ik het verschillende originele foto's gevonden dat de ene para buckle boots draagt en de andere gewone jumpboots draagt.
Hoe zit dat precies?
En klopt het dat ze met het springen tijdens market garden geen para handschoenen droegen?
market garden 101th airborne
-
- Lid
Re: market garden 101th airborne
Buckle boots werden ingevoerd als standaard gevechtsschoen. Deze moesten de jumpboots van de parachutisten vervangen.
-Volgens sommige verhalen mochten de jumpboots niet meer gedragen worden en gebeurde dit toch illegaal. -Een ander verhaal is dat men de para's toch toestemming had gegeven om jumpbboots te dragen.
Uiteindelijk droegen sommigen buckleboots en sommigen jumpboots.
Echter ! Glider infantrie droeg buckle boots. En op foto's is vaak geen verschil te zien tussen een parachutist of een glider infantrist. De karakterestieke A-straps van de para helmen met chincup werden over het algemeen na de landing binnen in de helm gestopt of afgesneden.
-Volgens sommige verhalen mochten de jumpboots niet meer gedragen worden en gebeurde dit toch illegaal. -Een ander verhaal is dat men de para's toch toestemming had gegeven om jumpbboots te dragen.
Uiteindelijk droegen sommigen buckleboots en sommigen jumpboots.
Echter ! Glider infantrie droeg buckle boots. En op foto's is vaak geen verschil te zien tussen een parachutist of een glider infantrist. De karakterestieke A-straps van de para helmen met chincup werden over het algemeen na de landing binnen in de helm gestopt of afgesneden.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
-
- Lid
oke! bedankt!
zit nog steeds te twijfelen hoe ik me pop ga aankleden......met jumpboots of buckleboots
zit nog steeds te twijfelen hoe ik me pop ga aankleden......met jumpboots of buckleboots
-
- Lid
Werden er trouwens ook demolitionbags gebruikt door de 101th tijdens market garden?
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 4 keer
- Contacteer:
Tuurlijk, zie onderstaande foto (506PIR met grote tas, van de tweedelige demolition set)yorick smit schreef:Werden er trouwens ook demolitionbags gebruikt door de 101th tijdens market garden?

29th Let's Go!!!!!
-
- Lid
oke want had een mooie gezien met een haak eraan voor aan het parachute harnas vast te maken maar kon eigelijk nergens vinden of die door hun ook werd gebruikt
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 4 keer
- Contacteer:
Dat model met haak is pas vanaf Varsity (1945) te zien...yorick smit schreef:oke want had een mooie gezien met een haak eraan voor aan het parachute harnas vast te maken maar kon eigelijk nergens vinden of die door hun ook werd gebruikt
29th Let's Go!!!!!
-
- Lid
- robinj
- Lid
Market garden = 1944. Dus nee, die werden niet met market garden gebruikt.yorick smit schreef:dus als ik het goed begrijp niet gebruikt tijdens market garden?
On wings of history they turned from home to live eternally
skybound they roam
In all of history, never before was more owed to so few
Fighter pilots in exile!
skybound they roam
In all of history, never before was more owed to so few
Fighter pilots in exile!