Mijn eigen verzameling
- mtdr
- Lid
Re: Mijn eigen verzameling
Het enige wat ik op jou reactie(over de 3rd infantry) lees is dan een ***verhaal. 

Verzamel D-Day Soldbucher.
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Over de 3rd Infantry Division is wel een film gemaakt geworden.. Gaat over Audie Murphy, hoogst onderscheiden Amerikaan tijdens de oorlog.coco schreef:Ze hebben tijdens de oorlog net zoveel betekend als de (ik noem wat don't blame me ben Duits verzamelaar) 3rd infantry, ow maar wacht daar is geen serie over gemaakt helemaal vergeten.
En als je aanvalt tactieken leuk vind kom je eerder uit bij de Blitzkrieg, of kreta, fallschirmjager ook parachutisten of voor de geallieerde verzamelaar de Sitzkrieg dat is naar mijn mening tacties best goed bedacht, uitwerking minder.
To Hell and Back.. Maar goed.
@ Hilmer, er zijn genoeg eenheden wat even interessant zijn en nog genoeg origineel materiaal van te krijgen is tegen redelijke prijzen ! Airborne is erg zeldzaam en als je er al iets van vind betaal je vaak hoge prijzen. En de meeste stukken zitten in privé verzamelingen en musea's..
Kan je beter het geld spenderen of aan boeken of originele items van een gewone infanterie eenheid. Hebben evenveel betekend als de paratroopers.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
-
- Lid
het is een VOORBEELD waarom zou de airborne meer hebben gedaan in de oorlog dan de 3rde of weet ik het voor mijn part de 100 miljardste infantry divisie....?
Ik snap niet waarom iemand de airborne specifiek zo leuk vind, ze hebben niet perse meer gedaan dan welke andere amerikaanse, engelse, canadeze, poolse, australische noem maar op divisie dan ook.
DAT wilde ik duidelijk maken, en ik zei al val niet over dat 3rde want ik verzamel (gelukkig) geen geallieerd en geen d-day spul.
Al waren ze blauw met witte mutsjes en waren ze vrienden met de snorkels het is en blijft een voorbeeld.
Zo duidelijk, bedankt.
Ik snap niet waarom iemand de airborne specifiek zo leuk vind, ze hebben niet perse meer gedaan dan welke andere amerikaanse, engelse, canadeze, poolse, australische noem maar op divisie dan ook.
DAT wilde ik duidelijk maken, en ik zei al val niet over dat 3rde want ik verzamel (gelukkig) geen geallieerd en geen d-day spul.
Al waren ze blauw met witte mutsjes en waren ze vrienden met de snorkels het is en blijft een voorbeeld.
Zo duidelijk, bedankt.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
- mtdr
- Lid
Ik had het ook niet zozeer over jou voorbeeld maar over het verhaal dat daarna wordt verteld, als iemand zich er in interesseert dan kan hij toch wel minstens de goede divisie erbij zetten, maar dat zal dan wel aan mij liggen.
Ik zelf snap zelf ook niet waarom de airborne meer zou hebben gedaan/betekent hebben dan andere divisies dus daar zijn we het denk ik zo wel over eens.
Ik zelf snap zelf ook niet waarom de airborne meer zou hebben gedaan/betekent hebben dan andere divisies dus daar zijn we het denk ik zo wel over eens.

