Hadden de US para's tijdens D-day ook een Taylor kompas??
-
- Lid
Hadden de US para's tijdens D-day ook een Taylor kompas??
Hoi,
Zoals je aan de titel kunt lezen is mijn vraag of de para's ook een taylor kompas bij hun??
Zoals je aan de titel kunt lezen is mijn vraag of de para's ook een taylor kompas bij hun??
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
Re: Hadden de US para's tijdens D-day ook een Taylor kompas?
Als je daarmee het kompas met polsriempje bedoelt is het antwoord: niet allemaal, slechts enkelen...
Het Compass, Wrist was een Corps of Engineer item dat aan ALLE eenheden werd verstrekt in pool. Dit wil zeggen dat sommige Officers en NCOs er eentje konden gebruiken uit hun eenheid en dat ze niet individueel werden uitgereikt...
De standaard Lensatic Compasses met draagtas werden veel frequenter gebruikt...
Het Compass, Wrist was een Corps of Engineer item dat aan ALLE eenheden werd verstrekt in pool. Dit wil zeggen dat sommige Officers en NCOs er eentje konden gebruiken uit hun eenheid en dat ze niet individueel werden uitgereikt...
De standaard Lensatic Compasses met draagtas werden veel frequenter gebruikt...
29th Let's Go!!!!!
-
- Lid
Oke dankje maar wat bedoel je met NCO (misschien een domme vraag
)

- Jan Klaassen
- Lid
Non-Commisioned Officer. Rangen van Unteroffizier t/m de Feldwebels was het bij de Duitsers... Dus boven de 'soldatenrangen', onder officier.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
-
- Lid
ow oke bedanktJan Klaassen schreef:Non-Commisioned Officer. Rangen van Unteroffizier t/m de Feldwebels was het bij de Duitsers... Dus boven de 'soldatenrangen', onder officier.

-
- Lid
En hoe zit het dan met het first aid packet op D-day hadden de para's dit ook op hun hoofd of suspender. Want ik had iets gelezen van sommigen ofzo...
-
- Lid
Ik snap de vraag niet
Hadden ze dit ook op hun hoofd (??? Het ging over een compas!), en vervolgens suspenders?!?
Ik snap je vraag dus niet echt...
Hadden ze dit ook op hun hoofd (??? Het ging over een compas!), en vervolgens suspenders?!?
Ik snap je vraag dus niet echt...
Als je denkt dat je alles weet, is dit onjuist
Zonder de mensheid zou er nooit een god zijn
Met de mensheid zou god nooit geaccepteerd worden
Bestaat god nu? (voor meer info of leuke gesprekken; PM!)
Zonder de mensheid zou er nooit een god zijn
Met de mensheid zou god nooit geaccepteerd worden
Bestaat god nu? (voor meer info of leuke gesprekken; PM!)
-
- Lid
- Contacteer:
99,9% droegen in Normandie de Parachute First Aid vastgemaakt aan de uitrusting (gordel, suspenders, enz...)Hilmer97 schreef:En hoe zit het dan met het first aid packet op D-day hadden de para's dit ook op hun hoofd of suspender. Want ik had iets gelezen van sommigen ofzo...
Vanaf Market Garden zie je ze af en toe vastgemaakt aan de helm, en voor Operation Varsity zie je ze massaal vooraan op de helm....

29th Let's Go!!!!!
-
- Lid
99,9% droegen in Normandie de Parachute First Aid vastgemaakt aan de uitrusting (gordel, suspenders, enz...)
Vanaf Market Garden zie je ze af en toe vastgemaakt aan de helm, en voor Operation Varsity zie je ze massaal vooraan op de helm....
[/quote]
Oke dankje

Oke dankje

-
- Lid
- Contacteer:
Ik heb de lijsten voor een Parachute Infantry Platoon even niet bij de hand, maar in een Rifle Platoon van een Infantry Regiment van een Infantry Division had men 2 Wrist Compasses die in principe aan de Messengers werden gegeven. Deze messengers behoorden beiden tot het Platoon Headquarters...
De Platton Leader (Lieutenant) had een standaard Luminous Dial Compass in een draagtasje aan de gordel.
Daarnaast had elke Infantry Squad (nog steeds van een standaard Infantry Division) ook twee Wrist Compasses, in principe gedragen door de Squad Leader en Assistant Squad Leader...
In een Parachute Infantry Platoon was dit gelijkaardig...
Zodra ik mijn uitgeleende lijsten van een Parachute Infantry Platoon terug heb zoek ik dat nog wel es op...
De Platton Leader (Lieutenant) had een standaard Luminous Dial Compass in een draagtasje aan de gordel.
Daarnaast had elke Infantry Squad (nog steeds van een standaard Infantry Division) ook twee Wrist Compasses, in principe gedragen door de Squad Leader en Assistant Squad Leader...
In een Parachute Infantry Platoon was dit gelijkaardig...
Zodra ik mijn uitgeleende lijsten van een Parachute Infantry Platoon terug heb zoek ik dat nog wel es op...
29th Let's Go!!!!!
-
- Lid
Maar was er dan ook verschil tussen het Taylor kompas of dat andere kompas?
-
- Lid
- Contacteer:
Taylor Wrist Compass rechts boven op de foto
Lensatic Compasses midden boven met variaties van tasjes in de middenrij... Het Lensatic Compas was in 1944 het standaard Officer's Compass en had het Luminous Dial Compass zowat vervangen...

Lensatic Compasses midden boven met variaties van tasjes in de middenrij... Het Lensatic Compas was in 1944 het standaard Officer's Compass en had het Luminous Dial Compass zowat vervangen...

29th Let's Go!!!!!
-
- Lid
OKe,
Het taylor kompas was dus wel echt een para kompas? Want ik bedoel Taylor was de 101st airborne leider
Het taylor kompas was dus wel echt een para kompas? Want ik bedoel Taylor was de 101st airborne leider

-
- Lid
- Contacteer:
En in het 82AB hadden ze dan een Ridgway kompas of zo ??Hilmer97 schreef:OKe,
En wat doe je met de grootste fabrikant van de Wrist Compasses? Superior Magneto???
29th Let's Go!!!!!
- Mr_Flibble
- Lid
- Contacteer:
Er bestaat niet zoiets als een para kompas.
In Tabulas Argenteas Refero