Mijn eigen verzameling

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Mijn eigen verzameling

Bericht door johan willaert »

Graag gedaan hoor!!!

Het was bedoeld als goede raad.... Laat ons vooral over enkele jaren weten welke originele US AB spullen je gevonden hebt...
29th Let's Go!!!!!
ammo
Lid
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 45 keer

Bericht door ammo »

Darryl schreef:Hilmer maak je niet zo druk. Als jij je goed voelt bij het verzamelen van repro dan moet je dat gewoon blijven doen. :wink:
Je moet er dan wel rekening mee houden dat er dan door de wo2 verzamelaars negatief op wordt gereageerd en meestal ook nog eens meedere keren door dezelfde personen...

Het is jou collectie en jij kijkt er het meeste tegenaan. Als jij trots bent op je collectie dan is het toch prima. :wink:
Repro verzamel je niet. Als je schilderijen verzameld , koop je toch ook geen repro van Goch, of repro,s van andere schilders.
In een WO II verzameling hoort geen repro.
Nemo Me Impune Lacessit
richard757
Lid
Contacteer:

Bericht door richard757 »

hij heeft ook orgineel spul .. en hij vindt us ab mooi na laat hem als hij het er naast doet prima toch
die kan ik er meer niks mis mee
JimK
Lid
Contacteer:

Bericht door JimK »

De mannen hiervoor proberen advies te geven waar hij zijn geld beter aan kan besteden.
Daar hebben ze volkomen gelijk in aangezien repro nooit terugverdiend wordt en nooit geen historische waarde krijgt.
Iets wat je nieuw in de winkel bestellen kunt zie ik ook niet als een verzamelobject.

Het is helemaal ieders eigen keuze maar het lijkt mij wel verstandig om goed na te denken over het gezegde.
richard757
Lid
Contacteer:

Bericht door richard757 »

klopt wat je zegt ben ik het ook mee eens ik zelf heb ook niks met repro en ook ik zou mijn geld besteden aan orginele items . maar ik weet ondertussen dat hij het anders gaat doen
FryslânVerzamelaar
Lid

Bericht door FryslânVerzamelaar »

Natuurlijk mogen jullie mij raad geven, maar mijn AB repro's praat je mij eerst niet uit mijn hoofd :P
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

ammo schreef:
Darryl schreef:Hilmer maak je niet zo druk. Als jij je goed voelt bij het verzamelen van repro dan moet je dat gewoon blijven doen. :wink:
Je moet er dan wel rekening mee houden dat er dan door de wo2 verzamelaars negatief op wordt gereageerd en meestal ook nog eens meedere keren door dezelfde personen...

Het is jou collectie en jij kijkt er het meeste tegenaan. Als jij trots bent op je collectie dan is het toch prima. :wink:
Repro verzamel je niet. Als je schilderijen verzameld , koop je toch ook geen repro van Goch, of repro,s van andere schilders.

Repro kun je net zo goed verzamelen. Je verzameld dan gewoon reproducties van origineel materiaal.
Het repro gedeelte zal nooit een WOII verzameling worden maar een verzameling is het zeker.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
FryslânVerzamelaar
Lid

Darryl schreef:
ammo schreef:

Repro kun je net zo goed verzamelen. Je verzameld dan gewoon reproducties van origineel materiaal.
Het repro gedeelte zal nooit een WOII verzameling worden maar een verzameling is het zeker.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Waarom kun je iets wat repro is niet verzamelen??
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Omdat het niet bestaat uit origineel materiaal heeft het voor de meeste verzamelaars geen verzamelwaarde en wordt het hier blijkbaar niet gezien als een collectie :wink:

Maar je kan ook paperclips verzamelen toch? :wink:
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
FryslânVerzamelaar
Lid

Darryl schreef:Omdat het niet bestaat uit origineel materiaal heeft het voor de meeste verzamelaars geen verzamelwaarde en wordt het hier blijkbaar niet gezien als een collectie :wink:

Maar je kan ook paperclips verzamelen toch? :wink:
Ja inderdaad ook al zit er geen waarde op je kan het verzamelen. Maar leuk dat jij ook een para uniform hebt. Heb je hem nog steeds. Wat heb je allemaal misschien kun je eens een foto sturen.
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Dat para uniform is al zeker 8 jaar verkocht. :wink: Dat was toen mij eerste item wat ik kreeg wat iets met wo2 te maken had. Helaas was het repro maar dat maakte mij toen helemaal niet uit. Na een tijdje gelukkig verkocht en er een Britse 1945 gedateerde P40 BD van gekocht. Dat voelde toch 10 keer beter dan het repro jasje. :P
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Je kan inderdaad alles verzamelen.... maar het gaat erover dat een verzameling van items die recent werden gemaakt niet thuishoren op het onderdeel VERZAMELING van een WO2 Forum....
Ga dan op een re-enactors forum of speelgoedbeurs de stoere para uithangen...
29th Let's Go!!!!!
jurgen
Lid

Bericht door jurgen »

Eigenlijk zijn die discussies overbodig. Als iemand serieuze interesse krijgt in wo2 en de "hobby", dan ervaart die na een tijd zelf dat repro materiaal "het" toch niet is. Er zit 100 keer meer geschiedenis in een origineel verbandpakje dan een in China gemaakt uniform, en dan volgt de omschakeling naar origineel vanzelf wel.
En zelfs als het niet zo is, iedereen doet toch wat die leuk vindt, laat die jongen dan gewoon doen.
FryslânVerzamelaar
Lid

Ja inderdaad het forum is voor vragen over de WOII het gaat er niet om als het orgineel is... En ik probeer een compleet uniform te krijgen zoals ik zei en ik kan nog niet van mijn geld een uniform kopen. Ik kan wel van mijn geld wat ik aan repro heb gekocht bijvoorbeeld een orginele pistol belt kopen maar wat moet ik daarmee zonder een uniform te hebben?
Laatst gewijzigd door FryslânVerzamelaar op 09 jan 2011, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

johan willaert schreef:Je kan inderdaad alles verzamelen.... maar het gaat erover dat een verzameling van items die recent werden gemaakt niet thuishoren op het onderdeel VERZAMELING van een WO2 Forum....
Ga dan op een re-enactors forum of speelgoedbeurs de stoere para uithangen...
Er staat ook DDR en modern spul op dit forum...
Waarom post je nu weer zoiets als in die laatse zin?

Heel goed Johan, een volwasse kerel die een jongen van 14 zit te pesten. :roll:
Gesloten