Mijn eigen verzameling

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Gesloten
Jan Klaassen
Lid

Re: Mijn eigen verzameling

Bericht door Jan Klaassen »

Kijk, dit is nu gewoon de hele spirit van dit forum.
Komen een paar leuke plaatjes voorbij van deze nieuwe persoon-die-meerdere-items-van-hetzelfde-onderwerp-heeft (hier noemen we dat een 'verzamelaar', maar ok), komen een paar oprecht geïnteresseerde opmerkingen en vragen voorbij, maar dan gaat het, wederom compleet in de stijl van een paar mensen van het forum, compleet mis. Een paar posts met foto's, 5 pagina's vol geruzie en gezeur.

Het is zijn eigen verzameling, en hij wil dat graag tonen. Laat hem dat doen. Ik vind het leuk om naar te kijken, repro of origineel maakt voor het zicht misschien niet zo heel veel uit (pas nou op Jan Klaassen, straks zeg je nog wat verkeerds en beland je op de hoop non-verzamelaars, ingesteld door zijne edele hoogheid met-grote-status dhr. Willaert! :)). Waardeverschil, ok. Tips, lijkt me ook ok. Tips moet 'm kunnen hebben en volgens mij kan de topicstarter dat ook. Kritieken op de items ook zo te zien.
Maar het afkaffen van iemands verzamelinteresses is toch echt iets van een andere orde; meer voor in de zandbak. Laat ieder zijn eigen interesses hebben, en als het je niet zint, laat je dan niet steeds weer zien ;)
Laatst gewijzigd door Jan Klaassen op 09 jan 2011, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
jaapvanleent
Lid

Bericht door jaapvanleent »

+1 bravo!
Kan een mod niet beter hier een slotje op doen?
Ditzelfde topic bestaat al bij verzamelingen, en hier is alleen gezeur.
Als je denkt dat je alles weet, is dit onjuist
Zonder de mensheid zou er nooit een god zijn
Met de mensheid zou god nooit geaccepteerd worden
Bestaat god nu? (voor meer info of leuke gesprekken; PM!)
david879
Lid

Bericht door david879 »

JK, +1 _/-\o_
FryslânVerzamelaar
Lid

Bericht door FryslânVerzamelaar »

Ja doe deze topic maar op slot ja :P
richard757
Lid
Contacteer:

Bericht door richard757 »

mee eens doe maar op slot .. ieder in zijn waarde laten wel of niet repro ieder zijn ding :)
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Het is Willaert met ae....

En ik zal me niet excuseren omdat ik al meer vergeten ben over US WW2 militaria dan jullie ooit zullen weten....
29th Let's Go!!!!!
david879
Lid

Bericht door david879 »

johan willaert schreef:En ik zal me niet excuseren omdat ik al meer vergeten ben over US WW2 militaria dan jullie ooit zullen weten....
Dementie?
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

david879 schreef:
johan willaert schreef:En ik zal me niet excuseren omdat ik al meer vergeten ben over US WW2 militaria dan jullie ooit zullen weten....
Dementie?
Neen, leeftijd....
Wel een goeie!! :wink:

Trouwens dementie heeft nog een groot voordeel; je leert elke dag nieuwe mensen kennen...
29th Let's Go!!!!!
jaapvanleent
Lid

Dementie; briljant! :lol:
Maar je bent wel erg arrogant, ik ken veel jochies die dat niet zijn (volwassenen kunnen nog wat van ze leren!)
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 47 keer
Ontvangen: 90 keer

Bericht door asjemenou »

Jammer dat deze topic weer ontaard in een zinloze discussie.

Ergens aan het begin van deze topic schrijft de topicstarter de volgende zin;
Hilmer97 schreef:En als jullie de foto's van mijn Airborne uniform bekijken en je iets opvalt wat niet klopt laat het me dan weten.
In een eerdere reactie heb ik al vermeld wat er niet klopt aan het uniform. Deze reactie was niet zozeer bedoelt om het uniform of de topicstarter af te kraken maar meer om een soort van positieve kritiek te geven. Hopelijk ziet hij (en anderen) dit dan ook zo.
Zelf ben ik een wat oudere en ervaren WOII verzamelaar.
Repro verzamelen of kopen doe ik niet. Het repro gebeuren draagt naar mijn mening dan ook niets bij tot het verzamelen van WOII militaria.
Ik heb er dan ook niets mee.
Met het verder stijgen van de prijzen van originele WOII (Airborne) militaria valt het mij op dat steeds meer beginnende "verzamelaars" hun toevlucht nemen tot reproductie voorwerpen. Ik begrijp dat men dit doet omdat het originele spul bijna niet meer te betalen is.
Toch vind ik deze keuze onverstandig. Repro is en blijft een naslag van iets en kan dus nooit origineel worden. Reproducties zullen zelden de waarde van het origineel krijgen.
Is het verzamelen van WOII militaria te duur voor je? Bedenk dat er genoeg naoorlogse militaria is die qua verzamelen net zo interessant is als WOII militaria.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Jan Klaassen
Lid

johan willaert schreef:Het is Willaert met ae....