-
- Lid
@ mtdr ah oke sorry, mis verstand.
Even domme reactie van mijn kant, op d-day zijn er toch geen tanks (lees zwaar materieel naast de boten) geland door logistieke problemen (lees gezonken schepen door gewicht) ?
Even domme reactie van mijn kant, op d-day zijn er toch geen tanks (lees zwaar materieel naast de boten) geland door logistieke problemen (lees gezonken schepen door gewicht) ?
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
- S1991
- Lid
- Contacteer:
DD-Sherman Tanks..coco schreef:@ mtdr ah oke sorry, mis verstand.
DD-Sherman
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
-
- Lid
Hee ik las net jullie reacties maar eerst over tegen coco:
Ik was gewoon ff nieuwgierig hoe een eerste klas IJzerenkruis koste ik kon er 1 kopen en deze week heb ik een ORGINELE 2e klas IJzerenkruis binnengekregen voor maar 50,-.
Maar ik zelf vind dat de Airborne meer heeft betekent, als je je afvraagt waarom er zijn genoeg boeken over D-day of Market Garden. Want bij Market garden was niet elke divisie aanwezig
Ik was gewoon ff nieuwgierig hoe een eerste klas IJzerenkruis koste ik kon er 1 kopen en deze week heb ik een ORGINELE 2e klas IJzerenkruis binnengekregen voor maar 50,-.
Maar ik zelf vind dat de Airborne meer heeft betekent, als je je afvraagt waarom er zijn genoeg boeken over D-day of Market Garden. Want bij Market garden was niet elke divisie aanwezig
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
Leeftijd, noch financiële beperkingen zijn een excuus om geen mooie collectie te hebben... Je hoeft helemaal geen originele dure AB-items te bezitten om een serieuse verzamelaar te zijn. Het gaat niet om quantiteit, maar om kwaliteit en één origineel item met historische background dat je koopt voor 25Euro is duizend maal meer waard dan een repro-uniform van 100Euro...Veel mensen zijn nog veel jonger dan jou begonnen met dezelfde beperkingen en toch hebben die nu hele mooie en uitgebreide collecties... Alleen hebben zij nooit hun weinige geld aan repro-zooi uitgegeven... En je moet heus niet denken dat dertig jaar geleden de originele AB items zo goedkoop waren...!
Wat je tot een echte verzamelaar maakt is kennis en gedrevenheid om het goed te doen...
Dus verkoop die repro-rommel en koop met het geld een basis pakket goede boeken.. Ga naar musea, bekijk duizenden foto's en bezoek beurzen en zelfs als je het spul niet kan kopen, bestudeer het en leer er van...
Zorg dat je bevriend wordt met echte verzamelaars die je OOK aanzien voor een echte jonge verzamelaar en je zal zien dat je vanzelf gaat bijleren en mooie items gaat kunnen kopen....
Of je kan verder je geld spenderen aan repro om dan later te gaan merken dat die ene keer dat je een zeldzaam origineel item aangeboden krijgt, je geen geld gespaard hebt om het te kopen, omdat je het net aan een repro-uniform dat ondertussen geen waarde meer heeft en waar er geen interesse meer in is, gegeven hebt...
Wat je tot een echte verzamelaar maakt is kennis en gedrevenheid om het goed te doen...
Dus verkoop die repro-rommel en koop met het geld een basis pakket goede boeken.. Ga naar musea, bekijk duizenden foto's en bezoek beurzen en zelfs als je het spul niet kan kopen, bestudeer het en leer er van...
Zorg dat je bevriend wordt met echte verzamelaars die je OOK aanzien voor een echte jonge verzamelaar en je zal zien dat je vanzelf gaat bijleren en mooie items gaat kunnen kopen....
Of je kan verder je geld spenderen aan repro om dan later te gaan merken dat die ene keer dat je een zeldzaam origineel item aangeboden krijgt, je geen geld gespaard hebt om het te kopen, omdat je het net aan een repro-uniform dat ondertussen geen waarde meer heeft en waar er geen interesse meer in is, gegeven hebt...
29th Let's Go!!!!!
-
- Lid
Ik heb modelbouwtanks daarvan, en ze zijn wel degelijk bij D-day gebruikt...S1991 schreef:DD-Sherman Tanks..coco schreef:@ mtdr ah oke sorry, mis verstand.
DD-Sherman
Als je denkt dat je alles weet, is dit onjuist
Zonder de mensheid zou er nooit een god zijn
Met de mensheid zou god nooit geaccepteerd worden
Bestaat god nu? (voor meer info of leuke gesprekken; PM!)
- beno
- Lid
Maar een groot deel van die DD shermans gingen te vroeg in de zee en zonken.
-
- Lid
Oké, maar het ging erom of ze werden ingezet...
Als je denkt dat je alles weet, is dit onjuist
- LordChaos
- Lid
Nee, het ging erom of ze geland waren: 2 van de 29 bereikten het strand veilig en wel.jaapvanleent schreef:Oké, maar het ging erom of ze werden ingezet...
EDIT : Ik heb het hier over Omaha Beach

Laatst gewijzigd door LordChaos op 08 jan 2011, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
"Quand les riches se font la guerre, ce sont les pauvres qui meurent." - Jean Paul Sartre
- mtdr
- Lid
Het is maar net van welke strand je het bekijkt, bij Utah beach bereikten bijvoorbeeld 27 van de 28 DD's het strand, eigenlijk hadden er 32 moeten landen maar 4 zonken er met de LCTthe_beno schreef:Maar een groot deel van die DD shermans gingen te vroeg in de zee en zonken.
-
- Lid
Hoevaak moet ik nog zeggen ik verzamel ook ORGINEEL maar tegelijk Airborne repro's wat maakt het nou uit....?johan willaert schreef:Leeftijd, noch financiële beperkingen zijn een excuus om geen mooie collectie te hebben... Je hoeft helemaal geen originele dure AB-items te bezitten om een serieuse verzamelaar te zijn. Het gaat niet om quantiteit, maar om kwaliteit en één origineel item met historische background dat je koopt voor 25Euro is duizend maal meer waard dan een repro-uniform van 100Euro...Veel mensen zijn nog veel jonger dan jou begonnen met dezelfde beperkingen en toch hebben die nu hele mooie en uitgebreide collecties... Alleen hebben zij nooit hun weinige geld aan repro-zooi uitgegeven... En je moet heus niet denken dat dertig jaar geleden de originele AB items zo goedkoop waren...!
- Darryl
- Lid
Hilmer maak je niet zo druk. Als jij je goed voelt bij het verzamelen van repro dan moet je dat gewoon blijven doen.
Je moet er dan wel rekening mee houden dat er dan door de wo2 verzamelaars negatief op wordt gereageerd en meestal ook nog eens meedere keren door dezelfde personen...
Het is jou collectie en jij kijkt er het meeste tegenaan. Als jij trots bent op je collectie dan is het toch prima.

Je moet er dan wel rekening mee houden dat er dan door de wo2 verzamelaars negatief op wordt gereageerd en meestal ook nog eens meedere keren door dezelfde personen...
Het is jou collectie en jij kijkt er het meeste tegenaan. Als jij trots bent op je collectie dan is het toch prima.

They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.