maar wacht daar is geen serie over gemaakt helemaal vergeten.
En als je aanvalt tactieken leuk vind kom je eerder uit bij de Blitzkrieg, of kreta, fallschirmjager ook parachutisten of voor de geallieerde verzamelaar de Sitzkrieg dat is naar mijn mening tacties best goed bedacht, uitwerking minder.
Ik vind zelf dat de Airborne meer heeft betekent dan de 3rd infantry omdat dankzij de Airborne de stranden veilig waren gemaakt tegen eventuele heroveringsaanvallen. Omdat het land bezet was kon het 3rd ifantry niet zomaar met wat tanks het land inrijden. Daarom kwam de Airborne in actie. En ik was zeg maar al ''fan'' van de Airborne voordat ik de serie had gezien. Dus die serie heeft er geen betekenis op gehad
Jauke
Lid

Bericht door Jauke »

Wat maakt het uit, Hij mag toch Airborne leuk vinden :)
coco
Lid

Bericht door coco »

Achja ieder zijn ding, hij mag airborne zeker leuk vinden maar hij heeft hopelijk wel door dat hij zijn geld hiermee niet verzilverd.
FryslânVerzamelaar
Lid

coco schreef:Achja ieder zijn ding, hij mag airborne zeker leuk vinden maar hij heeft hopelijk wel door dat hij zijn geld hiermee niet verzilverd.
Dat is met meerdere dingen zo waarmee je je geld niet verzilverd. Maar goed ieder zijn eigen ding. Ik heb nog een vraag aan je Coco je bent dus Duits verzamelaar, wat is de verkoopprijs van een gewoon IJzerenkruis 1e klas? weet je dat misschien?
coco
Lid

Bericht door coco »

Origineel, zonder doosje, zit er een maker, de algemene staat allemaal bepalend.
Zonder maker zonder doosje algemeen goede staat (dus complete pin en catch geen/bijna geen roest veel verf licht gedragen) denk 170 euro ongeveer.
Ik ben geen Medaille verzamelaar dus weet niet zeker maar voor dat geld zie ik ze meestal (BIJ HANDELAREN) gaan.
Afhankelijk van de maker en staat betaal je voor een gemarkeerde al snel paar tientjes meer.
Met doosje enzo weet ik het niet.
Laatst gewijzigd door coco op 08 jan 2011, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
mtdr
Lid

Bericht door mtdr »

Hilmer97 schreef:
coco schreef:Ze hebben tijdens de oorlog net zoveel betekend als de (ik noem wat don't blame me ben Duits verzamelaar) 3rd infantry, ow maar wacht daar is geen serie over gemaakt helemaal vergeten.
Ik vind zelf dat de Airborne meer heeft betekent dan de 3rd infantry omdat dankzij de Airborne de stranden veilig waren gemaakt tegen eventuele heroveringsaanvallen. Omdat het land bezet was kon het 3rd ifantry niet zomaar met wat tanks het land inrijden. Daarom kwam de Airborne in actie. En ik was zeg maar al ''fan'' van de Airborne voordat ik de serie had gezien. Dus die serie heeft er geen betekenis op gehad
Ik neem aan dat het hier over Normandie gaat en dat er met de 3rd infantry division(US) wordt bedoelt, deze landde niet op Utah beach...
Verzamel D-Day Soldbucher.
FryslânVerzamelaar
Lid

mtdr schreef:
Hilmer97 schreef:
Ik neem aan dat het hier over Normandie gaat en dat er met de 3rd infantry division(US) wordt bedoelt, deze landde niet op Utah beach...
Nee we hebben het niet over Normandië en coco nam met de 3rd infantry even een voorbeeld. :P
FryslânVerzamelaar
Lid

Oke bedankt coco
coco
Lid

Bericht door coco »

@ mtdr no offense maar lezen is ook een vak ik quote even mezelf:
(ik noem wat don't blame me ben Duits verzamelaar)
Wat = een voorbeeld, d-day is ver weg van mijn verzamel interesse.

@ Hilmer: geen probleem, wil je er eentje aankopen dan?
je kan beter een Ek2 kopen kosten minder en zijn net zo leuk als beginner, die gaan vanaf 75 met lintje en 95 met lintje en zakje ongeveer.
Gesloten