Armvlag en Let Down Rope

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie
FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Armvlag en Let Down Rope

Bericht door FryslânVerzamelaar »

Hee iedereen,

Ik heb 2 vragen...
Vraag 1: Tijdens de Normandie invasie werd door de 101st Airborne divisie geen armvlag gedragen. Tijdens Market Garden wel maar welke werd meer gedragen een armvlag met een armband erbij of 1 die er op werd genaait?? Misschien ook een uitleg

Vraag 2: Werd de Let Down Rope tijdens Market Garden gebruikt??? Ik dacht zelf van niet omdat de 101st para's op een uitgestrekt landschap gingen landen met weinig bomen en tijdens daglicht.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Armvlag en Let Down Rope

Bericht door Jim »

1)Armband en armvlag gemaakt van een armband. De vlag werd door sommigen uit de armband geknipt en op de mouw genaaid (niet allemaal heel netjes). Echter na een paar dagen hadden de meesten hun armband/vlag al verwijderd.
Deze orginele heb ik jaren geleden gevonden in een schuttersputje vlak bij een drop /landingszone. Het is een armband geweest die uitgeknipt is en netjes opgenaaid.
Afbeelding

2) Ook met daglicht kan je in een boom landen. Ze zijn zeker meegnomen tijdens M-G. Ongetwijfeld niet door iedereen. Om uit een boom te komen kan je ook je reserve gebruiken. Je laat deze vast zitten aan een kant van je harnass en trekt de chute open en klimt dan langs je reserve naar beneden.
Tijdens M-G werd er door de ervaren paratrooper minder meegenomen als toen hij in Normandië sprong.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Re: Armvlag en Let Down Rope

Bericht door FryslânVerzamelaar »

Jim schreef:1)Armband en armvlag gemaakt van een armband. De vlag werd door sommigen uit de armband geknipt en op de mouw genaaid (niet allemaal heel netjes). Echter na een paar dagen hadden de meesten hun armband/vlag al verwijderd.
Deze orginele heb ik jaren geleden gevonden in een schuttersputje vlak bij een drop /landingszone. Het is een armband geweest die uitgeknipt is en netjes opgenaaid.
Afbeelding

2) Ook met daglicht kan je in een boom landen. Ze zijn zeker meegnomen tijdens M-G. Ongetwijfeld niet door iedereen. Om uit een boom te komen kan je ook je reserve gebruiken. Je laat deze vast zitten aan een kant van je harnass en trekt de chute open en klimt dan langs je reserve naar beneden.
Tijdens M-G werd er door de ervaren paratrooper minder meegenomen als toen hij in Normandië sprong.
aha oke erg bedankt

Groeten Hilmer
Plaats reactie