Over de US pistool holster
-
- Lid
Over de US pistool holster
Hoi,
Mijn vraag is welk type pistool holster werd veel door de 101st para's gedragen in Normandië?
Mijn vraag is welk type pistool holster werd veel door de 101st para's gedragen in Normandië?
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
Re: Over de US pistool holster
Geen enkele.... 99% van de US Parachutisten had in Normandië GEEN pistool....Hilmer97 schreef:Hoi,
Nog maar es een droombeeld van de gemiddelde kenner....
Als je dan toch een pistool wilt hebben (M1911of M1911A1), gebruik dan een M1916 Holster aan de gordel...
29th Let's Go!!!!!
-
- Lid
Hee johan,
Ik wist dat de pistool holster niet veel werd gebruikt vaak alleen door officiers. Maar wat is het verschil tussen het m1911 pistool en het m1911a1 pistool?
En als een para zo'n holster had dan zie je ook wel dat hij hem gewoon om zijn schouder heeft hangen...??
Ik wist dat de pistool holster niet veel werd gebruikt vaak alleen door officiers. Maar wat is het verschil tussen het m1911 pistool en het m1911a1 pistool?
En als een para zo'n holster had dan zie je ook wel dat hij hem gewoon om zijn schouder heeft hangen...??
-
- Lid
M1911a1 werd pas later (uit mijn hoofd 1924) geproduceerd.
de versies verschillen amper qua uiterlijk, beiden zijn .45& semi-auto...
verschil zal denk ik vooral in binnenwerk zitten (kijk anders op wikipedia voor meer info, ik heb een feest en heb nu ff geen tijd voor details)
Jaap
de versies verschillen amper qua uiterlijk, beiden zijn .45& semi-auto...
verschil zal denk ik vooral in binnenwerk zitten (kijk anders op wikipedia voor meer info, ik heb een feest en heb nu ff geen tijd voor details)
Jaap
Als je denkt dat je alles weet, is dit onjuist
Zonder de mensheid zou er nooit een god zijn
Met de mensheid zou god nooit geaccepteerd worden
Bestaat god nu? (voor meer info of leuke gesprekken; PM!)
Zonder de mensheid zou er nooit een god zijn
Met de mensheid zou god nooit geaccepteerd worden
Bestaat god nu? (voor meer info of leuke gesprekken; PM!)
-
- Lid
- Contacteer:
M3 Shoulder holster....
Maar nogmaals niet representatief voor de US Para in Normandie, zelfs voor veel Officers niet
Maar nogmaals niet representatief voor de US Para in Normandie, zelfs voor veel Officers niet
29th Let's Go!!!!!
-
- Lid
Ga je nu over elk stukje uitrusting een topic maken?
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Lid
...?? Waar slaat dat op.
Als het hier niet over gaat bemoei je er dan niet mee tenzij je wilt dat dit ook uitloopt tot een zinlose discussie!
Als het hier niet over gaat bemoei je er dan niet mee tenzij je wilt dat dit ook uitloopt tot een zinlose discussie!
-
- Lid
Oke werd deze ook in Normandië gedragen?johan willaert schreef:M3 Shoulder holster....
-
- Lid
- Contacteer:
Soms, onder andere door Forrest Guth en Albert Krochka...Hilmer97 schreef:Oke werd deze ook in Normandië gedragen?
ALs je er eentje wilt, ik heb een originele te koop; 125Euro
http://img97.imageshack.us/i/p1010261l.jpg/
29th Let's Go!!!!!
-
- Lid
Ik heb eerst andere dingen gekocht namelijk een scheersetje en coca cola flesje en handdoek allemaal orgineel US. Dus heb eerst geen geld meer. Maar mijn laatste vraag is wat is het verschil dan tussen de m7 schouder holster en m3 schouder holster. En welke werd meer in Normandië gedragen de schouder holster of de holster die aan de pistol belt kan?johan willaert schreef:Soms, onder andere door Forrest Guth en Albert Krochka...Hilmer97 schreef:Oke werd deze ook in Normandië gedragen?
ALs je er eentje wilt, ik heb een originele te koop; 125Euro
http://img97.imageshack.us/i/p1010261l.jpg/
-
- Lid
- Contacteer:
Google is your friend:Hilmer97 schreef:Maar mijn laatste vraag is wat is het verschil dan tussen de m7 schouder holster en m3 schouder holster?
M3: http://www.google.be/images?hl=nl&q=M3+ ... CDQQsAQwAA
M7: http://www.google.be/images?hl=nl&q=M7+ ... CDAQsAQwAQ
Hilmer97 schreef:En welke werd meer in Normandië gedragen de schouder holster of de holster die aan de pistol belt kan?
johan willaert schreef:Als je dan toch een pistool wilt hebben (M1911of M1911A1), gebruik dan een M1916 Holster aan de gordel...
29th Let's Go!!!!!
-
- Lid
-
- Lid
Ik heb op google gekeken en ik weet nu het verschil. Maar nu heb ik nog een vraag dit kon ik namelijk niet vinden: welk model werd door de para s in Normandië het meeste gedragen het m16 model of het m3 of het m7 model???
- earlymb
- Moderator
- Ontvangen: 27 keer
- Contacteer:
Hoe vaak moet het herhaald worden?Hilmer97 schreef:welk model werd door de para s in Normandië het meeste gedragen het m16 model of het m3 of het m7 model???

johan willaert schreef: Geen enkele.... 99% van de US Parachutisten had in Normandië GEEN pistool....
Als je dan toch een pistool wilt hebben (M1911of M1911A1), gebruik dan een M1916 Holster aan de gordel...
- Kugelblitz
- Moderator
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 10 keer
Probeer inderdaad een beetje te lezen, voordat je een vraag stelt. Johan heeft het antwoord namelijk reeds gegeven: het M1916 model! Daarnaast kun je misschien proberen om verschillende vragen te combineren in één post, dat maakt het wat overzichtelijker en hoeft men minder vaak te reageren.earlymb schreef:Hoe vaak moet het herhaald worden?Hilmer97 schreef:welk model werd door de para s in Normandië het meeste gedragen het m16 model of het m3 of het m7 model???![]()
johan willaert schreef: Geen enkele.... 99% van de US Parachutisten had in Normandië GEEN pistool....
Dit forum is overigens geen vraagbaak, dus probeer eerst zelf een antwoord te vinden via google of in boeken, alvorens voor elke vraag een topic aan te maken. Leden hier zitten niet te wachten om constant allerlei kleine vragen te beantwoorden, waarvan de antwoorden gemakkelijk zelf te vinden zijn. Houd je vooral niet in, maar probeer hier op te letten!

Groet, Kugel!

Laten we het vooral gezellig houden!