En ik zal me niet excuseren omdat ik al meer vergeten ben over US WW2 militaria dan jullie ooit zullen weten....
Wel mijn welgemeende excuses voor het verkeerd schrijven van je naam. Is direct rechtgezet ;)

En dat tweede, daar heb je gelijk in. Maarja, die kan ik ook toepassen; "...ik al meer vergeten ben over DDR/NVA militaria dan jullie ooit zullen weten...." ;) Zo zie je maar weer; ieder heeft zo z'n ding :)

Om een kilometerslang verhaal kort te maken; gooi maar dicht _/-\o_
jaapvanleent
Lid

maar is veel weten over iets een excuus voor onwetendheid mbt van vriendelijk en sociaal zijn?
Jan Klaassen
Lid

Ik heb wel een idee, maar ga maar nergens meer op in; dit topic gaat allang niet meer over waar het over zou moeten gaan ^^ Maar wie de schoen past trekke hem aan.
jaapvanleent
Lid

ik heb maar 43, sorry.

On-topic; Himler, laat eens wat zien!
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

Jan Klaassen schreef:Kijk, dit is nu gewoon de hele spirit van dit forum.
Komen een paar leuke plaatjes voorbij van deze nieuwe persoon-die-meerdere-items-van-hetzelfde-onderwerp-heeft (hier noemen we dat een 'verzamelaar', maar ok), komen een paar oprecht geïnteresseerde opmerkingen en vragen voorbij, maar dan gaat het, wederom compleet in de stijl van een paar mensen van het forum, compleet mis. Een paar posts met foto's, 5 pagina's vol geruzie en gezeur.

Het is zijn eigen verzameling, en hij wil dat graag tonen. Laat hem dat doen. Ik vind het leuk om naar te kijken, repro of origineel maakt voor het zicht misschien niet zo heel veel uit (pas nou op Jan Klaassen, straks zeg je nog wat verkeerds en beland je op de hoop non-verzamelaars, ingesteld door zijne edele hoogheid met-grote-status dhr. Willeart! :)). Waardeverschil, ok. Tips, lijkt me ook ok. Tips moet 'm kunnen hebben en volgens mij kan de topicstarter dat ook. Kritieken op de items ook zo te zien.
Maar het afkaffen van iemands verzamelinteresses is toch echt iets van een andere orde; meer voor in de zandbak. Laat ieder zijn eigen interesses hebben, en als het je niet zint, laat je dan niet steeds weer zien ;)
Je kunt zeggen wat je wilt over Dhr. Willaert.
Maar hij weet tenminste genoeg over ORIGINELE US WWII items ! Wat de meeste hier niet weten..
Hiervoor ben ik hem ook dankbaar dat hij mij verschillende keren gewoon netjes geholpen heeft met zaken waarvan ik niks wist. Zoals bijv. met een jasje wat nog voor-oorlogs is en wat voor een shirt erbij hoort..
En dat jullie dan op deze manier beginnen... We kunnen van geluk spreken dat hij hier nog op het forum komt ! Tenminste een van de weinige met veel ervaring op dit gebied. De rest met ervaring is allemaal vertrokken door dit kinderachtig gedoe. Hij zal je willen helpen, zolang je maar gewoon serieus met je hobby bezig bent.
Johan blijft gewoon zeggen dat replica weggegooid geld is, wat ook zo is in de ogen van meerdere mensen. Kan je het beter in referentieboeken uitgeven ! Dit is een fout wat ik aan het begin ook gemaakt heb en me nu nog steeds blijft achtervolgen zeg maar. Maar hierdoor heb ik wel geleerd en wordt je ook meer geaccepteerd dan met replica tussen originele items.. Als je het geld niet hebt voor een origineel uniform begin je toch klein? Zoals zovelen.. Beginnen met wat foto's, bidprentjes e.d. Allemaal prima..

Maar goed, on-topic. Denk dat het nu wel duidelijk is !!
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gesloten