Amerikaanse uitrustings vragen

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie
WOIIcollector
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 feb 2011, 12:06

Amerikaanse uitrustings vragen

Bericht door WOIIcollector »

Hee allemaal,
Laat ik me eerst even voorstellen:
Mijn naam is roelof, en ik ben een groot fan van US uitrusting. En ik ben net nieuw op dit forum en heb een paar vragen namelijk:
Een us broodtrommel werd deze in de musette bag gedaan of was er een speciale tas voor. Bij de Duitsers zie ik ze wel eens aan een soort touw hangen.
En wat is het verschil tussen de m7 en de m8 gasmaskertas??? Misschien hebben jullie een foto? (van de m7 hoef ik geen foto deze staan heel veel op google maar de m8 niet volgens mij...) En ik ben van plan een US infanterie soldaat na te maken met orginele spullen. Weet iemand misschien dan een geschikt boek waar veel informatie in staat?
Heel veel bedankt en misschien kan ik jou ook helpen met vragen :)
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Amerikaanse uitrustings vragen

Bericht door S1991 »

Een goed boek is de GI Collector's Guide deel 1 en deel 2.
Beide te verkrijgen bij: http://www.historymedia.nl
Een US eetblik zat bijna altijd in de Meat Can pouch wat bij de M-1928 Haversack hoorde, maar werdt ook wel eens in de Musette gedaan.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
WOIIcollector
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 feb 2011, 12:06

Re: Amerikaanse uitrustings vragen

Bericht door WOIIcollector »

Hee,
Bedankt man...
En ik denk dat ik dat ik dat boek maar eens zal aanschaffen :D
Plaats reactie