Class A jacket

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie
FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Class A jacket

Bericht door FryslânVerzamelaar »

Hallo iedereen,

Ik ga een orginele Class A jacket kopen (US) en ik heb een goeie gevonden maar:
Er zijn meerdere te koop en dan zie je dat de 1 groen is en de ander bruin? Wanneer werd de groene gedragen en wanneer de bruine (en zat het misschien ook anders bij de US Airborne)? En bij google wordt ik ook niet veel wijzer...? En nu ik toch weer een topic ben begonnen stel ik deze vraag ook maar, ik ben toch maar van plan eens een goed boek aan te schaffen namelijk het volgende boek:
4017309.jpg
(is dit een geschikt boek?)
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Class A jacket

Bericht door 779 »

Is een Class A een paratrooper jacket dan? 8)
FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Re: Class A jacket

Bericht door FryslânVerzamelaar »

Elke soldaat had wel een class A jacket. Ik wil er ook 1 kopen (orgineel) en dan wil ik er Airborne emblemen opzetten.
heeft iemand een antwoord op mijn vraag?
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Class A jacket

Bericht door 779 »

Niet elke soldaat had een Class A...GI Collector's Guide deel 1 en deel 2. Kosten EUR45,00 per stuk en zijn verkrijgbaar via http://www.historymedia.nl. Daarin worden de uniformen beschreven en zijn zichtbaar met duidelijke foto's. Daarnaast maak je je niet heel populair om originele uniformen te verneuken met opgenaaide patches. Is de waarde meteen weg. Koop een originele en ID'ed Classs A en besteed er 1000-2000 euro aan, want die blijft dat waard...

779
FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Re: Class A jacket

Bericht door FryslânVerzamelaar »

Ja is goed ik zal morgen even ongeveer 2000 euro van mijn bankrekening pinnen ik ben pas 14 maar wat maakt dat uit... :? :?
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Class A jacket

Bericht door coco »

Je snapt de historische waarde echt niet hè...je gaat toch geen repro emblemen naaien op een origineel jasje.... :cry:
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Class A jacket

Bericht door Jim »

Groene Class A ? Daar zou ik absoluut niet aan beginnen. Klinkt als oplichterij. Als de verkoper beweerd dat ze WO2 zouden zijn.

En tja wat jij met je spullen wil doen is nog altijd je eigen zaak. Het aantal Class A jasjes met emblemen wat er later is opgezet zullen er ook heel wat zijn. En veel van degene die zogenaamd ID (=Geidentificeerd / naam drager bekend) daar zwerven ook nogal wat hobbywerk in rond. Tig jaar geleden hoorde ik 2 verkopers op een militaria beurs praten. de een had een kleding rek waar een aantal M43 jassen hingen met 101 en 82 emblemen op de mouw. Hij had een aantal orginele emblemen erop genaaid zei hij. Zo verkochten ze namelijk beter.
En daarbij zijn orginele airborne ID ook niet dik gezaaid.

Twee soorten Class A jasjes gebruikt: no 1 vroeg model
(manschappen en onderofficieren):
Afbeelding

laat model (manschappen en onderofficieren):
Afbeelding
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Re: Class A jacket

Bericht door FryslânVerzamelaar »

coco schreef:je gaat toch geen repro emblemen naaien op een origineel jasje.... :cry:
Daar geef ik je gelijk in. ik ga er geen repro op naaien. Maar ik heb bijvoorbeeld wel medailles (orgineel, US) deze doe ik er misschien wel op. Maar voorlopig is het gekochte jack wel goed eerst want er zitten nog orginele emblemen op dus die ga ik er niet afhalen.
Maar zeer bedankt Jim voor je hulp :D
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Class A jacket

Bericht door Jim »

Hilmer97 schreef: Maar ik heb bijvoorbeeld wel medailles (orgineel, US) deze doe ik er misschien wel op.
Als het de bedoeling is om dat jasje te gaan dragen zou ik de medailles eraf laten! Dapperheids onderscheidingen die je zelf niet verdiend hebt daar moet je niet mee rondlopen. Veteranen en vele andere reeenactors /verzamelaars kunnen zoiets namelijk niet waarderen. En dan druk ik me zacht uit.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Re: Class A jacket

Bericht door FryslânVerzamelaar »

Jim schreef:
Hilmer97 schreef: Maar ik heb bijvoorbeeld wel medailles (orgineel, US) deze doe ik er misschien wel op.
Als het de bedoeling is om dat jasje te gaan dragen zou ik de medailles eraf laten! Dapperheids onderscheidingen die je zelf niet verdiend hebt daar moet je niet mee rondlopen. Veteranen en vele andere reeenactors /verzamelaars kunnen zoiets namelijk niet waarderen. En dan druk ik me zacht uit.
Ja daar heb je gelijk in maar ik ga hem niet zelf dragen. Ik ga hem aan een kledinghaak tegen de muur hangen :D
FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Re: Class A jacket

Bericht door FryslânVerzamelaar »

Hallo mensen,
Ik heb vandaag een officiers service coat aangetroffen. Teminste ik denk dat dit een officiers jack is. Omdat dit wel een andere stof lijkt en omdat er officiers awards opzitten denk ik dit. maar deze awards kunnen wel later erop gezet zijn dus ik vraag jullie voor hulp. PS: ik heb de GI collectors guide deel 1 en 2 bestelt maar deze komen pas 9 maart met de post dus daarom vraag ik jullie nog even om hulp. Hieronder de foto's
FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Re: Class A jacket

Bericht door FryslânVerzamelaar »

P2130013.JPG
P2130013.JPG
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Class A jacket

Bericht door Jim »

Inderdaad een officiers jas. Deze rangonderscheidingen noemt men bars. Deze (goudkleurig zo te zien) is second lieutenant. (First lieutenant is zilverkleurig.)
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Re: Class A jacket

Bericht door FryslânVerzamelaar »

Hee Jim,

Oke bedankt!
Ja het is een second luitenant die zijn inderdaad goudkleurig.
Dan ga ik die denk ik maar eens kopen
Gebruikersavatar
mexpyne
Lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 10 mar 2011, 17:59
Locatie: heerlen (welten)

Re: Class A jacket

Bericht door mexpyne »

weet iemand of deze orgineel is?
hoor het graag _/-\o_
Bijlagen
28922493.png
28922493.png (55.57 KiB) 2217 keer bekeken
243eaq.png
243eaq.png (53.45 KiB) 2217 keer bekeken
29TH.PNG
29TH.PNG (47.12 KiB) 2217 keer bekeken
If I die, I go to heaven because I've already been through hell
Plaats reactie