Wie kan me helpen met meer informatie over deze eenheid? ik heb een tijdje terug een wehrpass gekocht van luitenant Horst-wilm Lunsch. En de voorlaatste eenheid waarin hij diende was deze de laatste is voor mij onleesbaar.Hij is op 1/08/1941 begonen als vrijwiliger bij 2/nachr ersatz abteilung 6. Daarna bij 1/nachr abteilung 253 hij heeft een tijdje gewiselt tussen deze eenheden voor hij aan de officiers leergang begon.De laatste entry in de wehrpas dateert van 8/12/44.
H.GR nachr rgt 606
- panzer lehr
- Lid
- D_Dutch
- Lid
Re: H.GR nachr rgt 606
Hallo,
Hier een héél klein beetje informatie. Meer kon ik er tot nu toe niet over vinden;
Heeresgruppen-Nachrichten-Regiment 606
Aufgestellt am 16. mai 1944 mit drei Kompanien für die Armeegruppe G. Die Abteilung wurde im August 1944 bis auf den Stab vernichtet.
Neu aufgestellt als Heeresgruppen-Nachrichten-Regiment 606 mit sieben Kompanien für die Heeresgruppe G.
Met vriendelijke groet,
Koen.
Hier een héél klein beetje informatie. Meer kon ik er tot nu toe niet over vinden;
Heeresgruppen-Nachrichten-Regiment 606
Aufgestellt am 16. mai 1944 mit drei Kompanien für die Armeegruppe G. Die Abteilung wurde im August 1944 bis auf den Stab vernichtet.
Neu aufgestellt als Heeresgruppen-Nachrichten-Regiment 606 mit sieben Kompanien für die Heeresgruppe G.
Met vriendelijke groet,
Koen.